Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-08 21:28
Ik heb sinds kort een nieuwe game computer gekocht. Werkt helemaal naar behoren op het punt van de microfoon na. Wanneer ik mijn headset aansluit op deze poort, wordt deze wel herkend door MSI en vraagt meteen om wat voor soort apparaat gaat. Hier klik ik dan ook natuurlijk microfoon aan maar met Skype krijg ik geen geluid van de microfoon. Als ik de headset aansluit zie ik het balkje dat er geluid binnenkomt verspringen voor seconde en verder dan niet meer. Alle instellingen zijn naar mijn weten goed ingesteld.

Wat ik voor de rest nog heb gedaan is:
- Headset aangesloten aan mijn mobiel en daar doet de headset het.
- Andere headset getest die op USB werkt en die doet het.
- Drivers opnieuw geïnstalleerd.

Moederbord:
MSI Z170A GAMING M5

Weet iemand hier een oplossing voor? :P

Beste antwoord (via wileazy op 12-07-2017 21:34)

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:14

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

wileazy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:26:
[...]

Ja dat snap ik. Alleen ik dacht dat als ik de headset aansloot op de mic-jack dan doet alleen de microfoon het. Maar ik kan ook aangeven dat de mic-jack een koptelefoon is en dan werkt deze poort ook gewoon.

[...]

Haha je hebt gelijk ook :P maar niet de v2, gewoon de "v1". Hier had ik een kabel bij, die ben ik kwijt (beetje jammer :/)
Bijna wel, alleen is de plaatsing van de ringen op de 3.5mm jacks anders. De splitter zorgt ervoor dat ze voor de mic op de 'goede' plek komen.

Gecombineerd:

Afbeeldingslocatie: https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2014/01/iphone-3.5mm-headset-connector-pinout.jpg

Gesplitst:

Afbeeldingslocatie: https://img.sunsky-online.com/upload/store/feedback/271747/raw/img1.jpg

Je kan gewoon een splitter halen in de winkel of hier. Zou gewoon moeten werken ;)

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ehm, wat voor merk/type headset en jack aansluiting betreft het ? En is dit type wel compatibel met je (front/back panel) ingang ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Soms moet je een programma opnieuw starten als je de later microfoon aansluit, toevallig al getest?

Heb je daarnaast in je geluidsinstellingen de microfoon als standaardapparaat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
JGoeij schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:55:
Soms moet je een programma opnieuw starten als je de later microfoon aansluit, toevallig al getest?

Heb je daarnaast in je geluidsinstellingen de microfoon als standaardapparaat ingesteld?
Dit heb ik al getest. Microfoon staat ook als standaard ingesteld. Dit is zeker weten ook de goede want als ik de headset aansluit zie ik in de lijst met opname apparaten een balkje verspringen in het groen maar daarna niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

wileazy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:58:
[...]

Dit heb ik al getest. Microfoon staat ook als standaard ingesteld. Dit is zeker weten ook de goede want als ik de headset aansluit zie ik in de lijst met opname apparaten een balkje verspringen in het groen maar daarna niks meer.
Op welke aansluitingen heb je de headset aangesloten, front panel of op het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
Breezers schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:53:
Ehm, wat voor merk/type headset en jack aansluiting betreft het ? En is dit type wel compatibel met je (front/back panel) ingang ?
Ik gebruik de Razer Kraken 7.1. Aansluiting is een normale jack 3.5 aansluiting.
JGoeij schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:59:
[...]

Op welke aansluitingen heb je de headset aangesloten, front panel of op het moederbord?
Beide geprobeerd, zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

wileazy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:02:
[...]

Ik gebruik de Razer Kraken 7.1. Aansluiting is een normale jack 3.5 aansluiting.

[...]

Beide geprobeerd, zelfde resultaat.
Een enkele 3.5mm aansluiting die gesplitst wordt met een splitterkabel neem ik aan?

Werkt de mic wel als je alleen de kabel van de mic aansluit en de headset ontkoppelt laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
JGoeij schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:08:
[...]

Een enkele 3.5mm aansluiting die gesplitst wordt met een splitterkabel neem ik aan?

Werkt de mic wel als je alleen de kabel van de mic aansluit en de headset ontkoppelt laat?
Nee ik heb geen splitterkabel, gewoon een enkele jack voor koptelefoon en microfoon. Zou dat het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Moet je niet een verloopstukje gebruiken om je mic en audio te splitsen en 2 poorten gebruiken ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

wileazy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:13:
[...]

Nee ik heb geen splitterkabel, gewoon een enkele jack voor koptelefoon en microfoon. Zou dat het probleem kunnen zijn?
Yes.

De aansluitingen op je moederbord hebben elk een functie (lijn uit, lijn in, surround etc.) en kunnen geen combinatie van signalen aan. De aansluiting in een telefoon is een gecombineerde aansluiting en kan stereogeluid + microfoon aan. Is er een splitterkabel meegeleverd? Anders kan je de USB-aansluiting van de andere headset waarmee je getest hebt ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hu dan heb je geen 7.1 maar de Razer Kraken Pro V2 V1 (volgens de Razer website) en zul je dus een splitter moeten hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 12-07-2017 21:26 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
JGoeij schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:16:
[...]

Yes.

De aansluitingen op je moederbord hebben elk een functie (lijn uit, lijn in, surround etc.) en kunnen geen combinatie van signalen aan. De aansluiting in een telefoon is een gecombineerde aansluiting en kan stereogeluid + microfoon aan. Is er een splitterkabel meegeleverd? Anders kan je de USB-aansluiting van de andere headset waarmee je getest hebt ook gebruiken.
Ja dat snap ik. Alleen ik dacht dat als ik de headset aansloot op de mic-jack dan doet alleen de microfoon het. Maar ik kan ook aangeven dat de mic-jack een koptelefoon is en dan werkt deze poort ook gewoon.
Damic schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:16:
Hu dan heb je geen 7.1 maar de Razer Kraken Pro V2 (volgens de Razer website) en zul je dus een splitter moeten hebben.
Haha je hebt gelijk ook :P maar niet de v2, gewoon de "v1". Hier had ik een kabel bij, die ben ik kwijt (beetje jammer :/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Tja hun site zuigt dan ook als je iets wilt opzoeken. Veel "reclame" van hoe goed dat hun producten wel niet zijn.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

wileazy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:26:
[...]

[...]

Bijna wel, alleen is de plaatsing van de ringen op de 3.5mm jacks anders. De splitter zorgt ervoor dat ze voor de mic op de 'goede' plek komen.

Gecombineerd:

Afbeeldingslocatie: https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2014/01/iphone-3.5mm-headset-connector-pinout.jpg

Gesplitst:

Afbeeldingslocatie: https://img.sunsky-online.com/upload/store/feedback/271747/raw/img1.jpg

Je kan gewoon een splitter halen in de winkel of hier. Zou gewoon moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
JGoeij schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:32:
[...]

Gecombineerd:

[afbeelding]

Gesplitst:

[afbeelding]

He topper dankjewel! Weer wat geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

You're welcome, daar zijn we Tweakers voor 8)

Pagina: 1