Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Amerikaanse broker gebruiken in Cuba met VPN

Pagina: 1
Acties:

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:51
Ik ga over een paar dagen naar Cuba en ik weet dat daar problemen zijn met het internet (weinig tot geen). Ik handel actief en de hotels hebben allemaal internet dus het zou geen probleem moeten zijn. Ik ben toch even gaan zoeken op het internet hoe het zit met de eventuele blokkades met Interactive Brokers, en ja hoor IB is niet te gebruiken in Cuba.

Een vpn zou dit makkelijk moeten oplossen, tunnelbear heb ik geprobeerd en deze werkt. Nu zie ik dat mensen dit ook hebben geprobeerd en het werkte niet altijd. Hij werkt in Nederland wel, dit zou betekenen dat hij in Cuba ook moet werken, of het ik fout? Browser en mail app zien allemaal dat ik een VPN gebruikt want die geven een waarschuwing maar de software van IB niet.

Zie ik iets over het hoofd? Ik heb opties in mijn portfolio en als ik deze niet kan verkopen/terugkopen dan heb ik een groot probleem.

Alvast bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe handel je nu? Met of zonder VPN?

Als je nu zonder VPN mag handelen, bekijk dan even https://www.digitalocean....up-ssh-tunneling-on-a-vps en huur een VPS bij ze. Neem aan dat je die 5 Euro per maand wel kan/wil investeren ;)

Het enige wat je dan overal ter wereld nodig hebt is: een werkend internetverbinding, PuTTY en een browser :)

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 11-07-2017 21:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:51
MAX3400 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:36:
Hoe handel je nu? Met of zonder VPN?

Als je nu zonder VPN mag handelen, bekijk dan even https://www.digitalocean....up-ssh-tunneling-on-a-vps en huur een VPS bij ze. Neem aan dat je die 5 Euro per maand wel kan/wil investeren ;)

Het enige wat je dan overal ter wereld nodig hebt is: een werkend internetverbinding, PuTTY en een browser :)
Bedankt voor je reactie! Nu zonder maar ik wil geen verassingen hebben in cuba:). Ik ga de service even bekijken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

bulletproof93 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:09:
[...]

Bedankt voor je reactie! Nu zonder maar ik wil geen verassingen hebben in cuba:). Ik ga de service even bekijken.
De oplossing die ik postte is niets meer/minder dan geen VPN hoeven afnemen/configureren maar gebruik maken van standaard poorten.

Je zou (!!!!!!) eventueel SSH kunnen herconfigureren op een VPS naar bijvoorbeeld (!!!!) poortje 3389 of een andere vaakgebruikte poort. Handig is het niet altijd maar hiermee voorkom je wel dat een hotel denk dat poort 22 (SSH) een inbraak is en die bij default dicht heeft staan. Of pak een andere poort; 6901 is voor Skype for Business bijvoorbeeld.

Nog een alternatief; iets grotere investering: VPS afnemen met geolocatie USA, daar Ubuntu Desktop op draaien, VNC op installeren en met een VNC-client op jouw laptop in het hotel die Ubuntu-bak weer overnemen.

Ja, ik weet dat dit allemaal "uitdagender" klinkt dan een standaard VPN maar als de VPN in Cuba niet werkt, zit je helemaal onthand. Kijk/informeer anders ook even bij ExpressVPN of HideMyAss; beide providers die wel VPN aanbieden en ook lijken (!!!) te werken over de standaard Cubaanse internet-lijntjes.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof