Toon posts:

Outlook 2013 room properties aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Wij maken gebruik van Exchange 2013. Ook hebben we een aantal rooms binnen de calendar. Vaak zien we dat bijvoorbeeld iemand een ruimte boekt voor een half uur; bijv: 14:00-14:30. De instellingen van de calendar zijn zo gezet dat hij deze automatisch goed- of afkeurt.

Echter wil ik graag instellen dat wanneer iemand de ruimte boekt van 14:30 (en deze is beschikbaar) dat hij automatisch de afspraak 5 minuten later zet, dus 14:35. Dit omdat de afspraken vaak uitlopen en de mensen zo 5 minuten 'uitwerktijd' hebben.
Is dit in te stellen?

Sowieso niet via de standaard exchange control panel, ik dacht misschien via Exchange Management Console maar ik kan daar niets over vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus het bedrijfsproces "op tijd een vergadering beginnen en beeindigen en time-management" wil je nu "random" in Exchange gaan afvangen?

Powershell heeft veel opties dus misschien kan je gewoon een schedule enkele keren per dag laten lopen dat elke starttijd van een meeting die exact op 00, 15, 30 of 45 staat, met 5 minuten wordt verzet?

Of je gebruikers opvoeden dat ze geen aaneensluitende vergaderingen mogen boeken en zelf 5 minuten speling houden t.o.v. voorgaande boeking.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:42:
Dus het bedrijfsproces "op tijd een vergadering beginnen en beeindigen en time-management" wil je nu "random" in Exchange gaan afvangen?

Powershell heeft veel opties dus misschien kan je gewoon een schedule enkele keren per dag laten lopen dat elke starttijd van een meeting die exact op 00, 15, 30 of 45 staat, met 5 minuten wordt verzet?

Of je gebruikers opvoeden dat ze geen aaneensluitende vergaderingen mogen boeken en zelf 5 minuten speling houden t.o.v. voorgaande boeking.
Ik ben dus benieuwd hoe ik het dikgedrukte script dien te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:49:
[...]

Ik ben dus benieuwd wat je al in elkaar hebt gezet, welke fouten/vragen daaruit komen en of je wel de correcte Exchange-memberships hebt om het uit te voeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:52:
[...]

Ik ben dus benieuwd wat je al in elkaar hebt gezet, welke fouten/vragen daaruit komen en of je wel de correcte Exchange-memberships hebt om het uit te voeren.
Ik heb geen scriptingervaring maar wil dat graag ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:36
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:49:
[...]

Exchange Web Api (EWS - bruikbaar bij on prem exchange en office 365) OF eventueel Microsoft Graph Api (alleen bij 365).

Dit is om te beginnen. Ik zou overigens zelf voor EWS kiezen aangezien deze makkelijker is om mee te werken als Graph (authenticatie bij graph is een gedoe) en er is genoeg te vinden. Glen Scales heeft een goede blog met tig voorbeelden voor het gebruik van EWS met Powershell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Waarom zou je dit willen? Gewoon je gebruikers opvoeden!

Ze boeken de kamer dan maar voor 45 min ipv 30
en de persoon die de vergadering leidt dient gewoon tijd in de gaten te houden.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Quadradial schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:19:
Waarom zou je dit willen? Gewoon je gebruikers opvoeden!

Ze boeken de kamer dan maar voor 45 min ipv 30
en de persoon die de vergadering leidt dient gewoon tijd in de gaten te houden.
Dat... je probleem zit niet in de software, je probleem zit in het personeel.
Wat doe je met een afspraak die 10 minuten uitloopt? En aangezien de tweede afspraak voor een uur heeft geboekt, en OOK 5 minuten uitloopt, moet de derde dus een kwartier later beginnen...
En aan het eind van de dag begint je vergadering een uur later dan gepland... Gaat de software dan ook de genodigden vertellen dat hun vergadering een uur later begint? (En eventueel thuisfronten mailen en broodjes (af)bestellen)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1