Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Automatisch afbreken regels na 60 tekens

Pagina: 1
Acties:

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-11 21:14
Is er een mogelijkheid om een soort tooltje te maken binnen Excel of Word om regels automatisch af te laten breken na 60 tekens?
Dus stel ik plak een tekst in die tool, dat hij die regels automatisch afkapt, om diezelfde tekst vervolgens weer in het systeem te plakken waarmee op mijn werkt wordt gewerkt.

Mijn dank is groot mocht iemand hier mij kunnen helpen.

PSN: Wauzer010

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Afbreken in de zin van na 60 tekens de rest weggooien? Dan volstaat =links([regel],60 wel). In andere gevallen kun je met VBA of willekeurig welke andere scripttaal ook wel bereiken wat je wilt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• wauzer
Hoi Lustucru, dank je!
Nee op de volgende regel verder gaan.
Maar met VBA moet dit soort dingen kunnen dus?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

In iedere scripttaal is dat wel mogelijk. Van vbscript tot powershell. Ligt er maar net aan hoe de tekstfile is opgebouwd (staan er bv al regeleinden in?) en waar je jezelf het meest comfortabel bij voelt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• wauzer
Ik ga me er eens in verdiepen, dank je!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 22:28
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Do While i<=Lastrow
Cell(i,2).formulaR1C1 = left(RC1,60)
Rows(i).insert
i=i+1
Lastrow=Lastrow+1
Cells(i,2).formulaR1C1 = right(R[-1]C1,Len(R[-1]C1)-60)
Range(b:b).copy
Range(b:b).Pastespecial xlPasteValues
Loop

Even een beginnetje uit mijn hoofd. Hoe je de Lastrow bepaald moet je even opzoeken. Verder zou je nog kunnen kijken of je eerst wil checken naar de lengte van de regel en of je wel moet splitsen met een if
Pagina: 1