Man wat een loze comment... Als een back up schijf nooit aan je pc kan hangen, kan je toch ook nooit data er op zetten? Misschien dat je wat meer inhoud en argumentatie aan je statement kan geven?
Het punt wat je denk ik wil aanduiden is het verschil tussen live data en cold storage. Zowel enkel een live schijf als enkel cold storage als backup gebruiken brengt bepaalde risico's met zich mee. Live schijf kan realtime backuppen maar is vatbaar voor cryptoware e.d. Cold storage kan outdated raken maar is dan weer bijna niet vatbaar voor cryptoware. Ofwel afhankelijk van je gebruik kan een van deze manieren werken, of een combinatie van beiden.
Maar goed als antwoord op de vraag van TS. Zoals netjes uitgelegd kan je idd NAS schijven in je pc hangen, heb ik ook. Werkt prima.
Vraag twee is afhankelijk van je power settings in windows. Volgens mij is het om het even kwa slijtage, althans wat ik er van begrepen heb. Het opwarmen en afkoelen schijnt een hdd minder prettig te vinden, dat zou pleiten voor 24/7 draaiende houden. Tevens hadden WD greens vroeger een zeer agressieve instelling om weer terug te gaan naar idle waarbij de kop vaak geparkeerd werd, ook dat schijnt tot snellere defecten geleidt te hebben, dit was echter abnormaal ingesteld en later via firmware gefixt.
Ik denk dat het bij normaal gebruik allemaal wel mee valt, vooral in serveromgevingen en met heftige belastingen zullen zulke details een rol gaan spelen.