Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:22
Tja...al heel lang gebruik ik Windows telefoons, en heb dus "altijd" een Outlook account gehad.
Nu komt er een Android toestel.

Ben ik "verplicht" een Google account te gebruiken om alles goed te laten functioneren?
Ik hou liever alles op m'n Outlook account.
Voor de Store heb ik sowieso een Google account nodig, en die heb ik op zich ook wel, maar ik liever alles gescheiden.

Heb al wat gezocht, maar merendeel zijn het vooral oudere topics die ik vind, vraag me af of er wat veranderd is.

In het kort;
Synchroniseert Android m'n mail, contacten, agenda met m'n Outlook account?
En de Store..?

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Beste antwoord (via hansie_k op 13-07-2017 12:16)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:19
Om de Play Store te gebruiken heb je een Google Account nodig, dit hoeft overigens geen GMail-account te zijn, je kunt hiervoor ook je e-mailadres van live.com gebruiken. Voor de volledige MS-experience is Outlook ook beschikbaar voor Android.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvG_1961
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 12:52
Misschien OUTLOOK app installeren op je nieuwe telefoon?

Dat werkt tenminste wel op mijn Iphone

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:19
Om de Play Store te gebruiken heb je een Google Account nodig, dit hoeft overigens geen GMail-account te zijn, je kunt hiervoor ook je e-mailadres van live.com gebruiken. Voor de volledige MS-experience is Outlook ook beschikbaar voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:22
hcQd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:19:
Dit is dus wat ik bedoel.

Ik heb het toestel nog niet, maar dit ga ik zeker proberen
Bedankt.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Voor de Google Play Store is een google account nodig, de Store heb je nodig voor het downloaden van apps, dus in dat opzicht is een Google Account verplicht.

Voor alle andere diensten die je nu al gebruikt kan je gewoon je Outlook account blijven gebruiken. Je kan daarvoor de Google Play: Microsoft Outlook gebruiken, maar ik vind die persoonlijk niet fijn werken en gebruik daarom: Google Play: VMware Boxer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-05 12:57
De meeste Android toestellen die ik ken, hebben een standaard mail app ingebouwd welke zaken als imap/Exchange/etc. ondersteunen. Dus, Outlook moet zonder Google account te gebruiken zijn.

Daarnaast zijn er een een aantal alternatieve app stores:
https://theappsolutions.c...native-android-app-stores
Als je geen gebruik wilt van Google Play, zijn er opties.

Overigens gebruik ik wel de Google Play store, maar draai ik mijn Hotmail (=Outlook) in de standaard mail app van mijn telefoon. Dat is nu een Xiaomi Mi4c, maar ik kon dit ook op mijn Samsung S2/Nexus5/HTC Hero/etc., etc.

[ Voor 22% gewijzigd door ezra070 op 13-07-2017 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
(jarig!)
hansie_k schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:02:
[...]

Dit is dus wat ik bedoel.

Ik heb het toestel nog niet, maar dit ga ik zeker proberen
Bedankt.
Het account zou je nu al aan kunnen maken via www.google.nl.
Klik op inloggen rechtsboven. Vervolgens meer opties -> account aanmaken.
Bij het mail adres kan je kiezen voor "ik gebruik liever mijn eigen e-mailadres".
Pagina: 1