Toon posts:

Laptop of Desktop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een fundamenteel dilemma. Jarenlang had ik een desktop gehad maar door stofvorming en geluidsoverlast besloten om over te gaan op een laptop. Daarnaast moest ik 'm dagelijks naar school meenemen maar inmiddels ben ik afgestudeerd. Ik heb mijn huidige systeem al zo'n 4 jaar in bezit en zit eraan te denken om bij een volgende vernieuwing weer terug te gaan op de desktop.

Al zit ik wel te twijfelen, want ik geef hiermee wel een hoop op. Ik kan mijn pc hierdoor niet meer zomaar meenemen en zit daarbij nog met extra ruimte en geluidsoverlast.

Ik draai geen zware applicaties of gaming, enkel office en YouTube maar merk dat hd video's beginnen te haperen.

Wat zouden jullie doen? Ik hier in principe niet meer mobiel te zijn maar het voordeel van een laptop is dat hij zo lekker compact is en daarmee nauwelijks stof vangt en geluid produceert.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2017 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de juiste onderdelenkeuze kan een desktop onhoorbaar zijn. Ook het formaat kan je zelf kiezen van heel klein tot enorm groot. Zelfde geldt voor de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnookY WookemS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-01 16:41
Mijn tip: koop een Mac mini. Neem er wel eens ssd bij/in, de standaard schijf geeft een performance die niet meer van deze tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:01
Hoe vaak neem je je laptop mee? Wat voor laptop is het eigenlijk?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:40

ByteDelight

Retro computing is alive!

Wat wij zouden doen is helemaal niet belangrijk - elk persoon heeft andere wensen.
Ik draai geen zware applicaties of gaming, enkel office en YouTube maar merk dat hd video's beginnen te haperen.
Als dat zo is, is die laptop wel heel oud.
Elke nieuwe laptop kan moeiteloos met Youtube HD video overweg.

Een desktop heeft o.a. als meerwaarde:
- mogelijkheid tot zwaardere GPU
- groter scherm
- ergonomischer
Maar omdat je duidelijk aangeeft niet te gamen, zou ik je een laptop aanraden.

[ Voor 14% gewijzigd door ByteDelight op 12-07-2017 07:44 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 12:43

Croga

The Unreasonable Man

SnookY WookemS schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:42:
Mijn tip: koop een Mac mini. Neem er wel eens ssd bij/in, de standaard schijf geeft een performance die niet meer van deze tijd is.
Mijn tip: Voor datzelfde geld heb je een A-merk laptop met betere specs en nog een gratis scherm ook. Er is geen business case voor de Mac Mini tenzij je persé OSX wilt gebruiken.

Persoonlijk ben ik twee maanden terug volledig over gegaan op een laptop. Ik heb gekozen voor een ingetogen mid-range gaming laptop omdat ik nog regelmatig een spelletje wil spelen. De laptop is daarmee sneller, stiller, zuiniger, handzamer dan mijn desktop was.

Wat ik wél gedaan heb is een "vaste werkplek" ingericht op mijn bureau. Een extern scherm, toetsenbord, muis zodat ik wel volledig ergonomisch verantwoord kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Persoonlijk zou ik een laptop *en* een desktop aanschaffen.

Laptop is fijn voor op de bank, in bed en op vakantie.
Desktop is fijner als je graag met meerdere schermen werkt, meer lokale opslag wilt hebben, etc.

Als je beiden aan schaft kun je vaak toe met een relatief betaalbare laptop (voor 500 EUR nieuw heb je echt al een heel mooie laptop, 2e hands ben je voor 150 EUR de komende 5 jaar ook klaar) en je PC kun je dan zo dik en duur maken als je zelf wil.

Vaak kan het spul langer mee dan je denkt. Mijn vorige laptop heb ik na 8 of 9 jaar eens afgeschreven, mijn huidige is ook alweer 3 of 4 en verwacht ik 5-8 jaar mee te doen. Mijn PC is nu een jaar of 7, 8. (Heeft wel upgrades gekregen, nieuwe videokaart, SSD.) PC is nu eigenlijk wel *echt* aan vervanging toe, maar da's vooral omdat 'ie eigenlijk te traag is voor de paar games die ik af en toe speel. Voor dagelijks gebruik voldoet 'ie prima.

