Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Gmail opent niet met AdBlock

Pagina: 1
Acties:

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11 14:30
Hallo,

Sinds vandaag werkt Gmail niet meer wanneer ik AdBlock open heb staan in Chrome.

Het lijkt erop alsof Gmail een enorme hoeveelheid ads dan mijn kant uit probeert te duwen, gezien het snel oplopend aantal blokkeringen die AdBlock detecteert. Zie hiervoor onderstaande afbeelding, die ik over een periode van ongeveer 10 seconde heb genomen.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dNmsza/Adblock.gif

Wanneer ik AdBlock uitzet werkt Gmail wel normaal, maar daarvoor heb ik AdBlock natuurlijk niet geïnstalleerd.

Ik heb geen gelegenheid gehad om het met een andere AdBlocker te testen, wellicht beperkt het probleem zich niet tot alleen tot de door mij gebruikte AdBlock.

Gr!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:00
Ik denk dat het false positives zijn.

Ublock origin is overigens een betere adblocker. Vreet aanzienlijk minder resources

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
AdBlock verwijderen en uBlock Origin installeren.

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Bepaalde sites doen raar als ik een adblocker gebruik. Als ik het uitzet dan doen ze gewoon normaal. Ik heb dat ook al op computers bij andere mensen gezien.

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11 14:30
Heb AdBlock verwijdert, en uBlock Origin geinstalleerd. Maar exact hetzelfde probleem, op zowel een laptop als PC. Lijkt me toch iets binnen Gmail te zijn aangezien ook heel de opmaak van de website niet geladen wordt.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:30
Hier werkt het prima. uBlock met inbox, gmail en gmail html.

Wellicht heb je zelf te strenge filters toegevoegd?

[ Voor 22% gewijzigd door jeroen3 op 14-07-2017 09:58 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja. Risico van dat soort adblockers. Een oplossing is niet Gmail gebruiken of overstappen op de betaalde versie. Misschien Firefox proberen.

Praktisch: meld het aan de adblocker-mensen, misschien lossen die het op in een volgende versie. Je kunt van Google niet verwachten dat ze aan hun kant gaan meedenken, zo met de combi van Gmail en Chrome ;)

Edit: dat het zo snel gaat, zal overigens vast komen doordat Gmail blijft proberen data te 'duwen'. (Zeg ik maar even zo om het simpel te houden, het is niet een platte HTML-pagina die eenmalig wordt ingeladen).

[ Voor 24% gewijzigd door F_J_K op 14-07-2017 10:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

In FF geen probleem

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:19

P_Tingen

omdat het KAN

Probeer eens Opera met ingebouwde adblocker, al ben ik bang dat die hetzelfde beeld zal geven. Anders gmail whitelisten?

... en gaat over tot de orde van de dag

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:35
Doe voor de zekerheid eens een scan op malware enzo. Misschien dat iets je verbinding kaapt wat door adblock wordt tegengehouden.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:21

ResuCigam

BOFH

Ik denk dat je inderdaad een ander probleem hebt, ik gebruik hier Chrome en Adblock en Gmail werkt gewoon.

We do what we must because we can.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gebruik je ABP ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1