Twee-factor-authenticatie na diefstal telefoon en simkaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelbosscha
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-01 20:06
Beste mede-tweakers,

Mijn oude vertrouwde iPhone 5 is gestolen, en gelukkig heb ik al snel weer een ander toestel.

Het probleem is echter dat ik two-way-verification heb ingesteld, en doordat ik mijn oude simkaart niet meer heb. Ik deze code, welke nodig is om mijn oude vertrouwde iCloud gegevens weer te herstellen. Dus niet via SMS kan ontvangen.

Op fora en supportpagina's lees ik wel dat je via iTunes je telefoonnummer kan wijzigen in mijn nieuwe nummer. Echter vraagt deze dan ook weer om een verzonden Verificatienummer (welke ik niet krijg omdat ik dat telefoonnummer niet meer heb.

Heeft iemand suggesties? of is de enige optie een nieuw iTunes account aan te maken?

Regards,

Michel

Beste antwoord (via michelbosscha op 13-07-2017 18:54)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:02

SuBBaSS

-has Ryzen

michelbosscha schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 02:24:
Beste mede-tweakers,

Heeft iemand suggesties? of is de enige optie een nieuw iTunes account aan te maken?

Regards,

Michel
Ik zou overigens sowieso geen nieuw apple id aan maken, daar heb je niets aan, behalve verwarring.
De andere verwarring: onthou alleen de term "2FA" voor 2-factor authenticatie. Dat is wat apple nu voert en dat is waar je mee geholpen moet worden.

Zou je adviseren om hierover even contact op te nemen met applecare, op apple id issues bieden ze altijd ondersteuning, los van garanties op hardware.
Zij kunnen je hierin het beste adviseren en hebben inzage in het apple-id systeem.
Helaas is het zo dat je in dit soort situaties er bijna wel training voor gehad moet hebben (vind bijv. maar eens de info waarin vermeld wordt dat accountherstel overnieuw begint op het moment dat je het wachtwoord probeert te wijzigen terwijl er al een accountherstel-aanvraag loopt).
Accountherstel kan namelijk wel wat dagen overheen gaan en als je niet weet dat de "timer" steeds overnieuw begint bij het wijzigen van je wachtwoord via iforgot.apple.com, dan kan het een lange geschiedenis worden.

Even via deze pagina support aanvragen: https://getsupport.apple.com/?caller=home&PRKEYS=
Selecteer Apple iD en in een van de volgende schermen kun je aangeven dat je gebeld wilt worden. Ze zijn tot 20:00 u. bereikbaar doordeweeks. Ook op zaterdag en zondag bereikbaar maar staat me bij dat het zondag tot 18:00 u. is.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je had ook je oude nummer moeten houden. Waarom ander nummer genomen en niet je SIM laten blokkeren? Nu zit je in de situatie dat je je account nooit meer terug krijgt of je moet er een e-mail adres aan gekoppeld hebben. Probleem is dat je door deze actie waarschijnlijk totale controle over je iCloudmkwijt bent want de dief heeft nu jouw sms nummer en kan zich als jou uitgeven.

Dus wanneer je je nummer nog niet hebt laten blokkeren op je oude abonnement dit per direct doen en een nieuwe sim kaart aanvragen voor je oude nummer.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Wim-Bart schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 03:09:
Je had ook je oude nummer moeten houden. Waarom ander nummer genomen en niet je SIM laten blokkeren? Nu zit je in de situatie dat je je account nooit meer terug krijgt of je moet er een e-mail adres aan gekoppeld hebben. Probleem is dat je door deze actie waarschijnlijk totale controle over je iCloudmkwijt bent want de dief heeft nu jouw sms nummer en kan zich als jou uitgeven.

Dus wanneer je je nummer nog niet hebt laten blokkeren op je oude abonnement dit per direct doen en een nieuwe sim kaart aanvragen voor je oude nummer.
Klinkt als iets wat heel eenvoudig te corrigeren is Het is niet dat er nu iets heel uitzonderlijks is gebeurd. TS heeft nu een ander nummer, poeh poeh....

Even bellen en aan laten passen en weer verder met je leven, lijkt mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:36
https://support.apple.com/en-us/HT202649

Je kunt dus inloggen met je recovery key.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Je kan toch gewoon een vervangende simkaart aanvragen bij de provider waar dat oude nummer zit? Zie t probleem niet zo. Of desnoods nummerbehoud uitvoeren. :+

Apple kan je hier overigens ook nog bij helpen, al moet je dan wel door een grondige verificatieslag heen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 14:50 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

CurtPoindexter schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:15:
[...]

Die kwam ik ook ooit tegen maar die optie zit niet in mijn iCloud 8)7
Vergeet dat ook maar, dat gaat over "2-step verification" en da's de voorloper van twee-factor authenticatie.
Dat gaat inderdaad niet voor je werken.

Ik zou ook een vervangende simkaart proberen te regelen, dus (weer) even contact met je provider opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Volgens de help van two-step heb je ook daar een recovery key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

jeroen3 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:30:
Volgens de help van two-step heb je ook daar een recovery key.
Dat is nog steeds twee-staps-verificatie, niet twee-factor-authenticatie :) Voor twee-factor-authenticatie kun je accountherstel aanvragen, wat een paar dagen kan duren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
@Daedalus Ok. Dat is niet zo duidelijk dan.
Lijkt er ook op dat two-factor dus geen geautomatiseerde herstelmogelijkheden heeft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

michelbosscha schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 02:24:
Beste mede-tweakers,

Regards,

Michel
Ik zou overigens sowieso geen nieuw apple id aan maken, daar heb je niets aan, behalve verwarring.
De andere verwarring: onthou alleen de term "2FA" voor 2-factor authenticatie. Dat is wat apple nu voert en dat is waar je mee geholpen moet worden.

Zou je adviseren om hierover even contact op te nemen met applecare, op apple id issues bieden ze altijd ondersteuning, los van garanties op hardware.
Zij kunnen je hierin het beste adviseren en hebben inzage in het apple-id systeem.
Helaas is het zo dat je in dit soort situaties er bijna wel training voor gehad moet hebben (vind bijv. maar eens de info waarin vermeld wordt dat accountherstel overnieuw begint op het moment dat je het wachtwoord probeert te wijzigen terwijl er al een accountherstel-aanvraag loopt).
Accountherstel kan namelijk wel wat dagen overheen gaan en als je niet weet dat de "timer" steeds overnieuw begint bij het wijzigen van je wachtwoord via iforgot.apple.com, dan kan het een lange geschiedenis worden.

Even via deze pagina support aanvragen: https://getsupport.apple.com/?caller=home&PRKEYS=
Selecteer Apple iD en in een van de volgende schermen kun je aangeven dat je gebeld wilt worden. Ze zijn tot 20:00 u. bereikbaar doordeweeks. Ook op zaterdag en zondag bereikbaar maar staat me bij dat het zondag tot 18:00 u. is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Waarom heb je een nieuw nummer? En: bel Apple, wij kunnen hier weinig mee.
Pagina: 1