Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 945147

Topicstarter
Hallo,

Ja.. ik heb heel dom mijn telefoon in de wc laten vallen. Ik heb hem er meteen uitgehaald en open gemaakt en laten drogen. Ook de gsm in de rijst gelegd. Hij ligt er in vanaf 16.30u en volgens man in de telefoonwinkel moest hij een paar uur in de rijst liggen. Net eruit gehaald en in elkaar gezet maar ik krijg een zwart scherm. ik hoor wel dat ik appjes binnen krijg maar ik zie niets. weet iemand wat ik kan doen en wat er aan de hand is?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 21:55

Perkouw

Moderator General Chat
Vanaf 16:30 en nu al weer aangezet? Die is gewoon stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens man in telefoonwinkel moest ik dit doen? Dat is dan flink ballen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:13

MsG

Forumzwerver

Perkouw bedoelt meer dat een paar uur echt extreem kort is. Meestal doe je dit enkele dagen, soms enkele weken. Daarbij zijn van die vochtvreetkorrels een stuk beter dan rijst. Maar begin eens, welk model is het überhaupt? Met zo weinig info kunnen wij verder ook weinig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:11
Langer uitdrogen had het inderdaad kunnen redden maar een paar uur is echt te kort. Waarschijnlijk sluiting in het LCD gekomen al dan niet bij andere onderdelen.

Als het toestel wel aangaat (laat hem nog uit!) maar geen beeld geeft is waarschijnlijk de backlight en/of het LCD kortgesloten. Afhankelijk van welk toestel het is zal dat vervangen moeten worden in combinatie met de digitizer en mogelijk andere onderdelen die defect zijn. Om welk model/type telefoon gaat het hier?

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een samsung galaxy J1 6 . Welke informatie heb je nog meer nodig ? ik ben niet zo goed met telefoons ;) maar als Perkouw zegt dat hij stuk is , heeft het niet veel nut om nog dingen te proberen lijkt me? Hij ligt nu wel weer uit elkaar en telefoon in de rijst. Wat voor informatie hebben jullie nodig en is er uberhaupt nog kans dat hij het weer gaat doen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:11
De telefoon is waarschijnlijk "defect", in die zin dat het LCD het niet meer doet (= geen beeld). Het moederbord is, gebaseerd op jouw beschrijving, nog wel werkend dus als je het scherm laat vervangen bij de lokale telefoonturk is de kans groot dat dat het probleem oplost. Dit ervan uitgaande dat er geen andere onderdelen beschadigd zijn geraakt bij de zwemles :)

Overweging is in deze dus wat de data op de telefoon je waard is. Als ik kijk naar de huidige verkoopprijzen van het toestel gaat een nieuw scherm je waarschijnlijk 75% of meer van de nieuwwaarde kosten. Als er geen vergrendeling op zit kan je na lang drogen proberen de telefoon aan te sluiten op een PC om de gegevens er af te trekken. Anders is 2e hands verkoop altijd een mogelijkheid.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 09:54
Die rijst mythe is echt bizar sterk!
Rijst werkt niet! Vochtvreters misschien wel, maar eigenlijk werkt alleen laten drogen. Dan nog heb je grote kans dat ergens nu of op korte termijn een kortsluitinkje ontstaat. Dus nu het scherm laten vervangen is leuk, maar het eigenlijk niet waard.
Gewoon een andere kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke, zal ik morgen eens kijken of er nog iets aan gedaan te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is dat met rijst dan niet waar? raar dat iemand die er zijn beroep van heeft gemaakt dat zegt en ook zegt dat ik het er een paar uur in moet doen.. hmm .. natuurlijk mijn eigen domme fout maar wel balen dat je verkeerd advies krijgt

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 13-07-2017 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:13

MsG

Forumzwerver

Het is niet zozeer dat de rijst zelf de telefoon heeft doen mollen, dat is grotendeels al gebeurt bij de handeling om hem in water te doen, per ongeluk of niet. Ik denk dat de beste man net als vele anderen gewoon dit advies kennen en het goedbedoeld doorgeven. Rijst trekt vocht aan dus in die zin is het ook niet geheel onwaar.

Een S4 wel kunnen redden na zo'n actie met rijst. Maar daarna ook nog zelf grondig gereinigd.

