In de meterkast zit geen aansluiting, oude bewoner zegt dat dit hem is, maar dat wil ik eventjes zeker weten.
Vraag
Alle reacties
Draai em open, is er een groene kabel? Dan ja; het is de hoofdaansluiting.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Mocht dit hem wel zijn, dan mag die wel vernieuwd worden !
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
https://imgur.com/a/MPwU7 dit is hem wanneer hij open is, ik zie geen groene kabel, betekent dit meteen dat dit niet de hoofdaansluiting is?D4NG3R schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 00:41:
Draai em open, is er een groene kabel? Dan ja; het is de hoofdaansluiting.
[ Voor 40% gewijzigd door ownahmoon op 12-07-2017 00:56 ]
Volg de kabels. Je zou ergens een van deze (of vergelijkbare) situaties moeten aantreffen:ownahmoon schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 00:55:
[...]
https://imgur.com/a/MPwU7 dit is hem wanneer hij open is, ik zie geen groene kabel, betekent dit meteen dat dit niet de hoofdaansluiting is?

De kabel hoort normaliter echt duidelijk groen te zijn:

Soms kan je de kabel niet (goed) zien maar vind je wel een groene ring in het afmonteerdoosje:

Ze willen nogal eens in de woonkamer ergens verstopt zitten, enkel bij nieuwbouw vind je ze in de meterkast.
[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 12-07-2017 01:03 ]

Kunnen we makkelijker zien.
Aan de aanwezigheid van een 75Ω afsluitweerstand is dit een rijgdoos, die zou ik sowieso vervangen.
Hier een een foto die laat zien waar de kabels vandaan komen, gemaakt met mijn beste paint skills:D4NG3R schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 00:58:
[...]
Volg de kabels. Je zou ergens een van deze (of vergelijkbare) situaties moeten aantreffen:
[afbeelding]
De kabel hoort normaliter echt duidelijk groen te zijn:
[afbeelding]
Soms kan je de kabel niet (goed) zien maar vind je wel een groene ring in het afmonteerdoosje:
[afbeelding]
Ze willen nogal eens in de woonkamer ergens verstopt zitten, enkel bij nieuwbouw vind je ze in de meterkast.
https://imgur.com/a/Dk5If
Kabel groen komt van boven en leid het doosje in, kabel oranje komt van boven en loopt de grond in, ik woon op de begaande grond.
Dus heel simpel gezegd, dit is geen hoofdaansluiting?hcQd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 01:00:
[afbeelding]
Kunnen we makkelijker zien.
Aan de aanwezigheid van een 75Ω afsluitweerstand is dit een rijgdoos, die zou ik sowieso vervangen.
Dit is sowieso de hoofdaansluiting al niet, zoals aangegeven heeft die normaliter een groene kabel. Je woont op de begane grond, is het hele pand wel van jezelf? Zo nee zou ik het even aan de beheerder vragen waar de kabels uitkomen.ownahmoon schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 01:07:
[...]
Dus heel simpel gezegd, dit is geen hoofdaansluiting?
[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 12-07-2017 01:08 ]
Hier was ik zelf al vrij zeker van, maar de oude bewoner (die er dus duidelijk geen verstand van heeft) zei dat het wel een hoofdaansluiting was.D4NG3R schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 01:08:
[...]
Dit is sowieso de hoofdaansluiting al niet, zoals aangegeven heeft die normaliter een groene kabel. Je woont op de begane grond, is het hele pand wel van jezelf? Zo nee zou ik het even aan de beheerder vragen waar de kabels uitkomen.
De beheerder heeft hier internet kabels naartoe lopen, maar daar zit een kabelbreuk in, en jammer genoeg is de beheerder een week lang op vakantie.
En soms hebben ze een andere kleur. Bijvoorbeeld in een appartementencomplex met een eigen EV, of wanneer de kabels buitenom via kabelgoten zijn aangelegd.D4NG3R schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 01:08:
Dit is sowieso de hoofdaansluiting al niet, zoals aangegeven heeft die normaliter een groene kabel.
Dan nog komt er ergens een groene kabel uit de grond. Of de TS daar toegang tot heeft of hoort te hebben is een 2e.hcQd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 01:18:
[...]
En soms hebben ze een andere kleur. Bijvoorbeeld in een appartementencomplex met een eigen EV, of wanneer de kabels buitenom via kabelgoten zijn aangelegd.
In mijn huidige bovenwoning heeft de gemeente (?) toentertijd de COAX buiten over de gevel naar boven gebracht en hier de spouwmuur doorgeboord.
Dus mijn COAX aansluiting zit rechtstreeks in de woonkamer op de buitenmuur.
Gelukkig gebruik ik mijn ISRA punt en geen COAX
Dus mijn COAX aansluiting zit rechtstreeks in de woonkamer op de buitenmuur.
Gelukkig gebruik ik mijn ISRA punt en geen COAX
Pagina: 1