Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• dionpeters
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-04-2023
Beste Tweakers,

Aankomend schooljaar begin ik aan de opleiding Applicatieontwikkelaar. Nu heb ik van school een lijstje gekregen met dingen die ik moet aanschaffen voor deze opleiding. Daar tussen stond ook een laptop die minimaal een degelijke i5 processor moet hebben en minimaal 8GB werkgeheugen en het liefst dat het uitbreidbaar is naar 16, 32 etc. Zelf heb ik momenteel de https://tweakers.net/pric...8/asus-f550dp-xx043h.html, hier zit al 8GB van zichzelf in. Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en ben er achtergekomen dat ik uit kan uitbreiden tot 16GB DDR3 (zie screenshot 1). Dus ik ging online al een beetje kijken naar wat RAM modules voor laptops om deze erin te plaatsen. Maar ik kwam bijna alleen naar ram modules met 1600Mhz. Dus mijn vraag is, kan mijn laptop dit aan?

Ik hoop graag van jullie te horen.

Foto's
https://gyazo.com/b5da0d8237b8512111b2f917ffc31e73
https://gyazo.com/1bff79b313ba7c9f8d92d833a2930002

Alle reacties

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Het gaat met RAM niet zozeer wat de laptop aan kan, maar of het geheugen aan kan wat de laptop wil.
Dus als je laptop geheugen wil van 1333Mhz en je propt er 1600Mhz geheugen in, dan zal dat 1600Mhz geheugen gewoon terugschakelen naar 1333Mhz, want dat is wat de laptop wil.

Kortom: met geheugen kan sneller geen kwaad. Trager wel.

Maargoed, dat doet wel de vraag rijzen waarom je nog een DDR3 gebaseerd systeem wil kopen.
DDR4 is inmiddels ingeburgerd en we hebben al twee generaties Intel CPU's die er mee werken.
Dat betekent dat je dus nu een laptop model wil gaan aanschaffen die eigenlijk al 3 jaar of ouder is.

Edit: oh wacht, even verder geklikt.
Die laptop die je linkt is niet eens een i5, maar een AMD A10.
Dat loopt écht hopeloos achter. Die zou ik absoluut niet kopen. Die bokst niet eens op tegen de eerste generatie i5 CPU's van 2007/2008.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 12-07-2017 23:21 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 15:54
categorie: Geheugen intern

Zoek er maar een uit.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
McKaamos schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:20:
Maargoed, dat doet wel de vraag rijzen waarom je nog een DDR3 gebaseerd systeem wil kopen.
DDR4 is inmiddels ingeburgerd en we hebben al twee generaties Intel CPU's die er mee werken.
Dat betekent dat je dus nu een laptop model wil gaan aanschaffen die eigenlijk al 3 jaar of ouder is.

Edit: oh wacht, even verder geklikt.
Die laptop die je linkt is niet eens een i5, maar een AMD A10.
Dat loopt écht hopeloos achter. Die zou ik absoluut niet kopen. Die bokst niet eens op tegen de eerste generatie i5 CPU's van 2007/2008.
TS hééft al een laptop...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

sypie schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:22:
[...]

TS hééft al een laptop...
Oh jah, daar las ik even overheen.
Kortom: tijd om een nieuwe laptop aan te schaffen. Die laptop voldoet niet aan de eisen die de opleiding stelt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dionpeters
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-04-2023
McKaamos schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:22:
[...]

Kortom: tijd om een nieuwe laptop aan te schaffen. Die laptop voldoet niet aan de eisen die de opleiding stelt.
Als eerst bedankt voor je reactie.

Afgelopen jaar bij mijn opleiding raadde mijn school ook een andere laptop aan maar deze trok het nog goed met meerdere virtuele machines draaiende. Dus ik wil alleen weten of mijn laptop 1600Mhz ondersteund zodat ik er een gok mee kan wagen. Mocht dit verder in de opleiding nou niet werken kan ik altijd nog een andere kopen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:08

nelizmastr

Goed wies kapot

McKaamos schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:22:
[...]

Dit is een derde generatie A10, die is echt wel voldoende. Die loopt echt geen mijlen achter op een i5-2410M bijvoorbeeld, wat als basis wordt gezien voor nog enigszins bruikbaar zijn.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1