Als ik zo kijk naar de oude specificaties van het toestel kan je er beter niet te veel tijd en geld meer insteken, maar zou ik een ander toestel kopen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja het is natuurlijk mijn eigen domme fout. dat is ook zo. maar ik baal er even van ;)
dank jullie wel voor jullie advies en ik zal morgen ns n andere telefoon uit gaan zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomm13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Zou hem ook helemaal uit elkaar halen als dat kan. Ik heb ooit een natte telefoon gehad, zat nog een druppel tussen het moederbord en de connector naar het scherm. Helemaal uit elkaar en dan in de vochtvreters. En anders ben je hem kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:26

Croga

The Unreasonable Man

MsG schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:58:
Rijst trekt vocht aan dus in die zin is het ook niet geheel onwaar.
Dat is het grootste punt van de mythe. Dit is simpelweg niet waar. Nog sterker; rijst zorgt er voor dat het vocht minder makkelijk weg kan. Gewoon aan de open lucht drogen gaat sneller en effectiever dan in rijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Bel je inboedelverzekering eens op en leg het verhaal uit dat er vloeistof over heen is gekomen en dat hij het nu niet meer doet. Het is thuis gebeurd dus grote kans dat je dit via je verzekering kunt regelen.

EDIT:
Ik spreek uit ervaring vwb telefoon in wc als met verzekering

[ Voor 14% gewijzigd door Blankinho op 12-07-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Smobbo gedeeltelijk waar. Op zich is ongekookte rijst een materiaal wat van nature water kan opnemen maar helaas niet in de hoeveelheden die zich in een smartphone zouden kunnen bevinden.

Mileage may vary; er zijn berichten bekend van mensen waar het wel werkte met 36 tot 48 uur in de rijst laten liggen. Andere sites hebben de methode debunked en zweren bij "gewoon" uitschudden en een dag of 3 a 4 op een droge plaats laten opdrogen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je dit al geprobeerd?

//Flauw :P

[ Voor 28% gewijzigd door Zakkenwasser op 13-07-2017 07:36 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik zal er morgen ns naar kijken :) dankjullie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hahaha dat filmpje.. ja daar raak ik mn frustratie van mn domme fout mss wel mee kwijt haha :)

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 13-07-2017 07:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Smobbo schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:42:
Ik zal niet beweren dat het werkt, geen ervaring mee maar ik kan je wel vertellen dat een paar korrels in je zout potje ervoor zorgen dat het vocht wordt opgenomen waardoor het zout niet klontert.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

DukeBox schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:08:
[...]

Ik zal niet beweren dat het werkt, geen ervaring mee maar ik kan je wel vertellen dat een paar korrels in je zout potje ervoor zorgen dat het vocht wordt opgenomen waardoor het zout niet klontert.
da's grappig..... ik heb nooit rijst in m'n zout, en toch klontert het niet........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Croga schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:23:
da's grappig..... ik heb nooit rijst in m'n zout, en toch klontert het niet........
Zet het maar eens in een vochtigere omgeving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

DukeBox schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:35:
Zet het maar eens in een vochtigere omgeving.
Ik heb even wat internet onderzoek gedaan.

De algemene concensus is: Onderzoek wijst uit dat rijst nauwelijks vocht aan trekt. Je kunt dat zelf testen: Pak een open bakje, doe daar rijst in en weeg het. Zet het nu in een vochtige omgeving en weeg het een paar dagen later nog eens; geen verschil.

De truuk is echter wel dat rijst behoorlijk hard is (één van de redenen dat het geen vocht kan absorberen) en daarmee klonteren tegen gaat door mechanische kracht.

Dus ja, het werkt wel maar heeft niets te maken met het absorberen van vocht. Zelfs al zou rijst vocht absorberen dan nog is zout daar oneindig veel beter in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iDog
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Anoniem: 945147 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:46:
is dat met rijst dan niet waar? raar dat iemand die er zijn beroep van heeft gemaakt dat zegt en ook zegt dat ik het er een paar uur in moet doen.. hmm .. natuurlijk mijn eigen domme fout maar wel balen dat je verkeerd advies krijgt
Don't quit your dayjob zou ik dan zeggen. Rijst is echt dikke onzin. Het beste is zo snel mogelijk je telefoon openmaken, batterij afkoppelen (alleen uitzetten is niet genoeg, er zit nog altijd power op de rail zolang de batterij aangesloten is) en drogen met keukenrol. Volgende stap (wat ik altijd doe, maar ik heb er dan ook een bedrijfje in :)), is onder de microscoop kijken waar er corrosie is zodat ik hints heb waar ik later moet kijken.

