Wraak review na fout verzending

Pagina: 1
Acties:
  • 2.082 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
Hoi Tweakers,

Recent heb ik een moederbord verkocht via tweakers. Een vriend van mij pakte hem wel even in terwijl ik mijn nieuwe moederbord en processor installeerde. Helaas heeft hij er niet aan gedacht de processor er af te halen.

Hier kwam ik na verzending direct achter en heb de "Tweaker" direct gemaild. Ik kreeg geen reactie, na nogmaals mailen heb ik gebeld.

Het moederbord zou zonder er naar te hebben gekeken opgestuurd zijn naar Turkije. Naar een klant. Natuurlijk niet echt een realistisch verhaal gezien de waarde van het moederbord, en de winst die er dan nog op te halen valt.

Ik ben gelukkig juridisch verzekerd, mijn jurist heeft inmiddels al meermaals brieven gestuurd én met hem gebeld. Inmiddels heeft hij een processor van een jaar of 10 oud terug gestuurd. Gelukkig heb ik het uitpakken gefilmd (ik vertrouwde het niet). Meneer *knip*stuurt mij vervolgens facturen voor de tijd die hij er in heeft gestopt. De waarde hiervan zit momenteel op 250 euro!

Nou heb ik van de week besloten hier een review over te schrijven. Om mensen te behoeden voor een persoon die geen manieren en geen plek verdient als gebruiker van tweakers v&a.

Ik was er al bang voor, maar ik krijg gelijk een v&a wraakreview om de oren. Dit zit mij erg dwars omdat ik altijd erg mijn best doe voor de kopers en verkopers op tweakers. Er staan bijna alleen leugens in de review van *knip* helaas.

Kunnen jullie deze review eventueel verwijderen of hoe gaan jullie hier mee om? Ik weet dat beide partijen daar mee akkoord moeten gaan. Echter ben ik al 3 maand bezif met een jurist om mijn processor terug te krijgen, ik heb daar dan ook geen vertrouwen in.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2017 11:18 ]

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 20:18
Het is natuurlijk super zuur dat je de processor niet terug krijgt. Maar hem oplichter noemen terwijl jij in deze een fout hebt gemaakt is ook niet echt netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SeanCattery schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:30:
Het is natuurlijk super zuur dat je de processor niet terug krijgt. Maar hem oplichter noemen terwijl jij in deze een fout hebt gemaakt is ook niet echt netjes.
Een andere processor terugsturen en de (waarschijnlijk dure) cpu zelf houden lijkt me aardig op oplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:39

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

SeanCattery schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:30:
Niet mee eens, een hele andere, oude CPU retourneren riekt toch enigszins naar oplichting, al was het in beginsel verduistering.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 20:18
FooLsKi schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:34:
[...]

Niet mee eens, een hele andere, oude CPU retourneren riekt toch enigszins naar oplichting, al was het in beginsel verduistering.
Eens, al heb je wettelijk gezien geen poot om op te staan. Stel dat hij daadwerkelijk direct het moederbord heeft doorgestuurd dan ligt de fout in beginselen toch bij dstyle en moet hij maar hopen dat de koper coulant en meewerkend is, wat je mag verwachten op tweakers. Maar uitzondering zijn er dus helaas ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Titelfix in ieder geval alvast; iemand voor oplichter uitmaken is in veel gevallen gewoon een strafbaar feit. Komt bij dat als je zelf een fout maakt en teveel opstuurt, het per wettelijke definitie al geen oplichting meer van koper kán zijn.

Ken je rechten en plichten voor je blaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaMoon
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-08 18:43
Verhalen hebben zoveel kanten. Als het is zoals het is is het flink balen. Maar zal mijn verlies nemen en de tijd nuttiger besteden.

Wat niet netjes is is zijn volledige naam neer te zetten, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FooLsKi schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:34:
[...]

Als je niet weet wat de wettelijke definitie van oplichting is, beschuldig iemand er dan niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:39
Vervelende situatie, ik denk echter dat de negatieve review die in het niet valt bij de positieve reviews die je hebt niet je grootste zorg is, daarom zou ik mij daar niet al te druk om maken.

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:39

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:21:
[...]

