Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding, koeling en case voor budget (2e hands) game systeem

Pagina: 1
Acties:

• Lennert_S
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-11 10:37
Ik had in een ander topic al advies gevraagd over dit systeem. Ik kreeg daar goed advies over een CPU, MOBO en GPU, maar ben natuurlijk nog niet klaar. Graag zou ik jullie advies krijgen over de koeling, voeding en case.

De CPU, RAM en MOBO liggen al voor me vast. Over de rest valt nog te twisten. Zeker de GPU weet ik nog niet zeker of die in het budget past dus alternatieven zijn ook welkom. Op het gebied van voeding en een case heb ik echter geen flauw idee. Daarom zou ik graag jullie advies over beide, graag budget dus of zelfs 2e hands mag. Ook vraag ik me af of ik een dergelijke koeling nodig heb. Er zit geen CPU koeling bij, en wil op den duur wel wat gaan overclocken. Geluid vind ik niet zo'n issue.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Tray€ 0,-€ 0,-
1Asus Sabertooth Z77€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Arctic Freezer i32€ 25,95€ 25,95
1G.Skill Ares F3-1600C9D-8GAO€ 67,40€ 67,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 93,35

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen (Witcher 3, Rome 2 Atilla, CIV6, Mount and Blade 2) en Adobe dingen, met name Photoshop, Illustrator en Indesign. Sporadisch Premiere Pro. Dit alles graag op FHD.

Wat mag het systeem gaan kosten?
800 euro wil ik wel klaar zijn en dan graag met randapparatuur

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Ga je overklokken?
Ja denk ik wel.

• Bellarus
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11 07:17
Heb je alles al aangeschaft wat op 0 staat en heb je dan nog 800 euro budget?

Want als je voor 800 euro klaar wil gaan zijn voor Game PC + Adobe + randapparatuur gaat dit in mijn ogen niet lukken.

- case + voeding is ongeveer 100 euro (simple design kast).
- scherm ips full hd kost je ook minstens 200-300 euro nieuw

Dan blijft er 500 euro over, voor een game pc wat high/ultra op 1080p speelt heb je een videokaart nodig van zeg 300-600 euro los van de beschikbaarheid (GTX 1060 of RX 570) en dan uiteraard nog je CPU/MOBO/RAM/SSD/HDD

persoonlijk ben je voor een kwalitatief compleet pakket inclusief scherm alles nieuw zeker 1100-1200 euro kwijt, gebasseerd op wat je wilt. anders toch keuzes maken of zoeken naar tweedehands items.

• Lennert_S
@Bellarus Bedankt voor de reactie. Ik heb al het moederboard, CPU en RAM voor €300. Dan heb ik GPU's gezien uit die ongeveer zo krachtig zijn als de GTX970 of 780 voor rond €150 (980 was misschien overdreven). En de koeling (als die goed is) voor €25. SDD voor €95 uit de BBG. E dus ongeveer €100 voor voeding en kast. Dan zit ik op €670. Dus nog €130 voor een scherm.
Ik had verwacht dat dat genoeg zou zijn voor een scherm aangezien in de BBG van mei een scherm wordt genoemd van €95 reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017
Maar jij raadt dus een IPS scherm aan? Scheelt dat veel, zie je echt dat verschil?

In de BBG van maart zie ik deze behuizing staan https://tweakers.net/pric...nix-neos-zwart-zwart.html. Is dat voor mij geschikt of is het vooral goedkope rommel? Ik vind hem er wel mooi strak uit zien eigenlijk.

Kan jij mij vertellen of die koeling die ik heb uitgekozen geschikt is? Lawaai maakt me niet veel uit en wil niet vreselijk veel gaan overclocken.

Tot slot, hoeveel voeding heb ik nodig denk je? Of hangt dat erg van mijn videokaart af? En heb je tips voor een goede maar goedkope voeding?

• SHiNeye
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11 10:53
Je hebt echt geen scherm van 200-300 euro nodig.
Gewoon een standaard 23 inch 1080p monitor is prima, kom je met 130,- makkelijk mee uit.

Koeler zou prima moeten passen.

Qua voeding zou ik zelf voor een Corsair voeding gaan. Voor een 970 zou 500 watt voldoende moeten zijn. Voorbeeld: pricewatch: Corsair CX550M

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03:13
Een pricewatch: Corsair Vengeance 400W of een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W zijn de beste keuzes voor dit systeem denk ik, waarbij de eerste van hogere kwaliteit is en de tweede wat stiller.

• Bellarus
Misschien lees ik deze topic niet goed of ben ik half geinformeerd, maar als je een knap scherm wilt wat ook nog een beetje oogt (dunne bezels ect) ben je het gewoon wat geld kwijt (hier is 2e hands zeker een geode optie)

ips is wat mooiere kwaliteit en heeft in het algemeen betere kleuren en betere kijkhoek, reactietijd is vaak iets minder.

Voeding 550 is denk ik veel te veel en je komt met een cx450 prima weg (Corsair is goed merk) (je kan voor de zekerheid altijd even kijken op partpicker (us website voor samenstellen pc).

Kwa kast, is het allemaal smaak bitfenix is prima merk, zelf houd ik van strakke kasten van bijvoorbeeld Fractual (zijn weer iets duurder) ,als het je eerste build is zou ik een iets duurdere kast nemen deze zijn in het algemeen makkelijker voor het inbouwen.

Videokaart, als je nieuwe games in 1080p op ultra wilt spelen ben je niet toekomst proof met een 970. moet je een stapje hoger of met iets mindere settings genoeg nemen je kan deze natuurlijk altijd later nog eens upgraden.

Voor je beeldvorming:

Kast 1: pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed
Kast 2: pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black
Scherm (relatief goedkoop): pricewatch: LG 25UM58-P Zwart
Scherm (mooi): pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart
Voeding: pricewatch: Corsair CX450M
Videokaart: hierbij is een 1070 mooi maar ver boven budget, eventueel: RX 470 pricewatch: MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G is een uitvoering van RX470 zijn alleen heel lasting te krijgen

ik hoop dat je er wat aan hebt success!

• Lennert_S
@Bellarus @SHiNeye @ParaDroid2

Bedankt allemaal. En als ik dan een oudere videokaart zou nemen GTX780TI, GTX690 of R9 290 zou ik het dan alsnog halen met een 450watt (als een 980 buiten budget valt)?

@Bellarus
En met "mooi" bedoel je qua uiterlijk mooi of dat het mooi beeld geeft?

• SHiNeye
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11 10:53
Lennert_S schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:11:
@Bellarus @SHiNeye @ParaDroid2

Bedankt allemaal. En als ik dan een oudere videokaart zou nemen GTX780TI, GTX690 of R9 290 zou ik het dan alsnog halen met een 450watt (als een 980 buiten budget valt)?

@Bellarus
En met "mooi" bedoel je qua uiterlijk mooi of dat het mooi beeld geeft?
Krapjes, maar die 550 watt zou prima zijn ;)

• Bellarus
Je kan deze website gebruiken voor de power https://uk.pcpartpicker.com/ volgens mij gaat een 450 prima, mijn amd system draaid makkelijk hiermee, maar vul al je items in en je kan zien hoeveel stroom het systeem gebruikt.

Scherm, mooi bedoel ik inderdaad de bezel (rand) en ontwerp, zijn beide ips HD schermen, de dell is volgens mij 2k maar als je alles op 1080 draaid is dat niet nodig.

Persoonlijk zou ik liever een 2e hands 1070 pakken dan de genoemde kaarten of een 470/480 RX
Pagina: 1