Nieuwe kast met Mugen 5 PCGH

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:15
Sorry als ik in het verkeerde forum zit. :+

Ik vind mijn huidige kast nogal lelijk. pricewatch: Cooler Master N300 (Closed)

Dus wil ik graag deze gaan kopen. pricewatch: Corsair Carbide Spec-Alpha Zwart/Geel (Geen kritiek op mijn smaak, svp :D)

Het probleem is alleen dat mijn Mugen 5 PCGH volgens de specsheet 154.5mm hoog is. De Corsair kast zou, op papier, tot 156mm kwijt moeten kunnen. Ik vind het in de Cooler Master kast al behoorlijk krap, dus de vraag is: Gaat dit passen? Zo ja, is het dan niet schadelijk voor de componenten?

Alvast bedankt _/-\o_

Alle reacties

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Op papier moet het passen, zo niet dan kloppen de specs van een van de twee partijen niet. Schadelijk is het niet tenzij je dingen gaat forceren. Maar als de koeler in de kast past zal hij niet minder goed werken dan in een kast waar hij een paar mm extra heeft.

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:15
Ah, okay. Ik zal eens kijken of ik de kast bij een shop kan kopen die hem eventueel ook terug neemt, mocht het nu toch niet passen. Het is natuurlijk echt millimeterwerk en ik zou balen als een stekker als de handel niet past. In ieder geval thanks! :-)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Meestal heb je nog een paar mm extra dan op papier zou passen, zelden dat het de andere kant op gaat.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

jazzozo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:25:
Ah, okay. Ik zal eens kijken of ik de kast bij een shop kan kopen die hem eventueel ook terug neemt, mocht het nu toch niet passen. Het is natuurlijk echt millimeterwerk en ik zou balen als een stekker als de handel niet past. In ieder geval thanks! :-)
Waarom wil je trouwens perse deze kast? Oké, de looks zijn vrij uniek dus als dit je aanspreekt zal het aanbod vrij beperkt zijn. De vrij deftige Mugen doet op zijn minst vermoeden dat je "wat van plan" bent met het systeem. Zou je niet liever kijken naar een case die iets meer mogelijkheid biedt om de warmte van de CPU af te voeren?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07-2025
Switchie schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:31:
[...]

Waarom wil je trouwens perse deze kast? Oké, de looks zijn vrij uniek dus als dit je aanspreekt zal het aanbod vrij beperkt zijn. De vrij deftige Mugen doet op zijn minst vermoeden dat je "wat van plan" bent met het systeem. Zou je niet liever kijken naar een case die iets meer mogelijkheid biedt om de warmte van de CPU af te voeren?
De kast is zo geperforeerd als wat, met fan mogelijkheden zowel voorin, achter en boven de CPU en onder de GPU. Ik zie het probleem niet?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

zeadope schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:36:
[...]

De kast is zo geperforeerd als wat, met fan mogelijkheden zowel voorin, achter en boven de CPU en onder de GPU. Ik zie het probleem niet?
NM. Keek naar de de spec sheet maar zoals ze hier al opmerken was Corsair nogal voorzichtig bij het opstellen er van. Blijkt in praktijk dus wat ruimer te zijn dan de papiertjes doen geloven;
https://www.techspot.com/...ide-spec-alpha/page2.html

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1