Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Print job opsplitsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11 15:15
Beste,

Ik ben opzoek naar een oplossing voor de volgende situatie:

We hebben een netwerk printer een Taskalfa 2552ci.
We willen graag een extra print driver toevoegen die de eerste pagina uit de brief lade haalt en de overige pagina's uit de overige bakken.

In de drivers van Kyocera is dit helaas niet mogelijk er is hier alleen een voorkeur lade op te geven.
Zie dat er wel software is dat grote taken kan opsplitsen indien meer dan een xx aantal pagina's maar ook dit is niet de bedoeling.

Gaat dus echt om de eerste pagina.

Hoe kan ik dit realiseren?

Beste antwoord (via hendrilankamp op 21-07-2017 08:24)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:25
hendrilankamp schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:24:
[...]

Dit is dus ook het probleem, gaat voornamelijk om bestaande documenten.
Ben ondertussen al bezig om deze over te zetten naar het nieuwe sjabloon.

iig bedankt voor het meedenken!
Je zou eens naar een programma als Printconductor kunnen kijken... dat is software voor batch printen, volgens mij beschikt die wel over de mogelijkheden.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier een antwoord omtrent Office 2010.
On the Page Layout tab, in the Page Setup group, click the dialog launcher (the small arrow in the bottom right corner) to open the Page Setup dialog (if you have the horizontal ruler displayed, a much quicker way is just to double-click at the top of the ruler). On the Paper tab, you can specify the tray for "First page" and "Other pages."

This setting is for the current document. If the document is based on a specific letter template, then you can save this setting for the template by clicking Set As Default and answering Yes in the dialog that asks if you want it to be the default for all new documents based on the [whatever] template.
Aangezien je verder niets specificeert over welk OS, welke applicatie, welke opties er wel/niet in de driver zitten etc, wordt dit een beetje lastig antwoorden formuleren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:15
Hangt van je applicatie af. Vaak kan je een applicatie dit configureren hoe je print opdrachten er uit komen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-11 08:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@hendrilankamp
Dit heeft natuurlijk niets met Netwerken te maken. Ik verplaats het topic naar Client Software Algemeen :)

• hendrilankamp
Equator schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:41:
@hendrilankamp
Dit heeft natuurlijk niets met Netwerken te maken. Ik verplaats het topic naar Client Software Algemeen :)
Kon helaas geen goed forum vinden om het te plaatsen.
Omdat het om een netwerk printer ging leek me dit het meest relevant.

Excuses!

• MicGlou
De printer heeft neem ik aan meerdere lades, dat moet de printer en de driver dan ook weten... dan is het in Word een vrij eenvoudige kwestie van een sjabloon opmaken waarin je aangeeft dat de eerste pagina uit lade 'X' komt en de overige pagina's uit lade 'Z'.

Zorg eerst dat de juiste printer standaard geselecteerd is -> maak een nieuw word bestand -> tabblad 'pagina-indeling' -> op het pijltje onder 'formaat' klikken -> daar 'Meer papierformaten...' selecteren -> tabblad 'papier' selecteren -> bij 'papierinvoer' instellen waar de eerste pagina op moet worden geprint en de overige pagina's -> opslaan als word-sjabloon.

En er uiteraard voor zorgen dat men voortaan altijd dat sjabloon gebruikt bij het aanmaken van een brief...

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 12-07-2017 14:20 ]

• hendrilankamp
MicGlou schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:19:
De printer heeft neem ik aan meerdere lades, dat moet de printer en de driver dan ook weten... dan is het in Word een vrij eenvoudige kwestie van een sjabloon opmaken waarin je aangeeft dat de eerste pagina uit lade 'X' komt en de overige pagina's uit lade 'Z'.

Zorg eerst dat de juiste printer standaard geselecteerd is -> maak een nieuw word bestand -> tabblad 'pagina-indeling' -> op het pijltje onder 'formaat' klikken -> daar 'Meer papierformaten...' selecteren -> tabblad 'papier' selecteren -> bij 'papierinvoer' instellen waar de eerste pagina op moet worden geprint en de overige pagina's -> opslaan als word-sjabloon.

En er uiteraard voor zorgen dat men voortaan altijd dat sjabloon gebruikt bij het aanmaken van een brief...

Acties:
  • Beste antwoord

• MicGlou
hendrilankamp schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:24:
[...]

Je zou eens naar een programma als Printconductor kunnen kijken... dat is software voor batch printen, volgens mij beschikt die wel over de mogelijkheden.
Pagina: 1