Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell 230 server geen netwerk verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Server noob hier :) Als ik bij mijn netwerk instelling kijk heb ik geen netwerk verbinding, ik gebruik de server niet als "echte" server maar draai hier een GBBS software op die een eigen server programma heeft.
Eigen database, eigen communicatie server enz.
Moet ik bij de instellingen in de server (F2 bij opstarten) iets uitzetten omdat dit overruled?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro op een R230 server met een beveiligings software pakket
Ip range 192.168.1.1 t/m 192.168.1.???
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ip adres in de opstartinstellingen van de server verandert naar 192.168.1.1
Ik kan andere pc's pingen in het netwerk maar deze kunnen niet inloggen op de database van de server
Ik kan de server ook pingen vanaf die pc's
Er is dus wel een verbinding maar ik krijg geen netwerkverbinding.

Ik zie bij mijn netwerk instellingen ook onder elkaar staan "ethernet" en "Lan verbinding"
De ethernet verbinding heeft een standaard ip adres vanuit de server instellingen die niet in de range valt maar die kan ik niet veranderen want dan geeft de server bij opslaan een foutmelding
De lan verbinding heb ik in de ip range gezet.

...

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Servers bestaan niet ;)

Oftewel, je moet "gewoon" gaan kijken hoe je in dit geval de R230 op je netwerk krijgt; niets meer, niets minder. En dat doet je bij voorkeur in het OS wat er op draait dus Windows 10.

Dus het lijkt me zinvol dat je eerst eens gaat kijken waarom je niet weet waar jouw IP-range eindigt, wie op jouw netwerk wel/geen DHCP-services aanbiedt etc. Gewoon "dom" troubleshooten alsof je net een nieuwe laptop van de Mediamarkt hebt en die ook geen IP krijgt op de LAN-kabel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik bepaal zelf de range dus die ??? is hoeveel ik nodig heb ;)
Het is een gesloten netwerkje en ik stel zelf alle ip adressen vast in.
Dus alle pc's en server enz. krijgen een eigen ip adres maar ik krijg via de R230 geen netwerkverbinding met de rest van de pc's wel.
Ik gebruik geen DHCP omdat de netwerk kaarten van de beveiliging en toegangscontrole een vast ip adres moeten hebben.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wie regelt DNS of is alles "workgroup"? En over welke protocollen hebben we het die wel/niet werken? En volgens mij is het niet toegestaan om in een private IP-range bepaalde IP-adressen te gebruiken?

Ik zou zeggen, wederom, ga eerst maar eens tussen de Dell en 1 client troubleshooten waarom die elkaar niet kunnen zien. Sterker nog; geef ze eens beiden een APIPA-adres in hetzelfde subnet om de rest van de machines uit te sluiten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:40

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:44:
Ik bepaal zelf de range dus die ??? is hoeveel ik nodig heb ;)
Het is een gesloten netwerkje en ik stel zelf alle ip adressen vast in.
Dus alle pc's en server enz. krijgen een eigen ip adres maar ik krijg via de R230 geen netwerkverbinding met de rest van de pc's wel.
Ik gebruik geen DHCP omdat de netwerk kaarten van de beveiliging en toegangscontrole een vast ip adres moeten hebben.
Kun je eens je output van ipconfig /all neerzetten? Als je zelf de boel gaat toekennen kan er van alles mis gaan natuurlijk...

Dat het een Dell R230 betreft maakt uiteraard niets uit, dat is ook maar gewoon een computer met een netwerkkaart ;)

Specs

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-11 13:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken. Een server is niet per definitie Professional Networking & Servers :)

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als de server andere machines kan pingen, en vice versa, dan zit het probleem op een hogere laag.

Wat mij dus doet vermoeden dat je Windows Firewall even uit moet zetten als test ;)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:18:
...maar die kan ik niet veranderen want dan geeft de server bij opslaan een foutmelding...
Als je hier hulp wilt krijgen, moet je dit soort dingen afleren.
Vertel precies welke foutmelding je krijgt, of doe een screenshot van de foutmelding

Verder lijkt het me verstandig bij het begin te beginnen. D'r zitten kennelijk twee netwerkadapters in de machine. Vertel ons welke twee en welke drivers je geïnstalleerd hebt. Oh, en d'r zit in beide adapters toch wel een netwerkkabel?

[ Voor 5% gewijzigd door Brahiewahiewa op 12-07-2017 14:27 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor het meedenken en tips !!
Ik heb het draaiend gekregen, de gbbs software heeft vaste ip adressen nodig heeft om de diversen beveiligings panelen uit te kunnen lezen en visa versa.
Daarom moest ik dus alles een vast ip adres geven.
Op de pc's installeer je een stukje client software waar je alleen maar kan instellen naar welke pc hij moet kijken waar de database op draait, de R230 dus.

De database stond op SQL wachtwoord ingesteld, dit veranderd naar Windows verificatie en hup ik kon inloggen vanaf de clients.
De melding "geen netwerk" staat er nog steeds maar ik denk dat dit komt (noob als ik ben) door de unmanaged switch die er tussen zit.
Ik had als test even de R230 op een oud routertje gezet en de lan daarin een ip gegeven en toen kreeg ik wel netwerk verbinding.
Pagina: 1