Probleem na verhuizing - Marantz SR6007 & Humax 5200C

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Mijn vraag

Ik ben net verhuisd, en heb vandaag alles opnieuw geïnstalleerd. Via mijn Marantz SR6007 wordt alles afgespeeld op een Panasonic ST60. De TV deed het in het begin, waarna het beeld weg is gevallen. De Mediaspeler deed het ook, maar geeft inmiddels ook geen beeld meer. Netflix doet het wel, waarbij het geluid wordt afgespeeld via de Marantz.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb verschillende HDMI poorten en kabels gebruikt, wat soms werkt, maar soms ook enkel geluid geeft.
Wanneer ik de Humax rechtstreeks aan de TV hang krijg ik wel beeld.

Zelf denk ik aan een probleem met de HDMI-poorten van de Marantz. Denken jullie hier hetzelfde over? En kan ik dit zelf oplossen of moet ik dit uitbesteden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:16
Als alles rechtstreeks naar de TV wel werkt, en via de marantz niet, dan is de conclusie snel getrokken.

Ook al even voor de zekerheid factory reset gedaan op de marantz?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Renegade666 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:31:
Als alles rechtstreeks naar de TV wel werkt, en via de marantz niet, dan is de conclusie snel getrokken.

Ook al even voor de zekerheid factory reset gedaan op de marantz?
Gisteravond nog even snel gedaan, later vandaag testen of dat nut heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
dj_jari schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:02:
[...]

Gisteravond nog even snel gedaan, later vandaag testen of dat nut heeft gehad.
Gisteren eindelijk aan toe gekomen, maar mocht helaas niet baten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer ook vooral met andere kabels. Zou niet de eerste keer zijn dat iemand een HDMI kabel te strak oprolt waardoor ie fouten gaat geven.
Sowieso zou ik de Humax lekker rechstreeks aan de TV hangen ipv via de Marantz, maar dat terzijde.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
The Eagle schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:11:
Probeer ook vooral met andere kabels. Zou niet de eerste keer zijn dat iemand een HDMI kabel te strak oprolt waardoor ie fouten gaat geven.
Sowieso zou ik de Humax lekker rechstreeks aan de TV hangen ipv via de Marantz, maar dat terzijde.
Andere kabels reeds geprobeerd.
Waarom zou je de humax rechtstreeks aan de TV hangen? Dan loopt het geluid ook niet meer via de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 14:33
dj_jari schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:13:
Waarom zou je de humax rechtstreeks aan de TV hangen? Dan loopt het geluid ook niet meer via de speakers.
Via ARC wel, maar ik weet niet of jouw tv dat ondersteund. Met ARC heb je ook niet altijd surround geluid. Het is maar net welke audioformaten jouw tv via ARC allemaal ondersteund.

De Humax zou ik alleen rechtstreeks aan de tv hangen als de receiver een bottleneck vormt qua het doorgeven van beeld. Mijn receiver kan volgens mij maar 30hz op 4K doorgeven.... Ach, zodra 40K/60hz standaard uitgezonden wordt heb ik al lang een receiver die dat door kan geven :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 23-07-2017 22:53 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Hulleman schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:44:
[...]

Via ARC wel, maar ik weet niet of jouw tv dat ondersteund. Met ARC heb je ook niet altijd surround geluid. Het is maar net welke audioformaten jouw tv via ARC allemaal ondersteund.

De Humax zou ik alleen rechtstreeks aan de tv hangen als de receiver een bottleneck vormt qua het doorgeven van beeld. Mijn receiver kan volgens mij maar 30hz op 4K doorgeven.... Ach, zodra 40K/60hz standaard uitgezonden wordt heb ik al lang een receiver die dat door kan geven :)
Zo dacht ik dus ook. Ik heb een Panasonic ST60 waar ik nog heel tevreden over ben, dus die gaat ook nog niet weg voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

dj_jari schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Andere kabels reeds geprobeerd.
Rechstreeks aan de TV en dan met optical of coaxial naar de receiver. Scheelt evt handschake geneuzel, latency issues agv beeldbewerking door de TV, die Humax zal nooit hoger dan DTS doorgeven dus dat kan over coax/optisch, en je hebt de keuze of je TV speakers of home cinema wilt gebruiken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
The Eagle schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:16:
[...]

Rechstreeks aan de TV en dan met optical of coaxial naar de receiver. Scheelt evt handschake geneuzel, latency issues agv beeldbewerking door de TV, die Humax zal nooit hoger dan DTS doorgeven dus dat kan over coax/optisch, en je hebt de keuze of je TV speakers of home cinema wilt gebruiken :)
Mijn tv speakers ga ik niet gebruiken, maar de rest snap ik niet :-)
Gelukkig hebben we google :P
Pagina: 1