Als je niet weet wat de wettelijke definitie van oplichting is, beschuldig iemand er dan niet van.
Doe ik dat dan? Ik zeg dat het terugsturen van een andere, oudere CPU enigszins riekt naar oplichting, niet dat het daadwerkelijk oplichting is. Als iets enigszins naar stront ruikt hoeft het niet daadwerkelijk stront te zijn, no?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FooLsKi schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:29:
[...]

Doe ik dat dan? Ik zeg dat het terugsturen van een andere, oudere CPU enigszins riekt naar oplichting, niet dat het daadwerkelijk oplichting is. Als iets enigszins naar stront ruikt hoeft het niet daadwerkelijk stront te zijn, no?
Bij het reageren in een topic waar anderen dan betrokkenen helemaal niet horen te reageren, sla je een aardige toon aan. Komt bij dat het niet naar oplichting kan ruiken omdat het geheel niet aan de definitie van oplichting kán voldoen.

Nogmaals: als je niet weet hoe de wet werkt, strooi dan niet met aantijgingen, voor je jezelf schuldig maakt aan smaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dstyle_nl schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:18:
Hoi Tweakers,

Recent heb ik een moederbord verkocht via tweakers. Een vriend van mij pakte hem wel even in terwijl ik mijn nieuwe moederbord en processor installeerde. Helaas heeft hij er niet aan gedacht de processor er af te halen.

Hier kwam ik na verzending direct achter en heb de "Tweaker" direct gemaild. Ik kreeg geen reactie, na nogmaals mailen heb ik gebeld.

Het moederbord zou zonder er naar te hebben gekeken opgestuurd zijn naar Turkije. Naar een klant. Natuurlijk niet echt een realistisch verhaal gezien de waarde van het moederbord, en de winst die er dan nog op te halen valt.

Ik ben gelukkig juridisch verzekerd, mijn jurist heeft inmiddels al meermaals brieven gestuurd én met hem gebeld. Inmiddels heeft hij een processor van een jaar of 10 oud terug gestuurd. Gelukkig heb ik het uitpakken gefilmd (ik vertrouwde het niet). Meneer *knip*stuurt mij vervolgens facturen voor de tijd die hij er in heeft gestopt. De waarde hiervan zit momenteel op 250 euro!

Nou heb ik van de week besloten hier een review over te schrijven. Om mensen te behoeden voor een persoon die geen manieren en geen plek verdient als gebruiker van tweakers v&a.

Ik was er al bang voor, maar ik krijg gelijk een v&a wraakreview om de oren. Dit zit mij erg dwars omdat ik altijd erg mijn best doe voor de kopers en verkopers op tweakers. Er staan bijna alleen leugens in de review van *knip* helaas.

Kunnen jullie deze review eventueel verwijderen of hoe gaan jullie hier mee om? Ik weet dat beide partijen daar mee akkoord moeten gaan. Echter ben ik al 3 maand bezif met een jurist om mijn processor terug te krijgen, ik heb daar dan ook geen vertrouwen in.
Voor de rest zie ik weinig communicatie tussen de heren hier. Ik wil best kijken naar de situatie, maar dan heb ik wel communicatielogs nodig. Die kunnen per DM gestuurd worden.

Ik wil wel alvast kwijt dat ik de *indruk* heb dat beide heren behoorlijk de hakken in het zand zetten in plaats van constructief te zijn. Zo kan je ook niet verwachten dat iemand kosteloos jouw fout oplost. Vervolgens op zijn minst impliceren dat koper liegt, helpt ook weinig om de zaak op te lossen.

Dat koper vervolgens facturen begint te sturen zonder dat daar afspraken over liggen is natuurlijk evenmin op enige wijze realistisch, maar als ik inmiddels zo ongeveer voor oplichter uitgemaakt zou worden, dan word ik ook snel minder bereidwillig.

Mijn interpretatie op dit moment is dat beide heren de review meer dan verdienen, zodat bij beiden een waarschuwing te vinden is dat het geen feest is als er iets mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ik vind het een raar verhaal. Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat een rechtsbijstandsverzering hier een jurist urenlang aan laat werken. Je laat zelf die chip erop zitten, en je kunt het in feite niet eens aantonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dstyle_nl
Het is echter gewoon oplichting. Nou hebben jullie de communicatie met hem niet gelezen dus snap ik dat daar twijfel over bestaat.

Wettelijke gezien is het in eerste instantie verduistering geweest.

