welke dock voor een macbook pro 2017

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Wat zou een goede oplossing zijn voor deze situatie?
  1. 2 schermen, HDMI/DVI, eventueel indien echt nodig te vervangen met 2 display port schermen
  2. USB muis en toetsenbord
  3. Ethernet (wifi is in ons kantoor niet heel geweldig, daarom liever ethernet)
  4. Opladen van macbook via usb-c
Op Amazon kwam ik deze dock tegen. Die ziet er goed uit, maar ik lees daar dat 2 monitors alleen maar gespiegeld kunnen worden en dat is uiteraard niet de bedoeling met 2 externe schermen.

Bij coolblue kwam ik deze tegen, maar dan moet 1 scherm met VGA en denk ik dat de laptop hier niet mee opgeladen wordt.

Deze dock met 2x USB-C ziet er goed uit, maar dan zal ik waarschijnlijk ethernet via USB moeten doen en de schermen vervangen met DisplayPort schermen (om dan wel duo scherm te kunnen gebruiken?)

Mensen met ervaringen of goede ideeën? Het liefst heb ik de laptop gewoon in een hoek dichtgeklapt liggen, met zo min mogelijk snoeren of stekkers aan te sluiten om het bureau een beetje opgeruimd te houden. Het zou fijn zijn als de oplader van de macbook gewoon in de tas of thuis kan blijven en dat de macbook via usb-c opgeladen blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 10:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

https://eu.hengedocks.com/pages/tethered-docks

Dan de thunderbolt 3 versie, die heeft 2x displayport uitgang, dat is met een verloopje naar HDMI/DVI te krijgen.

En ik zou niet weten waarom een mac met een uitbreiding naar 2x displayport niet beide schermen apart aan zou kunnen sturen. Ik zou wel een dock gebruiken die expliciet voor de Mac is gemaakt. Die HP ziet er aardig 'generiek' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 09:32
https://www.elgato.com/en/dock/thunderbolt-3 is wellicht ook nog een optie.

edit: heb je dit topic al bekeken: USB-C en Thunderbolt 3 accessoires
Worden ook docks besproken.

[ Voor 45% gewijzigd door gastje01 op 13-07-2017 12:39 . Reden: link naar topic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Nu online
Icephase schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:59:
https://eu.hengedocks.com/pages/tethered-docks

Dan de thunderbolt 3 versie, die heeft 2x displayport uitgang, dat is met een verloopje naar HDMI/DVI te krijgen.

En ik zou niet weten waarom een mac met een uitbreiding naar 2x displayport niet beide schermen apart aan zou kunnen sturen. Ik zou wel een dock gebruiken die expliciet voor de Mac is gemaakt. Die HP ziet er aardig 'generiek' uit.
Mooi ding, maar ik lees niets over een mogelijke leverdatum; je kunt alleen pre-orderen.
gastje01 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:03:
https://www.elgato.com/en/dock/thunderbolt-3 is wellicht ook nog een optie.

edit: heb je dit topic al bekeken: USB-C en Thunderbolt 3 accessoires
Worden ook docks besproken.
$300 vind ik wel wat veel. Ik heb geen vast budget, maar ik ging er van uit wel onder of in de buurt van €200 te komen.

Topic over accesoires wel bekeken, maar niet echt iets tegengekomen wat overeen komt met mijn wensen/eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 10:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Tja, USB-C is nog vrij nieuw en thunderbolt is sowieso behoorlijk duur, dus ik denk dat je óf je wensen moet aanpassen óf wat meer geld op tafel moet leggen.

Maar ik snap niet helemaal waarom 300 euro te duur is als je wel bereid bent om 2 nieuwe monitoren aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 09:32
Icephase schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:30:
Tja, USB-C is nog vrij nieuw en thunderbolt is sowieso behoorlijk duur, dus ik denk dat je óf je wensen moet aanpassen óf wat meer geld op tafel moet leggen.

Maar ik snap niet helemaal waarom 300 euro te duur is als je wel bereid bent om 2 nieuwe monitoren aan te schaffen?
Daarbij was die MacBook Pro was ook niet goedkoop. Ik snap je dilemma, ik vind het zelf ook veel geld, maar het zijn wel mooie oplossingen.

Zoals gezegd is USB-C (icm TB) nog vrij nieuw, dus het is even afwachten tot meer fabrikanten geschikte producten op de markt brengen. Ter vergelijking, een HP Smart Dock (voor de EliteBook Folio laptops) is ook 180 euro, en die bestaan toch al een redelijke tijd.
Deze nieuwe techniek is veel universeler en heeft meer mogelijkheden. Zo wordt/is het bijvoorbeeld docks te ontwikkelen die ook met spul van andere fabrikanten werken, de potentie is enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Nu online
Icephase schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:30:

Wel schermen aanschaffen is omdat er altijd wel schermen nodig zijn voor een medewerker en je dan ook schermen door kan schuiven naar een andere medewerker en de nieuwe aanschaft voor degene met de macbook.

Als er geen probleem bekend is met meerdere schermen, dan de dock die ik al gevonden had ook een mooie oplossing zijn? https://www.amazon.de/Cal...=8-17&keywords=usb+c+dock

En anders is het inderdaad maar even slikken en wel het geld er aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Het lijkt alsof de dock wel twee schermen kan aansturen met verschillende beelden, maar dat de mac dit niet ondersteund.

vanuit je amazon link:" (the GPU of the retina MacBooks and OS X Support no additional 2 external monitors)."
Maar dit is iets wat je zelf dan even moet nazoeken voor je zoiets koopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik op de zaak CalDigit docks voor zowel de nieuwe Dell machines als de Macbook Pro's met USB-C. Hoewel een firmware noodzakelijk is voor 2 schermen, werken ze verder als een zonnetje. Kosten 199 euro dus ook geen belachelijk bedrag.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2017 16:55 ]

Pagina: 1