Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

MKB alternatief voor Office 365

Pagina: 1
Acties:

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:40

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Weet iemand of deze licentie geschikt is en gebruikt mag worden door het MKB? Ik zit liever niet aan een abonnement vast dat me rond de € 2000,- per jaar gaat kosten...

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:52
Wat zei Microsoft?

Snap ook niet hoe je aan 2k/jr komt. Voor 10-12eu p mnd heb je een O365 Business licentie incl Word, Excel etc. En guess what, dat is ongeveer even duur per jaar als de licentie die jij nu aangeeft met alle nadelen die daarbij horen.

[ Voor 108% gewijzigd door YaYo86 op 13-07-2017 12:31 ]

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:17
Dat pakketje is voor slechts één computer. Een Office 365 Business Premium account kost je iets meer dan €10 per maand, dat is dus €120/jaar. En dan kan je als gebruiker Office op 5 pc's installeren en zit er nog een boel andere features als Exchange, OneDrive en SharePoint bij. Nog afgezien van het feit dat je altijd met de meest recente versie van Office werkt. No-brainer. Seriously, als je geen €10/maand kan betalen voor software waar je de hele dag mee werkt, stop dan direct met je bedrijf.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe kom je aan die €2000 als ik vragen mag? O365 kost inderdaad ongeveer een tientje per gebruiker per maand...

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:39

ThunderNet

Flits!

FiXeR.nl schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:32:
Hoe kom je aan die €2000 als ik vragen mag? O365 kost inderdaad ongeveer een tientje per gebruiker per maand...
En dan heb je er een 1TB OneDrive, 50GB Exchange mailbox en Sharepoint omgeving bij ook nog. Als je met die prijs van MS kunt concurreren ben je een knappe jongen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En je verwijst naar een gewone Word.exe etc. (nou ja, de OSX-versie ervan). Net zoals je dat in 1995 zou hebben gedaan. Dat staat los van een abo.

Een licentie van een specifieke versie van Word.exe vergelijken met de combi van die licentie en allerhande diensten, is appels met peren vergelijken ;) Of appels met een fruitschaal incl. appels, eigenlijk :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ThunderNet schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:34:
[...]

En dan heb je er een 1TB OneDrive, 50GB Exchange mailbox en Sharepoint omgeving bij ook nog. Als je met die prijs van MS kunt concurreren ben je een knappe jongen.
IBM Connections Cloud S1. Ongeveer 35 cent goedkoper per maand en "ongeveer" soortgelijke functionaliteiten. Maar ja, dan gebruik je een programma wat nergens mee kan integreren en andere bestandsformaten gebruikt. Geen idee of TS daar blij van wordt. :P

https://www.ibm.com/socia...utions/connections-cloud/

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 04:31
<remove>

[ Voor 95% gewijzigd door clogie886 op 13-07-2017 12:45 ]

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
€ 2000,- is natuurlijk gebaseerd op de hoeveelheid licenties (rond de 20) die ik nodig heb, Microsoft niet benaderd maar ga ervan uit dat ze 365 adviseren.

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:52
ötzi schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:57:
€ 2000,- is natuurlijk gebaseerd op de hoeveelheid licenties (rond de 20) die ik nodig heb, Microsoft niet benaderd maar ga ervan uit dat ze 365 adviseren.
Dan heb je je antwoord gevonden. 2000 euro it is.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:39

ThunderNet

Flits!

ötzi schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:57:
En dat is een flinke klap goedkoper dan de
20x 195,- aan losse licenties + alle services.
En als Office 2019 uitkomt heb je bij Office365 de nieuwste versie direct beschikbaar en hoef je niet nogmaals 3900 eur uit te geven :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Niet iedereen heeft de nieuwste versie nodig en dan kan normale aanschaf van Office best een stuk goedkoper zijn als je het meerdere jaren gebruikt.