EDIT:
Qua geluid: Er zijn 100% stille desktops en extreem lawaaierige laptops. Als je heel zware dingen gaat doen op een PC met dikke videokaart en de nodige fans zal die van zich laten horen maar een laptop onder volle belastig is ook niet stil.

[ Voor 12% gewijzigd door unezra op 12-07-2017 07:53 . Reden: Zie EDIT: ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:43:
Hoe vaak neem je je laptop mee? Wat voor laptop is het eigenlijk?
Tegenwoordig nooit meer. Ik gebruik het nu met een standaard en los toetsenbord als desktop.

Het is zo te zien een, Asus N 750 JK. Gekocht in 2014, dus heb hem 3 jaar! Scherm heeft problemen en de wifi chip is niet echt snel.
unezra schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:52:
Vaak kan het spul langer mee dan je denkt. Mijn vorige laptop heb ik na 8 of 9 jaar eens afgeschreven, mijn huidige is ook alweer 3 of 4 en verwacht ik 5-8 jaar mee te doen. Mijn PC is nu een jaar of 7, 8. (Heeft wel upgrades gekregen, nieuwe videokaart, SSD.) PC is nu eigenlijk wel *echt* aan vervanging toe, maar da's vooral omdat 'ie eigenlijk te traag is voor de paar games die ik af en toe speel. Voor dagelijks gebruik voldoet 'ie prima.
Voor Office werkt hij nog gewoon naar behoren maar als ik YouTube video's wil bekijken gaat hij haperen. Dit komt omdat Youtube nu vp9 gebruikt, dus alles loopt via de cpu waardoor beeld niet vloeiend gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou je een laptop nemen? Een laptop of duurder of trager als je hem vergelijkt met een desktop. Je zou een systeem als een Intel NUC kunnen overwegen, die kan je via een Vesa mount achterop je monitor schroeven. Heb je geen last van kabels, ze zijn aardig stil en ze nemen amper ruimte in.

Mijn NUC is kleiner dan de diverse laptops die hier in huis staan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Tsurany schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:05:
Waarom zou je een laptop nemen? Een laptop of duurder of trager als je hem vergelijkt met een desktop. Je zou een systeem als een Intel NUC kunnen overwegen, die kan je via een Vesa mount achterop je monitor schroeven. Heb je geen last van kabels, ze zijn aardig stil en ze nemen amper ruimte in.

Mijn NUC is kleiner dan de diverse laptops die hier in huis staan.
Een Bugatti Veyron is ook sneller dan een Golf, toch kopen niet veel mensen een Veyron want een Golfje neem je net even wat makkelijker mee de binnenstad in dan een Veyron en zo'n Veyron is zelfs in Duitsland op de autobahn maar beperkt nuttig.

Een vrachtwagen kan meer vracht vervoeren dan een Golf, maar ook daar, je koopt minder snel een vrachtwagen dan een Golf. Parkeren in de binnenstad is namelijk net wat lastiger en je hebt de ruimte meestal niet nodig.

Kortom: Schaf aan wat je nodig hebt.

Een laptop is per MHz misschien duurder, toch heb je voor een paar honderd EUR heel fatsoenlijke laptops en laptops zijn een stuk mobieler dan PC's. Aan de andere kant is een PC weer makkelijker als je meer power nodig hebt en het handig vind op meer en grotere schermen te werken.

Iets aanschaffen puur op basis van prijs per eenheid is zinloos. Zelfs al zou een Veyron of vrachtwagen per Km/h goedkoper zijn dan een Golf, hoeft het niet een nuttige investering te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 14:02
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:01:
[...]
Het is zo te zien een, Asus N 750 JK. Gekocht in 2014, dus heb hem 3 jaar! Scherm heeft problemen en de wifi chip is niet echt snel.

[...]
Dat zijn toch laptops met een i7-4700HQ of i7-4710HQ?
Wat voor problemen heeft het scherm dan?
Voor de rest zou ik zeggen een nieuwe SSD, andere wifi chip er in en een schone windows installatie er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

unezra schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:12:

Kortom: Schaf aan wat je nodig hebt.
Verwijderd in "Laptop of Desktop?"

