Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvds
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-08-2023
Beste tweakers,

ik kocht laatst een Asus H81M-PLUS mobo 2de hands. Ik heb nog 2 ddr3 modules liggen van mijn eerste game pc: OCZ Gold DDR3 PC3-10666 Low Voltage Dual Channel. 1333 mhz.
Grafisch: msi gtx 970 4GB

Graag had ik geweten of de oude DDR3 modules geschikt zijn voor mijn 4k tv built.

mvg

Klaas

btw: Voor een volgende aankoop had ik gedacht aan een i3-4170. Advies is welkom

Beste antwoord (via klaasvds op 13-07-2017 16:31)

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ter illustratie

Op mijn pc gebruikt de cpu ongeveer 15% en 400-600mb RAM om een 4k H264 filmpje te draaien in Mediaplayer Home Cinema.
(Dat is op een i7-3770K @4.5ghz en 16GB DDR3-1866mhz, totale overkill als 4k films het enige gebruik zou zijn :P)
Een i3 zou dat ook makkelijk moeten kunnen.

4GB is dus voldoende voor dat doel, mijn surface pro 2 met i5-4300 en 4GB draait trouwens ook zonder enkele problemen 4k (een mobiele i5 is net als de desktop i3 een dual-core met hyperthreading)

Ik weet niet waarom je denkt dat DDR3 niet geschikt zou zijn. Je CPU en/of Videokaart spelen een veel grotere rol daarin dan je RAM.
Je bord ondersteunt enkel DDR3, dus gebruik gewoon die reepjes die je toch al hebt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:13
Wat wil je op 4K doen, film kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ik mis in deze compleet het verband tussen een 4k resolutie en de CPU/DDR3. Wat wil je doen met de PC op die resolutie en waarom denk je dat het mogelijk tekort schiet?

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvds
ja, gamen hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvds
Het zou als mediacenter moeten dienen en ik wil er vlot 3d tekenprogrammas op kunnen draaien. Multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Wat heb je zelf al gedaan om tot een oplossing te komen? Ik mis nogmaals het verband waardoor je denkt dat het RAM tekort schiet in een build om op hoge resolutie TV te kunnen kijken.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvds
Nog niets gedaan daarom vraag ik het hier. Dan kan ik al / dan niet ddr3 gelijk meebestellen met de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:51

nelizmastr

Goed wies kapot

klaasvds schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:00:
Nog niets gedaan daarom vraag ik het hier. Dan kan ik al / dan niet ddr3 gelijk meebestellen met de processor.
Maar als je nog niets gedaan hebt heeft dit topic geen waarde. Het is de bedoeling dat je eerst actie onderneemt en onderzoek doet. GoT is bedoeld voor het helpen als je er daarna niet uitkomt, wel belangrijk om dan te vermelden waar je specifiek niet uitkomt en wat je al gevonden hebt ;)

Dus, welk geheugentype ondersteunt je bord denk je, en welk geheugen heb je liggen? Welke specifieke modules werken met je bord en voldoen je huidige daaraan (QVL)? Dan heb je je antwoord.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvds
jawel 1333 mhz geheugentype ondersteund door het moederbord. Het gaat om 2 x 2Gb. Is da voldoende?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ter illustratie

Op mijn pc gebruikt de cpu ongeveer 15% en 400-600mb RAM om een 4k H264 filmpje te draaien in Mediaplayer Home Cinema.
(Dat is op een i7-3770K @4.5ghz en 16GB DDR3-1866mhz, totale overkill als 4k films het enige gebruik zou zijn :P)
Een i3 zou dat ook makkelijk moeten kunnen.

4GB is dus voldoende voor dat doel, mijn surface pro 2 met i5-4300 en 4GB draait trouwens ook zonder enkele problemen 4k (een mobiele i5 is net als de desktop i3 een dual-core met hyperthreading)

Ik weet niet waarom je denkt dat DDR3 niet geschikt zou zijn. Je CPU en/of Videokaart spelen een veel grotere rol daarin dan je RAM.
Je bord ondersteunt enkel DDR3, dus gebruik gewoon die reepjes die je toch al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

klaasvds schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:42:
jawel 1333 mhz geheugentype ondersteund door het moederbord. Het gaat om 2 x 2Gb. Is da voldoende?
Dat is dus 512MB bij elkaar. Verre van genoeg als je daar 3D tekeningen mee wilt gaan maken, nog even los van de resolutie.
Al lijkt het me waarschijnlijker dat je 2GB modules hebt, dan zit je op 4GB. Lijkt me nog steeds niet toereikend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:22
Och, Spaceclaim zal best gaan
http://www.spaceclaim.com/en/Support/SystemRequirements.aspx

Maar Max....
https://knowledge.autodes...utodesk-3ds-Max-2018.html

Iets meer info zou welkom zijn?

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:36

rdejongjr

Gnome

Mocht je dat geheugen gaan gebruiken, test het uitgebreid met bijvoorbeeld memtest.

Ocz is niet voor niets failliet gegaan, veel uitval gehad met die modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvds
Bedankt iedereen. Het is een 2dehands i5-4590 geworden.
Ik ga eerst de OCZ DDR3 gebruiken. Kan ik later nog altijd updraden.

mvg

Klaas
Pagina: 1