Het is natuurlijk in eerste instantie mijn fout dat de processor naar hem toegestuurd is. Super dom van mij. Maar ik heb hem voor dat hij het pakje aan heeft genomen al gemaild. Dat hij het pakje direct zonder te kijken door verstuurd heeft naar een klant in Turkije is sowieso ongeloofwaardig

1. De 2de hands prijs van het moederbord + verzending naar turkije maakt het voor Handel niet interessant
2. Een pakket bij een consument kopen voor verkoop aan een klant en deze dan niet eerst bekijken en blind doorsturen. Dit is ongeloofwaardig en hier scoor je als bedrijf geen punten mee.

In de communicatie beticht hij mij meermaals van leugens terwijl alles precies zo is gegaan als ik heb verteld. Dit zou je dan van mij aan moeten nemen, ik ben best bereid de volledige communicatie te delen.

Juridisch gezien sta ik in mijn recht, alleen heeft mijn verzekering een schikkingsvoorstel aangeboden.
Als er een rechtzaak komt moet ik namelijk naar de rechtbank in de buurt van Moerkapelle. Meermaals reizen, het kost allemaal veel tijd. Het gaat mij in principe ook niet echt om de kosten van de processor maar het principe.

Hij komt hier dus gewoon mee weg, dat zit me best dwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:52
dstyle_nl schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:40:
Het is echter gewoon oplichting. Nou hebben jullie de communicatie met hem niet gelezen dus snap ik dat daar twijfel over bestaat.

Wettelijke gezien is het in eerste instantie verduistering geweest.

Het is natuurlijk in eerste instantie mijn fout dat de processor naar hem toegestuurd is. Super dom van mij. Maar ik heb hem voor dat hij het pakje aan heeft genomen al gemaild. Dat hij het pakje direct zonder te kijken door verstuurd heeft naar een klant in Turkije is sowieso ongeloofwaardig

1. De 2de hands prijs van het moederbord + verzending naar turkije maakt het voor Handel niet interessant
2. Een pakket bij een consument kopen voor verkoop aan een klant en deze dan niet eerst bekijken en blind doorsturen. Dit is ongeloofwaardig en hier scoor je als bedrijf geen punten mee.

In de communicatie beticht hij mij meermaals van leugens terwijl alles precies zo is gegaan als ik heb verteld. Dit zou je dan van mij aan moeten nemen, ik ben best bereid de volledige communicatie te delen.

Juridisch gezien sta ik in mijn recht, alleen heeft mijn verzekering een schikkingsvoorstel aangeboden.
Als er een rechtzaak komt moet ik namelijk naar de rechtbank in de buurt van Moerkapelle. Meermaals reizen, het kost allemaal veel tijd. Het gaat mij in principe ook niet echt om de kosten van de processor maar het principe.

Hij komt hier dus gewoon mee weg, dat zit me best dwars.
Elektronica in Turkije is overigens wel een stuk prijziger dan in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dstyle_nl schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:40:
De communicatie zie ik graag verschijnen per DM; als dat niet werkt, mailen naar mijn nickname op tweakers.net kan ook.

Maar ik verzoek je wel dringend om weg te blijven van claims als oplichting. Zeker als je er volledige name bij noemt. Als je daadwerkelijk juridisch advies hebt ingewonnen dan verbaast het me dat zoiets basaals niet ter sprake is gekomen. Je schaadt je belang er meer mee dan je goed doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dstyle_nl
Aii dit vind ik dan toch weer jammer. Ik heb hem namelijk maanden lang netjes te woord gestaan. Niet één keer over oplichting gesproken en steeds gedaan alsof ik zijn verhaal geloofde.

Voor de duidelijkheid heb ik direct zelf aangeboden de kosten voor terugzending te vergoeden. Toen bleek dat de processor in Turkije was heb ik ook aangeven hiervoor de kosten te willen vergoeden (in eerste instantie stelde ik 50/50 voor). Hij heeft die kosten toen geprobeerd zo hoog mogelijk te maken. Ik had het gevoel dat dit ter ontmoediging was. Uiteindelijk heb ik de verkeerde processor ontvangen, de verzendkosten bedroegen uiteindelijk 15 euro.

Je leest hier misschien ook het effect van 3 maanden frustratie van mijn kant. Zo heb ik hem echter de afgelopen maanden niet te woord gestaan. Als je wilt kan ik je onze email communicatie toe sturen, evenals de grote hoeveel brieven die door mijn jurist zijn verstuurd.
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:37:
[...]

