Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bang for buck upgrade ready "game" werkstation €800

Pagina: 1
Acties:

• bartos1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 21:16
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alround multi-task bang for buck pc is het toverwoord. Ik wil weer diverse cad software kunnen gebruiken. Zoals Fusion 360, Inventor, Sketchup en andere. Als er ook simulaties in cad kunnen zou dat erg leuk zijn.

Video bewerking wil ik mee gaan beginnen

Over 3-6 maanden ook weer mee game. Op behoorlijke settings nog geen echte games in gedachte omdat ik momenteel niet meer game. Speelde vroeger veel Battelfield dus die zal het nu vast ook worden.

Ik stel de aanschaf van een video kaart nog even uit. Dit is vooral omdat ik moeite heb om meer te betalen door de mining gekte. Het geld is er maar nu een kaart kopen is geen bang for buck. Het zou goed kunnen dat als ether niet meer interessant ik een RX580 koop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ca. €800,- inclusief de uitgesteld GPU is prima. meer of minder kan maar voor mij gevoel kan ik met dit bedrag een prima pc pakken waar ik me weer voor lange tijd me red

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga het volgende mee verhuizen.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI N9600GT-MD1G€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 66,95€ 66,95
2BenQ G2200W Zwart€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 66,95

De dual screen verwacht ik uptegrade naar een trippel screen opstelling als ik een nieuwe GPU aanschaf eventuele met freesync of G-Sync 

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 213,95€ 213,95
1MSI B350 PC Mate€ 97,44€ 97,44
1BitFenix NOVA Zwart€ 28,-€ 28,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 133,95€ 133,95
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 565,29

De 125gb SSD is aan de kleine kant. En ik zal er 1 toevoegen zodra dat nodig is voor games of andere software. Voor alleen windows lijkt mij 125gb de komende jaren genoeg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt maar Ryzen vind ik leuk, Ik hou van concurrentie in een markt en als die er is heb ik er geen probleem me om een "underdog" als amd te ondersteunen. Veder denk ik dat de meerdere cores bij mijn wensen passen. Sta zeker open voor intel als dat echte voordelen heeft.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De case staat achter de monitoren in een meubel dus bediening en front poorten moeten van boven af bereikbaar zijn.

Ga je overklokken?
Nahhh een beetje pielen en daar na nooit meer aanraken zou kunnen. Maar het zou me eerste overclock zijn.

Wat verwacht je van ons?
Hoe dom is het om dergelijk oude GPU in een nieuw systeem te stoppen?
Zie ik compatibiliteit dingen over het hoofd?
Nu een 2e hands kaart aanschaffen is ook nog een optie maar wat zijn dan leuke modellen voor een redelijke prijs? Als je totaal geen idee hebt wat het verschil is tussen een 960gti en R9 390 is het lastig om tebepalen wat een goede prijs kwaliteit verhouding is voor wat ik er mee wil. Recente games op redelijke settings is acceptabel als ik nu een gebruikte kaart koop.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik zou er geen 9600gt in duwen als je ook maar iets van grafische performance wilt hebben... Op dit moment is de GPU markt redelijk verstoord door miners, dus lopen prijzen hier en daar door het dak. Als je als tussenoplossing een leuke GPU zoekt zou ik een 7950/7970/gtx770 proberen te scoren voor rond de 100

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Kiet Stiemer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-09 10:15
Lijkt me een degelijke build. Weet je zeker dat je niet iets meer geld in de behuizing wil steken? Deze is toch wel van mindere kwaliteit (want ja goedkoop).
Rekening houdend met dat de I/O bovenop moet zitten zijn dit opties:
Deze: pricewatch: Fractal Design CORE 2300
Of deze: pricewatch: BitFenix Shinobi
Of nog beter: pricewatch: NZXT S340 Zwart