Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 16:25
Beste allen,

Ik ben op zoek naar een CF kaart, die fungeert als adapter voor mijn SD kaarten. Aangezien ik nog wat SD kaarten heb liggen maar in mijn camera alleen CF kaarten gaan, denk ik dat dit een betere oplossing is dan allemaal CF kaartjes halen om dat geheugen volume te evenaren.

Deze heb ik op de pricewatch gevonden; pricewatch: Delock Delock Compact Flash Adapter > Micro SD Memory Cards

Maar nu vraag ik mij af of er ook meerdere te vinden zijn op bol.com of coolblue, want ik kom er zelf niet helemaal uit!

Alvast bedankt!

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Heb je nou SD kaarten liggen of microSD? De adapter is alleen voor microsd.

Ik heb zelf een poosje SD-microSD adapters gebruikt in een Nikon D7000, maar dat gaf wel af en toe vervelende fouten (onleesbare kaartjes, 'halve' foto's). Ik was er dus zelf niet heel gelukkig mee.

Mijn huidige camera's hebben beide CF en daar heb ik gelukkig genoeg kaartjes van.

Welke camera heb je precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@jordyyyys Exact die Delock heb ik een tijd gebruikt in een Canon 5D met verschillende SD-kaartjes. Werkte prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
dragon2 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:03:
Heb je nou SD kaarten liggen of microSD? De adapter is alleen voor microsd.

Ik heb zelf een poosje SD-microSD adapters gebruikt in een Nikon D7000, maar dat gaf wel af en toe vervelende fouten (onleesbare kaartjes, 'halve' foto's). Ik was er dus zelf niet heel gelukkig mee.

Mijn huidige camera's hebben beide CF en daar heb ik gelukkig genoeg kaartjes van.

Welke camera heb je precies?
Ik heb Micro SD kaarten en SD kaarten liggen, er zijn ook micro SD naar SD adapters aanwezig.

Ik heb een Canon 40d
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:25:
@jordyyyys Exact die Delock heb ik een tijd gebruikt in een Canon 5D met verschillende SD-kaartjes. Werkte prima!
Oké, fijn om te weten dat die in jou canon goed werkte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 14:03
Ook hier de Delock adapter al bijna een jaar in gebruik met een Olympus E-510, ideaal om het micro sd kaartje gewoon even in m'n tablet te kunnen doen om foto's snel te laten zien. Let er wel even op welke CF types jouw camera ondersteunt, CF type II kaartjes zijn wat dikker. Je zou ook nog kunnen kijken bij de welbekende Chinese webwinkels ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Sirhc_95 op 13-07-2017 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordyyyys
Sirhc_95 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:20:
Ook hier de Delock adapter al bijna een jaar in gebruik met een Olympus E-510, ideaal om het micro sd kaartje gewoon even in m'n tablet te kunnen doen om foto's snel te laten zien. Let er wel even op welke CF types jouw camera ondersteunt, CF type II kaartjes zijn wat dikker. Je zou ook nog kunnen kijken bij de welbekende Chinese webwinkels ;)
Goed om te weten dat het zo fijn werkt! Mijn camera ondersteunt CF I en CF II dus dat zal goed komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordyyyys
Ik weet denk ik genoeg en ga er één aanschaffen! Allemaal bedankt voor het snelle reageren!

Pagina: 1