TS geeft heel duidelijk aan dat hij zijn laptop puur als desktop gebruikt en nooit meeneemt. Op basis daarvan was mijn reactie gegeven. Of dat je dat ik zomaar wat roep zonder het gehele topic gelezen te hebben?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Tsurany schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Verwijderd in "Laptop of Desktop?"

TS geeft heel duidelijk aan dat hij zijn laptop puur als desktop gebruikt en nooit meeneemt. Op basis daarvan was mijn reactie gegeven. Of dat je dat ik zomaar wat roep zonder het gehele topic gelezen te hebben?
Je zegt "een desktop is per MHz goedkoper, dus kun je beter een desktop aanschaffen" en da's geen zinvolle reden om voor een desktop te gaan.

TS neemt zijn laptop misschien niet of nauwelijks mee, maar wat ik me wel kan voorstellen is dat TS het relaxed vind op de bank te zitten en dan is een desktop weer niet zo handig.

Daarom dus mijn suggestie voor het aanschaffen van beiden of het recyclen van zijn laptop en er een PC bij aan te schaffen. Best of both. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

unezra schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:20:
[...]

Je zegt "een desktop is per MHz goedkoper, dus kun je beter een desktop aanschaffen" en da's geen zinvolle reden om voor een desktop te gaan.

TS neemt zijn laptop misschien niet of nauwelijks mee, maar wat ik me wel kan voorstellen is dat TS het relaxed vind op de bank te zitten en dan is een desktop weer niet zo handig.

Daarom dus mijn suggestie voor het aanschaffen van beiden of het recyclen van zijn laptop en er een PC bij aan te schaffen. Best of both. :)
TS geeft aan zijn laptop niet mee te nemen. Hij geeft aan hem altijd op een standaard te gebruiken.

En dan geef jij aan zowel zijn laptop te upgraden als een desktop aan te schaffen... why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
Je laptop is toch snel genoeg, wat zijn de specs.
Sluit je laptop eens aan op de kabel ipv wifi, werken nu de films wel goed, dus sluit je laptop aan op de netwerkkabel, dit is 100x beter dan de domme wifi.

Als je toch wifi wilt, welke snelheid heb je?
Welke router heb je?
Heb je ac of n op alle apparaten?
Heb je goede ontvangst op je wifi? dan gaat je snelheid ook omlaag als dit slecht is!
Dus misschien hoef je niks te kopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Andere router, andere usb wifi stick, wifi extender misschien.

Zelf vind ik een pc het beste.
Een laptop is normaal langzamer, omdat deze geen warmte mag maken, je weet wel een kleine ventilator die de warmte moet afvoeren, dus geen laptop voor mij.
Een kleine nuc geld hetzelfde, deze lopen normaal langzamer omdat het anders te warm word.
Voor beide apparaten, als er iets defect gaat, is het vaak niet mogelijk om dit uit te wisselen, dus ook niet goed.

Lawaai, door heel klein te kopen, krijg je vanzelf meer lawaai, een kleine ruimte in de kast, kleine ventilator die snel draait om warmte af te voeren, ja hoe kan dat!
Dus koop of een kleine tower of kijk naar een goede review van een itx kast waar de warmte goed uit de kast gaat(met een zware videokaart is ook nog een andere verhaal).
Altijd een kast met grote ventilators kopen, en deze langzaam laten draaien, of door de bios regelaar voor ventilators, of door bijv een zalman fanmate 2 handregelaar(let op 3 of 4 pin ventilator aansluiting).
1300 toeren fan hoor je maar is nodig bij veel warmte, deze afremmen naar bijv 1000, dan gaat geluid zeer sterk terug.
En niet teveel ventilators.
Voor de ventilators, als je hier tijd in steekt, dan gaat je lawaai flink nar beneden.
Geluidsmatten kun je ook nog doen.
En een normale kleine tower is altijd nog het beste, maar niet het kleinste.

Wat jij nodig hebt is bijv de goedkope pc wat hier op de site vermeld wordt, je zou wel bijv een snellere cpu kunnen doen, voor de toekomst.
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017

[ Voor 7% gewijzigd door jan99999 op 12-07-2017 10:11 ]

Pagina: 1