Voor de rest zie ik weinig communicatie tussen de heren hier. Ik wil best kijken naar de situatie, maar dan heb ik wel communicatielogs nodig. Die kunnen per DM gestuurd worden.

Ik wil wel alvast kwijt dat ik de *indruk* heb dat beide heren behoorlijk de hakken in het zand zetten in plaats van constructief te zijn. Zo kan je ook niet verwachten dat iemand kosteloos jouw fout oplost. Vervolgens op zijn minst impliceren dat koper liegt, helpt ook weinig om de zaak op te lossen.

Dat koper vervolgens facturen begint te sturen zonder dat daar afspraken over liggen is natuurlijk evenmin op enige wijze realistisch, maar als ik inmiddels zo ongeveer voor oplichter uitgemaakt zou worden, dan word ik ook snel minder bereidwillig.

Mijn interpretatie op dit moment is dat beide heren de review meer dan verdienen, zodat bij beiden een waarschuwing te vinden is dat het geen feest is als er iets mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dstyle_nl schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:49:
Je leest hier misschien ook het effect van 3 maanden frustratie van mijn kant. Zo heb ik hem echter de afgelopen maanden niet te woord gestaan. Als je wilt kan ik je onze email communicatie toe sturen, evenals de grote hoeveel brieven die door mijn jurist zijn verstuurd.

[...]
Tsja, dat is inderdaad het punt - ik heb slechts dit topic, de reviews en één DM over en weer. Dus stuur me even je communicatiebase, dan kunnen we wellicht meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
Ik heb je onze email communicatie doorgestuurd. Hier hebben ook telefonische gesprekken tussen gezeten.
Mocht een mail dus ineens naar iets refereren dan kan dat in een telefoongesprek zijn geweest.

De initiele tijdslijn is dat ik op vrijdag het pakket heb verstuurd en hij deze op dinsdag aan heeft genomen.
Zaterdag ochten heb ik hem gemaild dat de processor er in zat, hierop kreeg ik geen reactie dus heb ik nogmaals gemaild. Pas toen ik hem belde had ik reactie.

Hij reageerde toen per email dat alles geëxporteerd was.

Mocht er twijfel zijn of ik de processor inderdaad had, deze heb ik nog in de V&A aangeboden gehad tegelijk met het moederbord.
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:52:
[...]

Tsja, dat is inderdaad het punt - ik heb slechts dit topic, de reviews en één DM over en weer. Dus stuur me even je communicatiebase, dan kunnen we wellicht meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus jij laat iemand anders het vuile werk opknappen (een vriend die de spullen inpakt), verstuurt dan blind een pakket (zonder de exacte inhoud te kennen), mailt daarna zonder bewijslast dat er teveel in het pakket zit en verwacht dat iemand daar dan wel/niet naar gaat kijken? Aangenomen dat je niet in het postkantoor woont, ruim je toch even je eigen spullen op als je dingen hebt uitgebouwd/ingepakt en dan mis je toch een CPU?

De koper kan ook zeggen/menen dat iemand anders het pakket heeft aangepakt, adres-label voor Turkijke heeft opgeplakt en meteen weer meegegeven aan de bezorger. Of jouw mail dan wel/niet gelezen is, is dan jammer.

Paar dingen die mogelijk interessant zijn om te weten; niet om dit topic te beslechten maar misschien voor anderen die in een vergelijkbare situatie komen:
- hoe heb jij 100% zekerheid dat de mail is aangekomen en/of gelezen is?
- op basis van welke wets-artikelen is jouw jurist tot conclusie gekomen dat je wettelijk gelijk hebt?

Verduistering / oplichting is pas van toepassing als jij wettelijk en overtuigend kan bewijzen dat de CPU in het pakket zat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 22:10
Als ik de reviews en tekst zo lees dan is het gewoon een ongelukkige situatie, de koper zal geen intentie gehad hebben om iemand te beslechten, dat heb je zelf (of je vriend) gedaan.

Als het klopt wat hij zegt, wat helemaal niet zo ongeloofwaardig klinkt kan hij natuurlijk echt een andere cpu terug gestuurd hebben gekregen vanuit Turkije.