@TS volgens mij is de licentie die je aangeeft niet te gebruiken voor MKB maar alleen voor zelfstandigen of thuisgebruikers.
Het beste zou je eens contact kunnen opnemen met een tussenpersoon die voor jou dan een offerte kan maken van 20x office.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 13-07-2017 13:20 ]

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:17
Ernemmer schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:19:
Niet iedereen heeft de nieuwste versie nodig en dan kan normale aanschaf van Office best een stuk goedkoper zijn als je het meerdere jaren gebruikt.

@TS volgens mij is de licentie die je aangeeft niet te gebruiken voor MKB maar alleen voor zelfstandigen of thuisgebruikers.
Het beste zou je eens contact kunnen opnemen met een tussenpersoon die voor jou dan een offerte kan maken van 20x office.
Typisch zo'n advies van iemand die blijkbaar nog nooit dit soort zaken binnen een bedrijf gemanaged heeft. Het gemak en prijsvoordeel dat het licentiebeleid van Office 365 biedt gaat verder dan even een de licentiekosten die je nu moet maken op een rijtje zetten. Wat als er over zes maanden 5 personeelsleden bij komen? Of vertrekken? Zit je met je licenties die opeens niet meer gebruikt worden (maar wel betaald zijn), of je moet voor nieuwe medewerkers weer zo'n pakket kopen à €200. En over een paar jaar zit iedereen met verschillende Office versies want upgraden kost geld natuurlijk. Bij Office 365 schaal je dat keurig op en af zonder veel kosten te maken. Oh, en even het Office pakket op een andere pc installeren? Fluitje van een cent met Office 365, succes met het opzoeken en activeren van je ouderwetse licentiecodes die ergens op een doosje staan die niemand meer kan vinden. De tijd (en dus geld) die dat allemaal kost heb jij natuurlijk niet meegerekend.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb voor mijn MKB ook gewoon wat licenties vergelijkbaar met de topicstart gekocht. De diensten hadden we niet nodig en een nieuwe versie is voor mijn collega's eerder een nadeel dan een voordeel :+

@ötzi appels en peren. Wat wil je nu concreet aan functionaliteit en diensten?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
RoccoS schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:33:
[...]

Typisch zo'n advies van iemand die blijkbaar nog nooit dit soort zaken binnen een bedrijf gemanaged heeft. Het gemak en prijsvoordeel dat het licentiebeleid van Office 365 biedt gaat verder dan even een de licentiekosten die je nu moet maken op een rijtje zetten. Wat als er over zes maanden 5 personeelsleden bij komen? Of vertrekken? Zit je met je licenties die opeens niet meer gebruikt worden (maar wel betaald zijn), of je moet voor nieuwe medewerkers weer zo'n pakket kopen à €200. En over een paar jaar zit iedereen met verschillende Office versies want upgraden kost geld natuurlijk. Bij Office 365 schaal je dat keurig op en af zonder veel kosten te maken. Oh, en even het Office pakket op een andere pc installeren? Fluitje van een cent met Office 365, succes met het opzoeken en activeren van je ouderwetse licentiecodes die ergens op een doosje staan die niemand meer kan vinden. De tijd (en dus geld) die dat allemaal kost heb jij natuurlijk niet meegerekend.
Het managen van O365 licenties is inderdaad een stuk makkelijker, maar als je software 5-10 jaar gebruikt kan je er niet omheen dat eenmalige aanschaf goedkoper is.
Het managen van een paar officelicenties kost je natuurlijk ook geen uren per week.

Ik heb voor mijn bedrijf ook voor O365 gekozen maar de enige reden waarom ik dat gedaan heb is omdat ik de exchange wil gebruiken. Voor een beetje Word en Excel heb je echt geen O365 nodig.

PS. de kosten van 100 euro per werknemer per jaar zijn natuurlijk te verwaarlozen en zou geen reden mogen zijn bij de keuze voor een stuk software.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 13-07-2017 14:25 ]

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
In principe wordt er alleen gebruik gemaakt van Word en Excell, het gaat om een tijdelijke onderneming die over 3.5 jaar ophoudt met te bestaan. Waarom ik eigenlijk deze vraag stel is; als we voor losse licenties gaan zoals aangegeven in o.p. krijgen we daar geen problemen mee met de BSA mochten die eens een bezoekje komen doen...
Pagina: 1