Microsoft Surface Pro 2017 Review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
reviews: Microsoft Surface Pro 2017 - Met geen pen te beschrijven
Helaas werd de stylus bij eerdere Surface Pro-modellen gewoon bijgeleverd, terwijl dat bij de 2017-uitvoering een accessoire van 110 euro is geworden.
Deze lijkt mij beter:
Werd de stylus bij eerdere Surface Pro-modellen gewoon bijgeleverd, bij de 2017-uitvoering is het helaas een accessoire van 110 euro is geworden.
De Surface Laptop houdt het met een even grote accu nog langer uit, maar daarbij ligt de schermresolutie lager, wat een lagere belasting voor backlight en gpu betekent.
Is dat zo? Backlight is toch onafhankelijk van het aantal pixels?

[ Voor 19% gewijzigd door PcDealer op 13-07-2017 08:59 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:56
En niets over de tiltfunctionaliteit van de nieuwe pen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
En dit is ook nog een goede vraag betreffende het scherm:
"De schermmeting laat zien dat er een hoge helderheid en een prima contrast worden gehaald. De kalibratie van het scherm valt wel enigszins tegen. De grijswaarden worden wat te blauw weergegeven en ook bij de primaire en secundaire kleuren zien we wat afwijkingen. Het is allemaal niet ernstig, maar deze Surface Pro kost wel bijna 2500 euro en voor dat geld verwachten we eigenlijk een afwijking van ≤ 3ΔE."

Ik vroeg me af of jullie voor het testen de "Enhanced sRGB mode" veranderd hebben naar de reguliere "sRGB mode"?
Arend soetemans in 'reviews: Microsoft Surface Pro 2017 - Met geen pen te bes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
Is dit nog iets waar naar wordt gekeken? Ik bedoel; volgende week is het artikel van de FP af en zal het aantal lezers vast behoorlijk omlaag gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
PcDealer schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:50:
reviews: Microsoft Surface Pro 2017 - Met geen pen te beschrijven

[...]

Deze lijkt mij beter:

[...]

[...]

Is dat zo? Backlight is toch onafhankelijk van het aantal pixels?
Die eerste twee zijn aangepast. En wat de backlight betreft: als de pixeldichtheid omhoog gaat heb je dus ook meer electronica in de weg zitten die de subpixels moet aansturen en moet je backlight harder branden om de zelfde helderheid te behalen. Maarrr omdat we niet precies weten wat voor backlight ze gebruiken (wie weet is die van de Surface Laptop helemaal niet zo zuinig) heb ik het backlightstukje weggehaald :)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Oei, daar was ik niet van op de hoogte :X Maar: het lijkt erop dat onze meting goed is gegaan, dwz: dat we het 'gewone' srgb gemeten hebben. Ik heb even de metingen van anandtech erbij gepakt en die meten dit: (E srgb) en (srgb). Bij de enhanced srgb-meting zie je dat de gammacurve heel gek verloopt. Bij donkere tinten is de gammawaarde te hoog, terwijl die bij lichte tinten te laag is, op die manier creëer je inderdaad een hoger contrast (maar worden beelden niet weergeven zoals ze bedoeld zijn natuurlijk). Bij de gewone srgb-stand volgt de gammacurve het gele lijntje wel vrij goed - zoals de bedoeling is. Als ik dan naar onze gammacurve kijk zie ik dat die het gele lijntje ook redelijk goed volgt - de gammawaarde is bij donkere tinten eerder te laag dan te hoog.

Edit: wat de tiltfunctionaliteit van de pen betreft: daar heb ik niet naar gekeken. Ik vind het heel moeilijk om de stylus te beoordelen omdat ik niet dagelijks ermee werk en op het moment van reviewen ook geen andere stylussen had liggen om de Surface-pen mee te vergelijken.

[ Voor 8% gewijzigd door PiweD op 17-07-2017 14:03 ]

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
PiweD schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:56:
[...]

Oei, daar was ik niet van op de hoogte :X Maar: het lijkt erop dat onze meting goed is gegaan, dwz: dat we het 'gewone' srgb gemeten hebben. Ik heb even de metingen van anandtech erbij gepakt en die meten dit: (E srgb) en (srgb). Bij de enhanced srgb-meting zie je dat de gammacurve heel gek verloopt. Bij donkere tinten is de gammawaarde te hoog, terwijl die bij lichte tinten te laag is, op die manier creëer je inderdaad een hoger contrast (maar worden beelden niet weergeven zoals ze bedoeld zijn natuurlijk). Bij de gewone srgb-stand volgt de gammacurve het gele lijntje wel vrij goed - zoals de bedoeling is. Als ik dan naar onze gammacurve kijk zie ik dat die het gele lijntje ook redelijk goed volgt - de gammawaarde is bij donkere tinten eerder te laag dan te hoog.
Betreffende het scherm vind ik het ook wel apart dat jullie zeggen dat het een matig scherm is terwijl jullie concurrentie (ook de gelinkte anandtech) zegt dat het een van de beste schermen op de markt is nu en ars technica noemt het "beautiful".
Edit: wat de tiltfunctionaliteit van de pen betreft: daar heb ik niet naar gekeken. Ik vind het heel moeilijk om de stylus te beoordelen omdat ik niet dagelijks ermee werk en op het moment van reviewen ook geen andere stylussen had liggen om de Surface-pen mee te vergelijken.
Maar dan kan je toch op z'n minst melding maken van de tiltfunctionaliteit en de latency die van 40 naar 21ms is gegaan. Het zou natuurlijk helemaal sieren als je een of andere hipster artiest opzoekt om het te testen, jullie zitten in amsterdam dus even een koffietentje instappen zou genoeg moeten zijn :P

Nog meer:
Het 2017-model van de Surface Pro is van buiten nauwelijks te onderscheiden van zijn voorganger, de Surface Pro 4. De tablet heeft dezelfde lichtgrijze magnesiumbehuizing, met de kenmerkende kickstand, met in het midden het spiegelende Microsoft-logo. Die kickstand heeft een nieuw scharnier en kan iets verder dan voorheen opengeklapt worden, tot een maximale hoek van 165 graden om precies te zijn. Daarmee heb je de uiterlijke wijzigingen meteen gehad.
Hier wordt ook vergeten dat de randen van de Surface Pro (2017) meer zijn afgerond dan de 4.

En dan nog iets algemeens. Ik zou het logisch vinden als je ook melding maakt van andere modellen van het apparaat. Dit geld bijvoorbeeld ook voor de recente zenbook review. Jullie reviewen een 2100,- model maar alle informatie behalve de benchmarks gelden ook voor het 1400 euro model. Dat geld ook voor de Surface Pro (2017). Ik bedoel; het scherm van het 900,- euro model is hetzelfde als het dure i7 model. AnandTech en Ars geven gewoon in een tabel alle verschillende modellen weer. Dat hoort mijns inziens ook bij het informeren van de gebruiker...

Pagina: 1