Persoonlijk zou ik zeggen, neem je verlies, het is klote, maar er gaat wel eens wat mis in het leven en dit is zo een situatie... De sneller dat je het los laat hoe sneller je het vergeten bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dstyle_nl
Wat is dit voor een rare houding?

De desbetreffende vrijdagavond kwam vriend en mede-tweaker hertogjan26 bij mij thuis. Hij had zijn pc mee genomen want we zouden samen wat potjes COH2 online gaan doen. Mijn nieuwe hardware was net binnen en omdat we niet de hele avond kwijt wilde zijn aan randzaken pakte hij nadat ik de boel uitgeschroeft had even voor mij in. Hij zit zelf ook op Tweakers en verkoopt daar ook vaak zat. Om hier te spreken over het vuile werk door een ander te laten opknappen vind ik nogal wat.
MAX3400 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:03:
[...]

Dus jij laat iemand anders het vuile werk opknappen (een vriend die de spullen inpakt), verstuurt dan blind een pakket (zonder de exacte inhoud te kennen), mailt daarna zonder bewijslast dat er teveel in het pakket zit en verwacht dat iemand daar dan wel/niet naar gaat kijken? Aangenomen dat je niet in het postkantoor woont, ruim je toch even je eigen spullen op als je dingen hebt uitgebouwd/ingepakt en dan mis je toch een CPU?

De koper kan ook zeggen/menen dat iemand anders het pakket heeft aangepakt, adres-label voor Turkijke heeft opgeplakt en meteen weer meegegeven aan de bezorger. Of jouw mail dan wel/niet gelezen is, is dan jammer.

Paar dingen die mogelijk interessant zijn om te weten; niet om dit topic te beslechten maar misschien voor anderen die in een vergelijkbare situatie komen:
- hoe heb jij 100% zekerheid dat de mail is aangekomen en/of gelezen is?
- op basis van welke wets-artikelen is jouw jurist tot conclusie gekomen dat je wettelijk gelijk hebt?

Verduistering / oplichting is pas van toepassing als jij wettelijk en overtuigend kan bewijzen dat de CPU in het pakket zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dstyle_nl schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:16:
Wat is dit voor een rare houding?

De desbetreffende vrijdagavond kwam vriend en mede-tweaker hertogjan26 bij mij thuis. Hij had zijn pc mee genomen want we zouden samen wat potjes COH2 online gaan doen. Mijn nieuwe hardware was net binnen en omdat we niet de hele avond kwijt wilde zijn aan randzaken pakte hij nadat ik de boel uitgeschroeft had even voor mij in. Hij zit zelf ook op Tweakers en verkoopt daar ook vaak zat. Om hier te spreken over het vuile werk door een ander te laten opknappen.
Ok, dan is mijn woordkeuze niet handig waardoor dan excuses.
Ik vind het overigens een behoorlijke trol post, dus kunnen we het hier nog een beetje normaal houden?
Blijft de vraag wel staan, gewoon uit interesse en omdat anderen er ook iets van kunnen lezen/leren: kan jij wettelijk en overtuigend bewijzen dat de CPU in het pakket zat? Ik snap dat jullie er achteraf pas achter kwamen maar dat onthoudt je vooralsnog niet van een bewijslast als je inderdaad naar een rechtbank ermee zou moeten.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 17-07-2017 12:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
Nou het hele verhaal over een neef van mij etc is gewoon bij elkaar geraapt. Er staan dus al leugens in zijn review. Blijkbaar doet hij dus niet zo moeilijk om een leugentje hier en daar ;) Ik vraag me af of mijn neven mij uberhaupt nog herkennen, wij gaan in mijn familie niet met elkaar om in deze laag.

Ik sta overigens best te kijken hoe sommigen hier reageren. Wanneer jij je portomonee op straat laat vallen wil je hem toch ook gewoon terug? Als iemand deze dan bij willens en wetens verduisterd is dat gewoon strafbaar.
REDSD schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:12:
Als ik de reviews en tekst zo lees dan is het gewoon een ongelukkige situatie, de koper zal geen intentie gehad hebben om iemand te beslechten, dat heb je zelf (of je vriend) gedaan.

Als het klopt wat hij zegt, wat helemaal niet zo ongeloofwaardig klinkt kan hij natuurlijk echt een andere cpu terug gestuurd hebben gekregen vanuit Turkije.