Dan in de ultrasonic cleaner. 95% van de gevallen is dan alles weer in orde. Uiteraard kan het zijn dat het scherm beschadigd is, en het is verstandig om de accu/dock connector te vervangen, maar hij zal in ieder geval weer een poosje werken.

In de andere 5% gebruik ik dan de kennis over waar de corrosie zat om daar wat componenten te checken en mits nodig vervangen.

tl/dr : Rijst is bullshit. Uit elkaar halen en drogen en liefst ultrasonic is the way to go.

Oh ja, en on-topic. Gezien de prijs van het toestel zou ik inderdaad claimen bij de verzekering. Dan van het geld een nieuwe J1 halen. Die openmaken en je oude mobo in de nieuwe steken voor je data. En dan het nieuwe mobo op marktplaats/ebay gooien of als backup houden voor als je nog eens naar de wc gaat :)

[ Voor 11% gewijzigd door iDog op 13-07-2017 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op Tweakers.

Op Tweakers is het wel de bedoeling dat je bij het openen van een topic voldoende inzet toont en informatie geeft. Aangezien je vraag al beantwoord is laten we het zo. Maar zou je bij een volgend topic eerst even Het algemeen beleid #quickstart door kunnen nemen, zodat je weet wat er van je verwacht wordt.

offtopic:
Aangezien dit een telefoon betreft, schopje richting AND.

[ Voor 74% gewijzigd door rens-br op 13-07-2017 07:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Croga schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 06:54:
Ik heb even wat internet onderzoek gedaan.
d:)b
De algemene concensus is: Onderzoek wijst uit dat rijst nauwelijks vocht aan trekt. Je kunt dat zelf testen: Pak een open bakje, doe daar rijst in en weeg het. Zet het nu in een vochtige omgeving en weeg het een paar dagen later nog eens; geen verschil.
De info die ik heb kunnen vinden op internet beweren het tegendeel.
- https://www.nrc.nl/nieuws...erkt-dat-12037482-a486966
- http://www.gva.be/cnt/aid...nsen-rijst-in-het-zoutvat
en alle 100en links die uiteraard telefoon i.c.m. rijst brengen

Zoeken naar 'rijst telefoon mythe' levert overigens ook geen echte informatie op.
Dus ja, het werkt wel maar heeft niets te maken met het absorberen van vocht. Zelfs al zou rijst vocht absorberen dan nog is zout daar oneindig veel beter in.
Uiteraard meteen getest, gister avond een plastic bekertje gevuld met 1cl water verder afgevuld met ongekookte witte rijst (basmati).
Vanochtend leeggegoten, er kwamen maar een paar druppels water uit. Er wordt dus wel degelijk vocht geabsorbeerd. De vraag is alleen, onttrekt het ook vocht uit bijv. een telefoon.
Overigens zijn dat de termen die jij ook door elkaar gebruikt dus het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu wilt beweren.

Hier staat ook wat logische uitleg/verklaring
- https://www.startpagina.n...-rijst-water-rijstkorrels

In dit geval wordt dus het omgekeerde beweerd, dat rijst water beter aantrekt dan zout. Dat verklaart wel de werking van de korrel in een zoutvaatje.

Toevallig heb ik 2 identieke zoutvaatjes, ik zal in de ene wat korrels rijst doen en over een jaar of 5 kijken of het wat heeft uitmaakt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 13-07-2017 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:18

WCA

Hier iemand die heel goed uitlegt waarom rijst zo'n onzin is (professionele component level board reparateur)

YouTube: Rice as a treatment for water damaged phones is a myth--Here's w...

YouTube: How to use rice to repair water damage on iPhones and Macbooks

Je hoeft niet het hele filmpje te kijken, het wordt heel aardig uitgelegd

[ Voor 13% gewijzigd door WCA op 13-07-2017 10:09 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:41

SuBBaSS

-has Ryzen

GreNade schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:05:
Hier iemand die heel goed uitlegt waarom rijst zo'n onzin is (professionele component level board reparateur)

YouTube: Rice as a treatment for water damaged phones is a myth--Here's w...

