Hallo mensen,
Na vele jaren toch maar mijn droom pc bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral gaan gamen, daarnaast wil ik hem ook voor school gebruiken (aplicatie ontwikkeling). Video's bewerken zal niet veel gebeuren, maar de meeste adobe progammas zullen er wel op draaien. Ik wil deze keer mijn droom PC samenstellen, dat houd dus in OVERKILL. in ieder geval overkill die het waard is. Ik wil flink gaan overclocken maar ik wil wel een goeie price performance hebben en niet 300 euro betalen voor een kaart die een 5% increased performance heeft. I hope you get the point.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een max bedrag van ongeveer €2000, er onder is altijd leuk want Ik wil hem ook nog custom watercoolen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De case (CM HAF Stacker 935) en de hard disks, 1x 2tb en 1x 4tb. de rest is allemaal outdated.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is waar ik zelf naar heb gekeken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben altijd al een fan geweest van de AMD processors, ik wil in deze build daarom ook de ryzen 7 hebben. Voor mijn gevoel krijg ik bij AMD meer raw power. De rest maakt me niet echt uit, Ik zit nog te twijfelen of ik zal wachten tot de release van de Vega, maar een 1080 is ook goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de PC zo opstellen dat ik er weer flink wat jaren mee vooruit kan, Ik zit alleen nog te twijfelen over de parts. Voeding is hoog capaciteit omdat ik later een 2de GPU er bij wil doen en RAM is zoveel omdat ik altijd zonder RAM zit.
Het moederboord was voor mij een goeie keus omdat deze ook goeie OC mogelijkheden had, alleen heeft deze geen m.2 sata, en die wil ik er wel in hebben. Voor de GPU hoef ik niet specifiek deze te hebben (hiermee bedoel ik merk), al wil ik wel graag de 1080.
Ga je overklokken?
Ja, zo veel mogelijk.
Wat verwacht je van ons?
Hulp en suggesties voor het samenstellen van mijn droom pc.
Al wil ik graag overkill gaan, ik wil mn computer zo samenstellen dat ik wel een goeie perfomance/€ heb, vandaar ook de ryzen 7 1700 ipv de 1700x/1800x.
Alvast bedankt
Na vele jaren toch maar mijn droom pc bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral gaan gamen, daarnaast wil ik hem ook voor school gebruiken (aplicatie ontwikkeling). Video's bewerken zal niet veel gebeuren, maar de meeste adobe progammas zullen er wel op draaien. Ik wil deze keer mijn droom PC samenstellen, dat houd dus in OVERKILL. in ieder geval overkill die het waard is. Ik wil flink gaan overclocken maar ik wil wel een goeie price performance hebben en niet 300 euro betalen voor een kaart die een 5% increased performance heeft. I hope you get the point.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een max bedrag van ongeveer €2000, er onder is altijd leuk want Ik wil hem ook nog custom watercoolen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De case (CM HAF Stacker 935) en de hard disks, 1x 2tb en 1x 4tb. de rest is allemaal outdated.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is waar ik zelf naar heb gekeken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 312,95 | € 312,95 |
| 1 | Asus ROG Crosshair VI Hero | € 238,95 | € 238,95 |
| 1 | Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP Edition | € 867,58 | € 867,58 |
| 1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16Q-32GVK | € 333,- | € 333,- |
| 1 | Corsair RM850x | € 131,33 | € 131,33 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 231,- | € 231,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.114,81 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben altijd al een fan geweest van de AMD processors, ik wil in deze build daarom ook de ryzen 7 hebben. Voor mijn gevoel krijg ik bij AMD meer raw power. De rest maakt me niet echt uit, Ik zit nog te twijfelen of ik zal wachten tot de release van de Vega, maar een 1080 is ook goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de PC zo opstellen dat ik er weer flink wat jaren mee vooruit kan, Ik zit alleen nog te twijfelen over de parts. Voeding is hoog capaciteit omdat ik later een 2de GPU er bij wil doen en RAM is zoveel omdat ik altijd zonder RAM zit.
Ga je overklokken?
Ja, zo veel mogelijk.
Wat verwacht je van ons?
Hulp en suggesties voor het samenstellen van mijn droom pc.
Al wil ik graag overkill gaan, ik wil mn computer zo samenstellen dat ik wel een goeie perfomance/€ heb, vandaar ook de ryzen 7 1700 ipv de 1700x/1800x.
Alvast bedankt