Asus 3 jaar (Fabrieksgarantie) ook zakelijk van toepassing?

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDSNATCHER2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-02 09:43
Beste mensen,

Ik heb een korte vraag. Ik heb zakelijk een videokaart aangeschaft voor mijn bedrijf.
Het gaat om een Asus Geforce 1080TI, met 3 jaar (fabrieks) garantie.
Nu wordt er op de doos door Asus heel expliciet vermeld dat er 3 jaar garantie op het product zit.
Op mijn zakelijk factuur staat echter dat dit 1 jaar is.

Is er in het geval van een defect alsnog gewoon de 3 jaar garantie te claimen bij Asus?
Of valt deze garantie ook hier automatisch terug naar 1 jaar? omdat deze dus zakelijk is aangeschaft?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr. SDSNATCHER

(Ik ben op de hoogte dat je als consument meer en uitgebreider recht hebt op garantie. Maar ik was zelf in de veronderstelling dat deze 3 jarige garantie echt een onderdeel uitmaakte van het product.)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Factuur van <supplier X>? En wat waren de argumenten van <supplier X> om maar 1 jaar garantie te geven, ondanks dat dit lijnrecht op het Europees/Nederlands recht/wet lijkt te staan dat een produkt aan bepaalde levensverwachtingen moet voldoen?

Asus is trouwens absoluut geen slechte tent; als je ze morgen even belt en je vraag voorlegt, denk ik dat ze het jou zo kunnen vertellen. Vergeet ook niet dat Asus ook wel eens zonder reseller/retailer bij bedrijven wordt aangeschaft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
Je kan het natuurlijk altijd proberen, lijkt me dat de fabrieksgarantie mogelijk geldig is tenzij natuurlijk zakelijk aankopen zijn uitgesloten van fabrieksgarantie in de voorwaarden van de garantie dit mogen ze namelijk in de voorwaarden zetten, lees deze voorwaarden dus even goed door.
MAX3400 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:53:
Factuur van <supplier X>? En wat waren de argumenten van <supplier X> om maar 1 jaar garantie te geven, ondanks dat dit lijnrecht op het Europees/Nederlands recht/wet lijkt te staan dat een produkt aan bepaalde levensverwachtingen moet voldoen?

Asus is trouwens absoluut geen slechte tent; als je ze morgen even belt en je vraag voorlegt, denk ik dat ze het jou zo kunnen vertellen. Vergeet ook niet dat Asus ook wel eens zonder reseller/retailer bij bedrijven wordt aangeschaft.
Dat is consument recht, dit betreft een zakelijke aankoop waarbij andere spelregels voor garantie gelden (tenzij TS bijv. ZZPer is via die wijze mogelijk alsnog aanspraak kan maken op het consumentrecht).

[ Voor 58% gewijzigd door Dennism op 11-07-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
Zover ik weet zal het voor Asus geen fluit uit maken wat de winkel wil geven. Je heb hooguit kans dat ze de winkel als orginele koper zien.(EVGA heeft dat) En Garantie gaat lopen op het moment dat hij daar geleverd is. Maar die 1080ti kan nooit lang in hun magazijn hebben gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat zei Asus toen je ze vroeg of deze 3 jaar ook zakelijk geldt? Gezien de weinige inzet die je nu getoond hebt, gaat hier een slotje op. Komt er iets verrassends uit of kom je er niet uit met Asus, kan je altijd per DM vragen of het topic weer open kan.

[ Voor 44% gewijzigd door Yorinn op 11-07-2017 22:11 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.