Je hoeft niet het hele filmpje te kijken, het wordt heel aardig uitgelegd
Ik geef eerlijk toe dat ik eerder ook het "rijst-advies" gegeven zou hebben maar na eerder dit soort filmpjes gezien te hebben ben ik daar vanaf gestapt. Helemaal zoals TO het gedaan heeft: telefoon uit elkaar en dan in de rijst.
Je hoeft maar 1x gezien te hebben wat voor zooi dat op de printplaat achterlaat. Dat kan nooit goed zijn...
Daarnaast, al zou hij nog wel in elkaar zitten; bijna niemand zeeft het eerst waardoor niet alleen de korrels meekomen maar ook het "stof".
Als je dingen erger wilt maken, dan is dat je way to go. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Tomm13 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:01:
Zou hem ook helemaal uit elkaar halen als dat kan. Ik heb ooit een natte telefoon gehad, zat nog een druppel tussen het moederbord en de connector naar het scherm. Helemaal uit elkaar en dan in de vochtvreters. En anders ben je hem kwijt.
met ^^

Hij hoeft nog niet dood te zijn. Leg hem (zoveel mogelijk) uit elkaar in het zonnetje boven de verwarming en met een beetje mazzel doet het beeldscherm het gewoon nog.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

De rijst methode is complete bullsh*t, als hobby repareer ik telefoons, ook die met waterschade.

Mijn meest effectieve methode is het volgende:

1. Toestel helemaal uit elkaar halen.
2. Moederbord in een bakje met 99% alcohol leggen.
3. Ondertussen alle onderdelen voorzichtig schoonmaken met een zachte (tanden) borstel welke je doopt in alcohol.
4. Drogen met een hete Fohn, en dan echt goed drogen. Dus op standje max, en met handschoenen.
5. Apparaat weer in elkaar zetten en als laatste de accu aansluiten.
6. Telefoon proberen aan te doen, eventueel met een andere accu.
7. Als dat beide niet werkt, de oplader eraan en kijken wat er gebeurt.

Wanneer de waterschade niet langer dan 4/5 dagen geleden ontstaan is lukt het mij vaak om 90% van de telefoons te redden.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik ben in een aangeschoten toestand in de sloot beland met mijn telefoon.

Heb meteen de accu eruit gehaald en thuis telefoon open gemaakt en alles op de vensterbank te drogen gelegt. dag later alles in elkaar gezet en telefoon werkte weer als vanouds.
(puur geluk gehad denk ik)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:32
Wat betreft de rijstdiscussie: mijn Galaxy S2 was vroeger in het water gevallen en wou daarna niet meer aan. Na anderhalve dag in de rijst wou hij wel aan en heb ik er nog zeker een half jaar mee gewerkt zonder verdere problemen (daarna moest hij terug van de toestellease).

Ik snap dat er veel effectievere methoden bestaan en dat rijst niet per se alle vocht tot zich neemt. Maar voor iedereen die geen vochtvreetzakjes heeft en/of een alcohol bad, denk ik toch dat het eerder goed doet dan kwaad doet. Voor een zeer kleine of beginnende waterschade kan het genoeg zijn.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Richh schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:40:
Wat betreft de rijstdiscussie: mijn Galaxy S2 was vroeger in het water gevallen en wou daarna niet meer aan. Na anderhalve dag in de rijst wou hij wel aan en heb ik er nog zeker een half jaar mee gewerkt zonder verdere problemen (daarna moest hij terug van de toestellease).

Ik snap dat er veel effectievere methoden bestaan en dat rijst niet per se alle vocht tot zich neemt. Maar voor iedereen die geen vochtvreetzakjes heeft en/of een alcohol bad, denk ik toch dat het eerder goed doet dan kwaad doet. Voor een zeer kleine of beginnende waterschade kan het genoeg zijn.
Als jouw telefoon het na de rijst weer deed, had ie het ook weer gedaan als je m niet in rijst had gelegd.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:32
@GreNade dat zou inderdaad zo kunnen zijn, ja :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Dat is zo, want rijst trekt geen vocht uit je telefoon, het neemt alleen maar wat water op als het in contact komt met water. Gewoon je telefoon in rijst leggen doet letterlijk niets, soms zorgt het er juist voor dat het water minder makkelijk weg kan.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:42

D4NG3R

kiwi

:)

bartijn2 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:36:
De rijst methode is complete bullsh*t, als hobby repareer ik telefoons, ook die met waterschade.

4. Drogen met een hete Fohn, en dan echt goed drogen. Dus op standje max, en met handschoenen.
Een föhn ioniseert lucht, dit kan van afstand hardware slopen. Gebruik een warmtepistool* of laat hardware gewoon drogen, maar gebruik nooit een föhn.

