Ik wil graag voor het eerst sinds lange tijd weer proberen om zelf een PC in elkaar te zetten. De laatste keer dat ik aan een PC heb gesleuteld is alweer een jaar of 4 geleden en ik zou daarom niet heel goed weten welke onderdelen op elkaar aansluiten.
Aan de hand van een aantal andere discussies heb ik onderstaande PC samengesteld en graag zou ik wat feedback krijgen over eventuele alternatieve onderdelen/ onderdelen die niet goed op elkaar aansluiten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de PC voornamelijk gebruiken voor gamen. Denk hierbij in eerste instantie aan E-sport games zoals LoL/CS:GO maar ook zou ik wat nieuwere games op tenminste Medium/High willen kunnen spelen (bijv: Witcher 3, GTA5, BF1)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximumprijs is €900, randapparatuur heb ik al in huis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, toetsenbord heb ik allemaal al in huis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart waarmee ik zoals gezegd de meeste nieuwe games op medium/high settings wel kan spelen. Een bijpassend moederboard/processor. Hiervan zou ik momenteel niet weten wat op elkaar aansluit en heb ik nu dus iets samengesteld op basis van andere fora. Zou de gekozen processor bijvoorbeeld ook nog een andere koeler nodig hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau het liefst zo laag mogelijk en ook een oververhitte PC zit natuurlijk niemand op te wachten.
Ga je overklokken?
Nee, niet in eerste instantie.
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn concrete vraag is eigenlijk, passen de gekozen onderdelen bij elkaar. Zijn er wellicht betere opties binnen mijn budget?
alvast heel erg bedankt
Aan de hand van een aantal andere discussies heb ik onderstaande PC samengesteld en graag zou ik wat feedback krijgen over eventuele alternatieve onderdelen/ onderdelen die niet goed op elkaar aansluiten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de PC voornamelijk gebruiken voor gamen. Denk hierbij in eerste instantie aan E-sport games zoals LoL/CS:GO maar ook zou ik wat nieuwere games op tenminste Medium/High willen kunnen spelen (bijv: Witcher 3, GTA5, BF1)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximumprijs is €900, randapparatuur heb ik al in huis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, toetsenbord heb ik allemaal al in huis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart waarmee ik zoals gezegd de meeste nieuwe games op medium/high settings wel kan spelen. Een bijpassend moederboard/processor. Hiervan zou ik momenteel niet weten wat op elkaar aansluit en heb ik nu dus iets samengesteld op basis van andere fora. Zou de gekozen processor bijvoorbeeld ook nog een andere koeler nodig hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau het liefst zo laag mogelijk en ook een oververhitte PC zit natuurlijk niemand op te wachten.
Ga je overklokken?
Nee, niet in eerste instantie.
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn concrete vraag is eigenlijk, passen de gekozen onderdelen bij elkaar. Zijn er wellicht betere opties binnen mijn budget?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 213,95 | € 213,95 |
| 1 | Asus Prime B350M-A | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G | € 168,95 | € 168,95 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 55,04 | € 55,04 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 133,95 | € 133,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 93,- | € 93,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 855,84 | |
alvast heel erg bedankt