Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Excel vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Op mijn werk hou ik een uren overzicht bij van mensen die niet op de loonlijst staan.
Ik heb van elk persoon per maand een Excel bestand waar ik de uren elke dag invoer. Compleet met formules etc.
Nu wil ik al die documenten samenvoegen in 1 Excel bestand, dus voor elk persoon een apart tab blad.
Ik probeerde de hele pagina te kopieren uit het ene bestand, en dan te plakken in het nieuwe tabblad, alleen klopt de opmaak etc. dan niet meer. Kolommen hebben bijvoorbeeld dezelfde breedte niet meer.

Weet iemand of het mogelijk is dat ik 1 op 1 kopieer/plak? En zo ja, hoe?

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:03

CeesKees

I rest my Kees

Right click op het tabblad, verplaatsen naar je andere bestand en klaar.

https://support.office.co...b2-4e95-9b5c-3c174aa69328

[ Voor 49% gewijzigd door CeesKees op 12-07-2017 10:17 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, het is gelukt.
Nu heb ik nog een vraagje.
Ik heb in van elke medewerker een tabblad voor zijn uren. In het laatste tabblad wil ik het totaal per persoon hebben in een rijtje onder elkaar. Kan ik dan iets instellen zodat het totaal van een persoon, automatisch in het totaal tabblad komt te staan?

Alvast bedankt.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:45
Dat kan met formules. Maar wat heb je zelf al geprobeerd en hoe staan de namen en uren in het tabblad per persoon?

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:06

Roozzz

Plus ultra

In de basis komt dat gewoon neer op een verwijzing naar de betreffende cel maken waar het totaal van het aantal gewerkte uren van de werknemer is opgenomen.

Voor verwijzing naar cellen in andere tabbladen gebruik je:
=Sheet2!A1, ipv =A1

Waar "Sheet2" uiteraard de naam van de betreffende sheet is.

If you can see, look. If you can look, observe

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:45
Ik lees dat hij het totaal wil hebben, dus je moet toch eea optellen. Dat kan met som.als.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:06

Roozzz

Plus ultra

loeberce schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:48:
Ik lees dat hij het totaal wil hebben, dus je moet toch eea optellen. Dat kan met som.als.
Je hebt natuurlijk gelijk. Maar ik ga/ging ervan uit dat hij dat al gedaan had voor ieder persoon.

If you can see, look. If you can look, observe

Verwijderd

Topicstarter
Ja elk tabblad bevat alle formules. Onderaan heb ik een totaal aantal uren, en die wil ik automatisch in een apart tabblad onder elkaar hebben.
Dus het zijn 13 personen, in het laatste tabblad dus 13 namen onder elkaar met achter elke naam het totaal aantal uren voor die maand.

• TMgouda
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-01 22:09
Op zich is hier echt genoeg over te vinden via Google maar zoals Roozz al aangaf moet je een verwijzing maken...

Voorbeeld: Dus stel je hebt een tabblad JandV en in cel F14 staat de formule die alle uren van Jan de Vries bevat.

In je totalen tabblad verwijs je voor de uren van Jan dan dus naar =JandV!F14

(of je klikt op de cel in je totalen sheet waar je die uren wilt hebben. Typt het = teken en klikt vervolgens op de F14 cel in de JandV sheet en drukt vervolgens op enter)

[ Voor 1% gewijzigd door TMgouda op 14-07-2017 11:37 . Reden: Verkeerde naam van poster... ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:15
wat roozz zegt:

ga in A1 staan: verwijzen naar naam uit sheet1
in B1 verwijzen naar Totaaluren uit sheet1

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1