DSR (Dynamic super resolution ) werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-10 22:34
Ik heb sinds vandaag een GTX 980, waarbij ik de DSR (Dynamic super resolution) wilde uitproberen op een 1080P monitor. Maar als ik hem dus in de Nvidia configuratie aanzet (x4) en vervolgens hem op 4K zet in de Geforce experience, dan is mijn cursor HUGE en de rest allemaal erg klein, dus de beeldverhoudingen kloppen niet.

Zie ik iets over het hoofd ?

Of is het gewoon niet aan te raden op een 1080P monitor ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-10 14:21
Dat komt door de scaling in Windows denk ik. Als ik de DSR op 4x zet, zet windows de scaling automatisch op 350%!

Er klopt dan helemaal nergens meer iets van op de desktop. Dus je kunt nog de scaling anders proberen te zetten.
Het is ook vooral bedoeld voor games en niet voor de desktop, omdat tekst slecht leesbaar kan worden omdat je dan veel minder pixels per letter krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-10 22:34
GromuhlDjun schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:31:
Dat komt door de scaling in Windows denk ik. Als ik de DSR op 4x zet, zet windows de scaling automatisch op 350%!

Er klopt dan helemaal nergens meer iets van op de desktop. Dus je kunt nog de scaling anders proberen te zetten.
Het is ook vooral bedoeld voor games en niet voor de desktop, omdat tekst slecht leesbaar kan worden omdat je dan veel minder pixels per letter krijgt.
Sorry, ik bedoel dat ik het juist met games heb, als ik dus een game launch op 4K(Atilla total war) klopt de beeldverhouding helemaal niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door PEBKAC op 12-07-2017 21:42 ]