Toon posts:

Kan ik een Win10 herstel usb ook voor dagelijks gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo,

Ik heb een vraagje. Is het mogelijk om een usb waar een herstel van windows 10 opstaat ook te gebruiken voor andere zaken als software en documenten. Ik ga binnenkort met een opleiding beginnen en heb net een nieuwe laptop gekocht. Ik wil graag een usb herstelstation maken mocht er ooit iets misgaan. Maar nu wou ik graag ook weten of ik dan die usb voor andere zaken kan gaan gebruiken. Heb zelf namelijk geen zin om 2 losse usb's te kopen en heb liever één usb met meer opslag.

...

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-07-2017 23:07)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ja dat kan. Het is alleen niet aan te raden.
Stel dat je systeem geinfecteerd raakt met een virus (of trojan, malware, cryptolocker, etc), dan is de kans sterk aanwezig dat je dagelijks gebruikte USB stick ook geinfecteerd raakt, en je je systeem direct opnieuw infecteert bij de installatie/herstel.

Kortom: koop gewoon een tweede USB stick voor dagelijks gebruik en leg de stick met de install/herstel ergens in de kast en gebruik hem niet voor andere zaken.

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 12-07-2017 22:03 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ja dat kan. Het is alleen niet aan te raden.
Stel dat je systeem geinfecteerd raakt met een virus (of trojan, malware, cryptolocker, etc), dan is de kans sterk aanwezig dat je dagelijks gebruikte USB stick ook geinfecteerd raakt, en je je systeem direct opnieuw infecteert bij de installatie/herstel.

Kortom: koop gewoon een tweede USB stick voor dagelijks gebruik en leg de stick met de install/herstel ergens in de kast en gebruik hem niet voor andere zaken.

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 12-07-2017 22:03 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Of maak een recovery stick, trek daar een image van naar een veilige locatie buiten je PC. Test het terugzetten op de stick en als het werkt gewoon gebruiken zoals je wilt.

Mocht je de stick nodig hebben schrijf je het image er terug op. Je kunt dit bijvoorbeeld met een tool als dd, of andere freeware (Windows) tools.

Idee?