GTX 1060 verkopen omdat de prijs belachelijk is?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09
Hey beste Tweakers,

Een aantal maanden geleden heb ik een Gigabyte GTX 1060 6gb tweedehands gekocht voor €180 (ja, lucky!) en nu met het hele ETH mining waanzin zie ik ze voor €300 euro op marktplaats staan.
Wat denken jullie, hoe lang duurt het voordat de prijzen weer normaal worden? Heeft zin om de kaart te verkopen en over een aantal weken of maanden een andere te kopen voor een normale prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
JackDaniel schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:44:
Hey beste Tweakers,

Een aantal maanden geleden heb ik een Gigabyte GTX 1060 6gb tweedehands gekocht voor €180 (ja, lucky!) en nu met het hele ETH mining waanzin zie ik ze voor €300 euro op marktplaats staan.
Wat denken jullie, hoe lang duurt het voordat de prijzen weer normaal worden? Heeft zin om de kaart te verkopen en over een aantal weken of maanden een andere te kopen voor een normale prijs?
Een 8gb rx580 begon (in juni) bij 260-270 voor deze ongein begon, dus de 'winst' die je bij het terugkopen van een vergelijkbaar product is een paar tientjes plus betere/nieuwe garantie -- aan jou de vraag of je dat het waard vindt.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:34

Eren

Boss of this gym

De prijzen zullen weer zakken wanneer de bubbel knapt. Wanneer de winst gaat zakken tot de punt dat het niet meer waard is om te minen. Maar wie weet wanneer dat zou gebeuren. Als je het nu gaat verkopen om weer te upgraden dat zou het niet waard zijn de kaarten die boven de 1060 presteren zijn allemaal flink met prijs omhoog gegaan.

4HEad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:24

DirtyBird

Praktiserend denker

JackDaniel schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:44:
Heeft zin om de kaart te verkopen en over een aantal weken of maanden een andere te kopen voor een normale prijs?
En zie hier de derivatenmarkt van cryptocurrency ontstaan :o
De volatiteit van de crypto markt is hoog en daarmee de prijs van de opties ook. Als het rustiger wordt zal de waarde van je kaart inderdaad dalen. Heb je dan wel tijdelijk wat anders?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09
DirtyBird schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:53:
[...]

En zie hier de derivatenmarkt van cryptocurrency ontstaan :o
De volatiteit van de crypto markt is hoog en daarmee de prijs van de opties ook. Als het rustiger wordt zal de waarde van je kaart inderdaad dalen. Heb je dan wel tijdelijk wat anders?
Dat is ook zoiets. Ik zou, eventueel, tijdelijk de GTX 970 uit de computer van mijn vriendin kunnen stelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:46
Als je Veel spelletjes speelt zou ik hem gewoon houden voor nu. Mocht je nog amper wat spelen gooi hem dan op de markt(plaats) en pak die 120 euro winst. En neem je vriendin er voor uit eten of koop iets leuks voor haar voordat je haar 970gtx steelt. Denken dat de mining gekte over een park weken eindigt is een beetje naïef :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-10 02:39
Of je koopt gewoon een PSP Pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, de waanzin lijkt langzaam voorbij te zijn omdat de Etheriumkoers eindelijk in aan het storten is. Ik denk dat je nu te laat bent. Gewoon houden en gamen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:54:
Tja, de waanzin lijkt langzaam voorbij te zijn omdat de Etheriumkoers eindelijk in aan het storten is. Ik denk dat je nu te laat bent. Gewoon houden en gamen. ;)
De prijs in Euros/$ is eigenlijk niet zo belangrijk momenteel.

Alleen als je op korte termijn een paar 0.1 ETH bijenkaar wil minen en dan verkopen, dan ben je idd te laat voor nu.

Dat de koers volatiel was lag in lijn der verwachtingen. De miners die massaal de kaarten aan het opkopen waren gaan er simpelweg van uit dat dit de eerste piek is voor ETH en dat het daarna gestaag omhoog zal gaan om over een jaar of 3 a 4 te stabiliseren. Maar over een jaar of 3 kan je al lang niet meer op een 1060 minen! Dus tot dat de 1060, 580 etc. niet meer viable zijn (wat bij ETH pas in September 2019 zal gebeuren naar verwachting) zullen de prijzen denk ik onder druk blijven staan.
Pagina: 1