Beste mede-Tweakers
Ik ben vrij nieuw met JavaScript of Typescript, dus waarschijnlijk is dit een simpel op te lossen probleem.
Ik heb 2 files: index.html en editor.js (komt van editor.ts)
In editor.js staat een klasse 'Editor'. Ook staat dit er nog:
Dit werkt zonder problemen. In het begin stond er let ipv var. Maar nu wil ik vanuit mijn html file de gEditor instantie kunnen gebruiken. Ik las dat var in JS global is, dus ik dacht dat ik nu zoiets in mijn html zou kunnen zetten:
Nou, mooi niet dus natuurlijk.
Ik zou van m'n klasse een singleton kunnen maken, maar ergens lijkt mij dat ik gewoon iets kleins mis.
Hartelijk dank voor de inzichten.
Ik ben vrij nieuw met JavaScript of Typescript, dus waarschijnlijk is dit een simpel op te lossen probleem.
Ik heb 2 files: index.html en editor.js (komt van editor.ts)
In editor.js staat een klasse 'Editor'. Ook staat dit er nog:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| window.addEventListener('DOMContentLoaded', () => { // Create the game using the 'renderCanvas' var gEditor = new Editor('renderCanvas'); // Create the scene gEditor.createScene(); // start animation gEditor.animate(); }); |
Dit werkt zonder problemen. In het begin stond er let ipv var. Maar nu wil ik vanuit mijn html file de gEditor instantie kunnen gebruiken. Ik las dat var in JS global is, dus ik dacht dat ik nu zoiets in mijn html zou kunnen zetten:
code:
1
| <button onclick="gEditor.test();">testknop</button> |
Nou, mooi niet dus natuurlijk.
Hoe meer global dan global kan ik gaan? Hoe reference ik gEditor in mijn html file?ReferenceError: gEditor is not defined
Ik zou van m'n klasse een singleton kunnen maken, maar ergens lijkt mij dat ik gewoon iets kleins mis.
Hartelijk dank voor de inzichten.