Persoonlijk zou ik zeggen, neem je verlies, het is klote, maar er gaat wel eens wat mis in het leven en dit is zo een situatie... De sneller dat je het los laat hoe sneller je het vergeten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
MAX3400 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:22:
[...]

Ok, dan is mijn woordkeuze niet handig waardoor dan excuses.

[...]

Blijft de vraag wel staan, gewoon uit interesse en omdat anderen er ook iets van kunnen lezen/leren: kan jij wettelijk en overtuigend bewijzen dat de CPU in het pakket zat? Ik snap dat jullie er achteraf pas achter kwamen maar dat onthoudt je vooralsnog niet van een bewijslast als je inderdaad naar een rechtbank ermee zou moeten.
Het feit dat de koper een andere CPU op stuurt zegt toch ook wel wat? Soort van bekentenis dat er inderdaad een CPU ontvangen is, anders had hij gewoon ontkent.

Ik snap overigens de houding jegens de TS ook niet helemaal, natuurlijk is hij stom geweest en dat ontkent hij ook niet, maar als zijn verhaal waar is kan hij toch gewoon advies krijgen ipv commentaar leveren op definities.

In de volksmond noem je dit gewoon oplichting wat mij betreft, die vent bekent een soort van schuld door een CPU op te sturen, geeft hem bedenkelijke informatie (blind doorsturen) etc. Dan voel je je opgelicht lijkt me, dat het juridisch iets anders heet zal wel, maar daarvoor komt de TS niet hierheen.

@dstyle_nl Wat voor CPU betreft het? Kan je niet beter gewoon je verlies nemen?

[ Voor 30% gewijzigd door Malt007 op 17-07-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
Ik had op Tweakers.net een advertentie van de desbetreffende processor, daarnaast heeft de vriend van mijn deze in de handen gehad.

Wat wel jammer is dat het geen rechtzaak wordt. Dan had hij moeten aantonen dat het moederbord naar een klant is gegaan, inclusief facturen en verzendafschiften. Persoon verwacht ik dat hij dan al door de mand was gevallen.

Het duurde namelijk vrij lang voor het terug verzonden is, en in de recente geschiedenis heeft hij zelf gereageerd op hardware die behoorde bij de processor die ik uiteindelijk terug gestuurd heb gekregen. Hij is ook een tijd niet bereikbaar geweest (zijn simkaart zou kapot zijn geweest). Ik zou het zelf niet heel vreemd vinden dat hij zelf in Turkije is geweest en de foute processor heeft verstuurd of iets. Dit is overigens allemaal gis werk ;)
MAX3400 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:22:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
Allereerst bedankt voor je begrip. Ik vind het ook vreemd dat er op deze manier naar mij gereageerd wordt.
Gelukkig zijn er ook mensen die zich goed in mij in kunnen leven.

het betrof:

Deze processor, dit was dan ook de advertentie waarin ik de processor te koop aanbood.

V&A aangeboden: Intel Xeon E5-1620 v3 Boxed

Gaat toch om een processor van meer dan 300 euro nieuw..
Malt007 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:23:
@dstyle_nl Wat voor CPU betreft het? Kan je niet beter gewoon je verlies nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:42
dstyle_nl schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:27:
Wat wel jammer is dat het geen rechtzaak wordt. Dan had hij moeten aantonen dat het moederbord naar een klant is gegaan, inclusief facturen en verzendafschiften. Persoon verwacht ik dat hij dan al door de mand was gevallen.

[...]
Ik denk dat dat weinig uit zou maken. Of hij het nou opeet of doorverkoopt verandert niets aan de oorzaak.

Hier is m.i. sprake van een onverschuldigde betaling. Als hij het niet ontkent en je kan het aantonen, dan sta je wel sterk. De vraag is alleen of je er nog zoveel tijd en moeite in wil steken voor het bedrag. Je bent al zo lang bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou even kunnen kijken naar 6:203BW jo. 5:2BW. Overigens denk ik wel dat de bewijslast bij jou ligt. Wie stelt bewijst, en jij stelt dat hij het bewust achterhoudt. Om dat te bewijzen wordt nogal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de communicatie ontvangen, en handel het waar nodig via DM met TS af. Er is in ieder geval een communicatie naar wederpartij gestuurd met een dringend verzoek de zaak op te lossen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit soort topics zijn NIET voor anderen dan betrokkenen.