* Het beste is om geen warmtebron te gebruiken, dit bevordert namelijk het afzetten van aanslag op de printplaat en chips. En laat nou net dat juist het schadelijke zijn aan 'normaal' water of andere dranken.

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2017 14:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Smobbo schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:42:
Rijst werkt niet! Vochtvreters misschien wel, maar eigenlijk werkt alleen laten drogen. Dan nog heb je grote kans dat ergens nu of op korte termijn een kortsluitinkje ontstaat. Dus nu het scherm laten vervangen is leuk, maar het eigenlijk niet waard.
Gewoon een andere kopen dus.
ja of je legt gewoon je telefoon op een verwarming, zoals ik jaren geleden gedaan heb toen mijn telefoon in de sneeuw viel en niks meer deed. daarna werkte hij weer prima...

het is niet zo moeilijk om wat te verzinnen mensen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Anoniem: 945147 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:25:
Hallo,

Ja.. ik heb heel dom mijn telefoon in de wc laten vallen. Ik heb hem er meteen uitgehaald en open gemaakt en laten drogen. Ook de gsm in de rijst gelegd. Hij ligt er in vanaf 16.30u en volgens man in de telefoonwinkel moest hij een paar uur in de rijst liggen. Net eruit gehaald en in elkaar gezet maar ik krijg een zwart scherm. ik hoor wel dat ik appjes binnen krijg maar ik zie niets. weet iemand wat ik kan doen en wat er aan de hand is?
In rijst doen is een grote fabel en jammer dat zo'n iemand dat niet weet. Die hoort zulke dingen te weten. Wat wel heel goed werkt zijn die giftige balletjes. Die dingen die je krijgt als je nieuwe schoenen koopt in zo'n klein wit zakje. Weet niet hoe je ze noemt. Daarin leggen en dan droogt je telefoon beter. Ze zuigen het vocht namelijk weg. Geeft als nog geen garantie dat je telefoon ooit weer gaat werken. Aangezien ik al 1 dag later reageer, hoop ik dat je telefoon ondertussen al gefixt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Die "leg je telefoon in rijst" methode is toch ook alleen zodat er 's nachts een paar Chinezen komen om in ruil voor de rijst je telefoon te repareren? :+

Even voor de kenners hier, als het goed is is het probleem met telefoons en water vooral dat de mineralen in water elektriciteit goed geleiden (en puur water zelf eigenlijk minder) en deze zich ook afzetten op de hardware toch? Zou eerst spoelen met demi-water dan niet al een gunstig effect kunnen hebben zodat je de mineralen verdrijft? Daarna uiteraard eerst een tijd drogen voor je m aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

mark-k schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:51:
Die "leg je telefoon in rijst" methode is toch ook alleen zodat er 's nachts een paar Chinezen komen om in ruil voor de rijst je telefoon te repareren? :+

Even voor de kenners hier, als het goed is is het probleem met telefoons en water vooral dat de mineralen in water elektriciteit goed geleiden (en puur water zelf eigenlijk minder) en deze zich ook afzetten op de hardware toch? Zou eerst spoelen met demi-water dan niet al een gunstig effect kunnen hebben zodat je de mineralen verdrijft? Daarna uiteraard eerst een tijd drogen voor je m aanzet.
Klopt! Een professioneleb reparateur zal m in en ultrasoon bad met Demiwater doen, en vervolgens afspoelen met alcohol. Valt een boel mee te redden

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had dat ooit ook een keer gehad met een iPhone5, mijn vriendin had hem samen in de tas van het waterflesje van mijn dochtertje gestopt en die lekte masaal de telefoon in.

Na een halve dag en eindelijk thuis te zijn gekomen zag ik een vaag scherm. Typisch iets met waterschade geloof ik.

Uitelkaar geschroeft en overal en alles met een wattestaafje schoongemaakt (het was gelukkig niet veel) en alleen de waterdetector sticker in de lightningpoort en simkaart waren rood gekleurd.

Alles weer inelkar gezet en hij deed al iets meer.

Toen bleef ie hangen in een foutmelding en na wat gegoogled te hebben heb ik de luidspreker losgekoppeld en eruitgelaten en toen startte die einde wel door. *O*

Telefoon gesprekken moesten vanaf dat moment lekker luid met de hele wereld gedeeld worden maar beter dan een kapotte telefoon die helemaal niets doet. :7

Grappig detail, hij is nu helemaal kapot maar dat is omdat dochterlief hem naar beneden heb gegooid. 8)7

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Pagina: 1