Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 944827

Topicstarter
Ik heb op marktplaats een advertentie gezien voor een playstation 4. De verkoper geeft aan dat er twee spellen, AC unity en Horizon zero dawn op de harde schijf staan.

Maar werkt dit als ik de PS4 tweedehands overneem? Ik neem aan dat ik voor online gebruik e.d. een Playstation One account en subscriptie moet hebben, maar zijn deze spellen dan niet al gekoppeld oid aan het account van de huidige eigenaar?

Ik vind op internet wel berichten over dat tweedehands spellen verkopen mogelijk is, en ook door Sony ondersteund word, maar ik zou graag weten hoe de vork precies in de steel zit ;)

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hoe dit zit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Op de Xbox is het zo: de spellen worden gelinkt aan de account en aan de Xbox waar het spel de eerste keer op wordt geinstalleerd. Dat wil zggen Dus als je de Xbox formatteert, ben je de spellen kwijt.

Als ik het goed heb is het hetzelfde op de Playstation, dus via ZIJN account wordt het spel op DIE playstation voor de eerste keer geinstalleerd, maar zodra de PS4 wordt geformatteerd of je upgrade de schijf ben je het spel kwijt.

Ik zou geen waarde hechten aan een digitaal spel, tenzij jij het ZELF kan activeren op JOUW account.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:48
Alleen als die betreffende persoon zijn account op de playstation laat staan kan je die games spelen.

In principe zijn die spellen voor jou niets waard. Als je ooit een format moet doen ben je ze kwijt. De verkopende persoon kan ze echter zelf gewoon weer downloaden voor zichzelf als hij een nieuwe Playstation koopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 10:14
Flapperbol schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:30:
Alleen als die betreffende persoon zijn account op de playstation laat staan kan je die games spelen.

In principe zijn die spellen voor jou niets waard. Als je ooit een format moet doen ben je ze kwijt. De verkopende persoon kan ze echter zelf gewoon weer downloaden voor zichzelf als hij een nieuwe Playstation koopt.
Dit is het enige juiste antwoord. Vooral het feit dat het voor jou als koper feitelijk niets waard is, is een belangrijk punt. Je moet daar dus geen extra geld voor betalen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Rossi46 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:03:
[...]

Dit is het enige juiste antwoord. Vooral het feit dat het voor jou als koper feitelijk niets waard is, is een belangrijk punt. Je moet daar dus geen extra geld voor betalen.
Beetje kort door de bocht. Als je ze kan spelen en daar plezier van hebt dan heeft dat ook waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Martijn1899 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:09:
[...]

Beetje kort door de bocht. Als je ze kan spelen en daar plezier van hebt dan heeft dat ook waarde.
Met het risico dat je er het binnen korte termijn geen toeging meer toe hebt. Dus heeft het amper tot geen waarde. Dat terwijl de verkopende partij juist wel zekerheid heeft dat hij er altijd nog gebruik van kan maken.

Gewoon nooit aan beginnen om hier extra geld voor neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:48
[...]

Vergeet niet dat de oorspronkelijke eigenaar op ieder moment zijn account de de-activeren van de betreffende playstation. (Dit kan je online via de Playstation website regelen)

Zodra dat gebeurd zijn de spellen ook niet meer speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 11:35
Zelf ook mijn playstation 4 verkocht met spellen op een account.
Ik heb destijds het email adres en wachtwoord daarvan gewijzigd.
De gegevens van account playstation 4 + account email adres meegegeven.
(deze kan de koper dan weer wijzigen naar zijn eigen email/wachtwoord)

Je zou ook met de verkoper samen het account over kunnen schrijven naar jouw email adres.
(na overschrijving wel even het wachtwoord veranderen)

Als je de playstation 4 als primary houdt op dat account kan je met je eigen account gewoon de spellen spelen. (zelfs online als je ps+ hebt)

Zou jij ook kunnen vragen aan de verkoper, misschien iets omslachtiger maar dan heb je wel zekerheid dat jij de spellen hebt en kan houden.

[ Voor 5% gewijzigd door wPlayNL op 12-07-2017 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
[...]

Ja en dan wijzigt de vorige eigenaar zijn wachtwoord en dan ben je ze kwijt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
bram1984 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:52:
[...]

Ja en dan wijzigt de vorige eigenaar zijn wachtwoord en dan ben je ze kwijt. :+
Is allemaal wel heel angstig. Als je daar gewoon goede afspraken maakt, dan komt dat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Martijn1899 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:06:
[...]

Is allemaal wel heel angstig. Als je daar gewoon goede afspraken maakt, dan komt dat wel goed.
Hoe zie je dat voor je? Samen een contract opstellen?

Gewoon niet aan beginnen. Ga voor een PS4 zonder games of fysieke games. Er is keuze te over, dus je kunt dit soort 'digitale' deals prima links laten liggen.

Ik snap wel dat de verkopende partij hier geld uit probeert te halen, maar als kopende partij moet je daar gewoon niet in mee gaan. Had 'ie de games maar niet 'digitaal' aan moeten schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-04 10:36

jeka

Support your local club.

flash2adv schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:44:
Zelf ook mijn playstation 4 verkocht met spellen op een account.
Ik heb destijds het email adres en wachtwoord daarvan gewijzigd.
De gegevens van account playstation 4 + account email adres meegegeven.
(deze kan de koper dan weer wijzigen naar zijn eigen email/wachtwoord)

Je zou ook met de verkoper samen het account over kunnen schrijven naar jouw email adres.
(na overschrijving wel even het wachtwoord veranderen)

Als je de playstation 4 als primary houdt op dat account kan je met je eigen account gewoon de spellen spelen. (zelfs online als je ps+ hebt)

Zou jij ook kunnen vragen aan de verkoper, misschien iets omslachtiger maar dan heb je wel zekerheid dat jij de spellen hebt en kan houden.
Dit lijkt me de beste oplossing.

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Martijn1899 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:06:
[...]

Vooral doen als je zoveel vertrouwen in onbekende mensen hebt. Ik begin er niet aan.
Pagina: 1