Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gevraagd nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Beste Tweakers,

Graag vraag ik jullie hulp bij het uitzoeken van een nieuwe laptop :)

Ik wil een allround laptop aanschaffen. Hij moet een tijdje mee kunnen gaan qua nieuwe games die uitkomen. Deze wil ik niet op de laagste settings moeten spelen. Momenteel speel ik Guild Wars 2, maar ik zou ook graag BF1 willen spelen.

Daarnaast zal ik veel gaan werken met Photoshop en InDesign etc. Het liefst blijf ik rond de 1000 euro. Alleen bij aanzienlijke vooruitgang kan ik eventueel wat meer betalen. De laptop zal veel meegesleept worden tussen thuis en werk. Verder heb ik geen voorkeur voor bepaalde merken.

Eisen die ik nu al zeker weet. Minimaal:

- Scherm van 15 inch of groter
- Resolutie full HD
- Qwerty toetsenbord
- 8GB RAM > liefst met mogelijkheid om dit later uit te breiden naar meer
- 256GB opslag + SSD (dus mag ook 128SSD + HDD)
- 1x HDMI-aansluiting
- Beeldschermcoating mat
- 5GHz-ondersteuning

Voordat ik zelf met een paar suggesties kom, heb ik eerst nog wat korte vraagjes.

1. Met mijn eisen, vanaf welke videokaart zal ik minimaal moeten gaan kijken. Mijn voorkeur hebben die van GeForce

2. Ik heb ook advies nodig op het gebied van processoren. Kan ik beter voor een Intel i5 of i7 kiezen?

Voel je vrij om direct met passende suggesties te komen ;)

Jullie worden bij voorbaat bedankt!

Alle reacties

• miccamw2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-11 18:22

• jvdw89
Thanks! Alleen moet de laptop ook voorbereid zijn op toekomstige games :)

Ikzelf zag deze: pricewatch: Lenovo Legion Y520 15 80WK004SMH

Ik hoor graag jullie meningen!

• miccamw2
Ik zou zeggen zoek de beste GPU & processor die je kan krijgen voor je budget & je bent het best future proof voor wat je te besteden hebt. ik ben altijd meer op zoek naar: wat heb ik nu en het komende jaar nodig & hoe krijg ik het beste bang for buck. (IT apparatuur is toch afgeschreven na 3/4 jaar)

GTX 1070 / 1080 heb je wel nodig voor BF1, die 1050 zit al op het randje met 50FPS (net aan in het groen) als je de charts zo bekijkt (kwa future proofing)

Vond deze uitleg wel fijn van linus:

Wat betreft de Legion heb je een goed apparaat voor dat geld..

• jvdw89
Thanks voor de tip!

De 1070/80 passen echter niet binnen mijn budget :|

Wat vind je verder van die Lenovo en weet je toevallig of deze later is uit te breiden naar 16GB RAM?

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:53
jvdw89 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:10:
Thanks voor de tip!

De 1070/80 passen echter niet binnen mijn budget :|

Wat vind je verder van die Lenovo en weet je toevallig of deze later is uit te breiden naar 16GB RAM?
Ja. Je hoeft alleen een DDR4 SODIMM stickje erin te zetten en je bent klaar. 1 van de 2 poorten is bezet, dus je bent vrij om in het tweede poort ook nog een stick te zetten.

• jvdw89
Ik heb de laptop vandaag even in het echt bekeken bij de mediamarkt, maar ben niet echt weg van de look and feel. Hebben jullie nog suggesties voor een laptops die qua specs nagenoeg gelijk zijn, maar qua uiterlijk een stuk robuuster zijn?

• miccamw2
Jawel maar daar betaal je ook naar. Ik weet niet met de betreffende Legion, maar de Thinkpads van Lenovo die ik ken zijn stevig maarja ook gericht op werk en niet op gamen.

Heb je in de winkel ook meteen gekeken naar bijvoorbeeld een MSI of andere machines?

Het probleem is dat je omschrijving nijgt naar een alles kunner (high end), maar vanwege je budget kom je uit op een Mainstream allrounder en hier zal je de beste uit moeten zoeken.

Probeer ook eens als je een machine vind, meerdere reviews (bronnen) op youtube te kijken (dan komen er vast onderwerpen als stevigheid en degelijkheid aan bod)

• jvdw89
Oke, misschien moet ik mn eisen inderdaad wat bijstellen met mijn budget.

Momenteel werk ik met een Asus T300 Chi. Opzich een fijne computer, maar ik zou graag weer een wat groter scherm hebben met alle gebruikelijk aansluitingen. De resolutie van het scherm is wel fantastisch. De touchscreen is in sommige gevallen erg fijn, maar ik gebruik het apparaat nooit als tablet. Nu heb ik enkel een SSD van 128GB en dat is voldoende voor wat ik ermee doe, maar als ik straks ook games erop wil spelen heb ik minimaal wel 256GB nodig.

Zijn er ook betaalbare touchscreen laptops, waar je enigzins wat spellen op kan spelen. Een vereiste is dat ik GuildWars 2 op high moet kunnen spelen. Als dit niet het geval is, ben ik bereid het touchscreen gedeelte te laten varen.

Als bovenstaande niet betaalbaar is, dan wil ik graag een mainstream laptop die de huidige spellen van vandaag medium tot high aankan. Verdere eisen blijven hetzelfde als in mijn begin post. De laptop moet niet uitstralen dat het speciaal een gamelaptop is, aangezien deze ook op werk gebruikt wordt.

Ik zie graag jullie reacties tegemoet!

Ik ga zelf uiteraard ook weer verder zoeken in de Pricewatch ;)

Update: zoals deze bv pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360UAK-BB281T

[ Voor 6% gewijzigd door jvdw89 op 13-07-2017 22:45 ]

• jvdw89
Ik heb uiteindelijk een hele andere keuze gemaakt. Ik heb ervoor gekozen de touchscreen te behouden en heb daarom de Lenovo Yoga 720-13 aangeschaft.

Nu heb ik echter een vraagje of het mogelijk is om ook een externe videokaart aan te sluiten?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica