Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een LG G2. Deze telefoon is mij prima bevallen, maar ik ben inmiddels echt toe aan een andere telefoon. Belangrijk hierbij is dat ik niet per se het beste van het beste wil. Een middenklasse smartphone is voor mij echt voldoende, zeker ook gezien de prijzen van telefoons.

Ik zoek dus een middenklasse telefoon ter vervanging van de LG G2. Qua schermgrootte wil ik het ongeveer gelijk houden, dus dat komt neer op een schermgrootte van ongeveer 5 tot 5,5 inch. Qua specs heb ik verder echt niet zo veel verstand van smartphones, maar ik ben op zoek naar wat nu "normaal" is voor een middenklasse telefoon. Uiteraard heeft een Full HD scherm wel mijn voorkeur.

Qua budget is 300 euro echt wel mijn maximum, wat minder dan dat zou erg prettig zijn.

Ik heb zitten zoeken en kwam vooral uit bij enkele telefoons van Huawei. Er is alleen al van dat merk echter zo veel keuze, dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie. Ik hoor ook vanuit mijn eigen omgeving erg veel positieve geluiden over Huawei, dus dat zie ik zeker zitten en heeft wellicht mijn voorkeur. Ook leek het mij dat er enkele mooie Motorola telefoons zijn, maar dat merk ben ik niet zo bekend mee.

De verschillende telefoons die ik nu heb gevonden als vervanging van mijn huidige zijn:

- Huawei P8 Lite (2017)
- Huawei P9 Lite
- Huawei P10 Lite
- Motorola Moto G4 Plus
- Motorola Moto G5 Plus

Kan iemand mij hiermee helpen? Wat is gezien de specs, prijs en ervaringen de beste keuze? Hoe ik het nu zelf zie is de P10 Lite in verhouding wel erg duur. De P8 Lite (2017) en P9 Lite lijken echt erg veel op elkaar en verschillen nauwelijks in prijs.

Overigens, als er een compleet andere telefoon is die ik nu compleet over het hoofd zie, dan hoor ik dat graag. Ik zag bijvoorbeeld ook dat Samsung een nieuwe Galaxy J serie heeft gelanceerd. Erg betaalbare telefoons voor zover ik zag.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2017 12:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Op Huawei gebied zou ik dan voor de P8 lite 2017 gaan. Een paar voorbeelden. Er zijn dan niet echt gigantische verschillen, maar de p8 heeft dan android 7.0, en is goedkoper. De p10 is dan beter, maar 100 euro extra uitegeven? Ik zou dat voor dat kleine verschil niet doen, dan heb je de de Lenovo P2 met SuperAmoled scherm en super accu. Samsung telefoons zijn qua prijs/kwaliteit erg duur, hoewel de A5 2017 versie nog best goed is, maar volgens mij rond de 350 euro. Het voordeel is dat Samsung telefoons best goede camera's hebben ene en strak design.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kijk ook eens naar de Huawei p9, niet veel duurder maar een stuk beter qua specificaties

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroen10 op 16-07-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:58
Moto G5 plus is toch wel 'king' onder dit budget. Hij is een stuk sneller dan de beschreven Huawei's. Mijn ervaring met Huawei op het budget segnement is niet heel goed, je draait een best zware skin met relatief zwakke hardware en dan merk je dan ook zeker! Hier zul je bij de Moto G5 plus veel minder last van hebben, daarnaast is Huawei behoorlijk slecht met het update beleid, iets waar de Moto weer een stukje beter in is! Camera is prima, accu is dikwijls in orde. Ik zou voor de Moto G5 plus gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nou lees ik net toevallig een review van de G5 Plus omdat de camera beter zou moeten zijn dan die op de Sony XA1 maar hier ziet het er niet uit http://www.lesnumeriques....-g5-plus-p37737/test.html & http://www.lesnumeriques....fd918e6f43102109997996918 (net als dat het scherm qua kleuren beroerd is).
edit: maar in genoeg andere reviews zien die van de G5 Plus er toch wel aardig uit (zonder teveel in te zoomen op kleine details)

Een Samsung A5 (2016) lijkt nog een goede optie (als ik puur naar de genomen foto's kijk bij de links hierboven). Qua prestaties zal de Moto G5 Plus vast beter zijn, en ik las ook dat er nog een soort premium variant van komt die er een stuk mooier uit ziet (maar zal zo te zien ook duurder worden).

[ Voor 50% gewijzigd door apis29 op 16-07-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 11:55
Honor 8 is iets te duur voor uw budget zie ik nu.

[ Voor 84% gewijzigd door Qbic op 17-07-2017 10:46 . Reden: had het maximumbudget niet gezien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:52
volgens mij heeft de g5 plus dezelfde camera als de s7 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Aggressor schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:44:
volgens mij heeft de g5 plus dezelfde camera als de s7 toch?
De hardware wel ja (of in ieder geval vergelijkbaar) maar niet de software. Zolang je niet inzoomt op het plaatje ziet het er allemaal wel goed uit ... (of misschien is er al een update geweest van de software tussen de franse review hierboven en de tweakers review aangezien er op 1 mei een of andere update was vlgns het G5 Plus topic en dat valt precies tussen de twee reviews)
Al is dit nog een zeer recent topic met dezelfde kritiek https://forum.xda-develop.../photos-sharpend-t3630424

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 18-07-2017 20:34 ]

Pagina: 1