Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-05 00:35
Ik hoop dat de vraag hier geaccepteerd word. Ik ben al een tijd opzoek naar een goedkope prepaid of sim-only leverancier. Het gaat me er om ca. 240 min per maand te kunnen bellen en heel weinig te internetten, precies tegen de trend in dus. Enkele voorgaande providers hebben op een bepaald moment het beltarief verdubbeld, dus niet meer goedkoop. Mijn internet behoeft is marginaal, dus de kosten voor internet zijn geen breekpunt, maar ik wil het wel hebben.

Waar ik tegen aanloop bij sim-only is als ik een leuke aanbieding zie het vaak gelijk een tweejarig contract is, en er word een flink bedrag aan administratie of aansluitkosten gerekend. Als je dat verrekend, dan is het maandbedrag gelijk een stuk minder leuk.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Misschien komen er bruikbare suggesties.

Beste antwoord (via Bitzer op 11-07-2017 22:19)

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:16
Kijk eens bij simpel.nl. Precies wat je zoekt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat wil je dan wel?

1 maand en daarna opzegbaar? 1 jaar? 10 jaar vast en geen aansluitkosten?

Youfone levert je 275 minuten/SMS per maand. Maandelijks opzegbaar. Geen data. 5 Euro. Eerste maand zelfs 0 Euro. Kleine letters mag je zelf even opzoeken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
Een jaarcontract wil ik nog wel doen maar twee jaar gaat me te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:41

Barrycade

Through the...

Wat heb je zelf al gevonden?
En wat vind je acceptabel qua bedrag?

Bij bv Hollandsnieuwe betaal je voor 1gb /1000 min /sms en tientje p/m en 15 afsluitkosten. Voor 1 jaar trouwens.

Ben etc hebben allemaal dezelfde bedragen. Goedkoper wordt het alleen met een prepaid.

[ Voor 3% gewijzigd door Barrycade op 11-07-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
Voor jou is 1GB/mnd misschien weinig maar ik heb in totaal nog geen 100MB verbruikt met de smartphone zolang ik het ding bezit. Dus dan betaal ik 135 euro voor vier telefoongesprekken per maand zeg maar. Dat vind ik teveel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:16
Kijk eens bij simpel.nl. Precies wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-06 19:17
Ik zie niet in waarom je niet gewoon een vergelijksite als bellen.com kunt gebruiken?

Die berekent netjes een gemiddeld maandbedrag voor de periode van een jaar, zodat kortingen en aansluitkosten redelijk netjes worden vergeleken.

Als je dat zou doen kom je bij Simpel uit. 250 min, onbeperkt sms, 250MB data, 4G voor gemiddeld 5,67/maand (Aansluitkosten + kortingen verrekend over de looptijd van 1 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
Ik heb nu simpel prepaid, en die is onlangs in prijs verdubbeld. En de verbinding is hier erg slecht.

Die 2,50-250 aanbieding ken ik nog niet, is dus recent. Maar inderdaad, dat past precies in mijn plaatje.
Oh zijn er aansluitkosten, 20 euro, dat vind ik belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat scheelt een heeeeeel stuk met zoeken inderdaad; volgens mij bestaan er dekkingskaarten van alle telco's en anders kan je bij een aantal telco's ook een GSM-versterker voor in/aan huis afnemen. Grens- en watergebieden zijn berucht om hun mindere dekking.

Het argument van de aansluitkosten; als je je er niet in kan vinden, dan wordt het misschien geen mobiel abonnement. Je kan ook beargumenteren dat juist de aansluitkosten voor dit soort spotgoedkope belminuten in het leven zijn geroepen om dit soort rondshoppen de kop in te drukken en/of klanten langer te binden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
Kijk, 2,50 x 24 = 60.
Aansluitkosten 20 zijn dus gewoon 1/3 prijsopdrijving.
Het kost geen 2,50/mnd, maar 80 : 24 = 3,33/mnd
Maar 1,332ct/minuut bellen is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:41

Barrycade

Through the...

Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Barrycade op 11-07-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
Ik vond je eerste reactie constructief maar wat je hierboven zet slaat nergens op. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-06 16:46

BeToBe

Privacy jurist

Kijk anders eens naar *Bliep. Ik ken ze zelf niet zo goed, maar kwam ze van de week tegen. Lees dus wel even goed in in de algemene voorwaarden.

Maar als ik de site snel bekijk, dan lijkt het alsof je voor 0,25 cent 10mb per dag krijgt. Een soort prepaid-abonnement constructie. Lijkt me dat het goed bij jouw gebruik aansluit.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
Bliep ben ik ook al tegengekomen. Ik geloof dat je daar het data verbruik per dag moet aan en uitzetten. Dat vind ik niet zo handig. Die 25 cent voor 10 embees is geen probleem.
Ik moet ervandoor, iedereen bedankt voor zijn bijdrage!

[ Voor 13% gewijzigd door Bitzer op 11-07-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Een echte prepaid oplossing, dus geen contracten van een jaar af langer, is om een voip provider te nemen (zie hanstel.nl) en een Lycamobile sim met Saver plan (1 cent per MB). Bellen via voip naar mobiel kost circa 1 cent, naar vast 0,5 cent en 1 minuut kost circa 500 KB heb ik me laten vertellen. Dan betaal je 2,40e per maand als je uitsluitend naar vast belt of 3,60e per maand als je uitsluitend naar mobiel belt.

Je betaalt alleen wat je gebruikt, dus als die 240 minuten een max is ben je op langere termijn nog goedkoper uit.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bitzer schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:02:
Aansluitkosten 20 zijn dus gewoon 1/3 prijsopdrijving.
Je kan die aansluitkosten weer wegstrepen van de Cashback die je kan krijgen: https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/simpel.

Ik geef het topic even een zetje richting de MAA, aangezien dit aankoopadvies betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 12-07-2017 08:32 ]

Pagina: 1