Mijn vraag
Server noob hier
Als ik bij mijn netwerk instelling kijk heb ik geen netwerk verbinding, ik gebruik de server niet als "echte" server maar draai hier een GBBS software op die een eigen server programma heeft.
Eigen database, eigen communicatie server enz.
Moet ik bij de instellingen in de server (F2 bij opstarten) iets uitzetten omdat dit overruled?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro op een R230 server met een beveiligings software pakket
Ip range 192.168.1.1 t/m 192.168.1.???
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ip adres in de opstartinstellingen van de server verandert naar 192.168.1.1
Ik kan andere pc's pingen in het netwerk maar deze kunnen niet inloggen op de database van de server
Ik kan de server ook pingen vanaf die pc's
Er is dus wel een verbinding maar ik krijg geen netwerkverbinding.
Ik zie bij mijn netwerk instellingen ook onder elkaar staan "ethernet" en "Lan verbinding"
De ethernet verbinding heeft een standaard ip adres vanuit de server instellingen die niet in de range valt maar die kan ik niet veranderen want dan geeft de server bij opslaan een foutmelding
De lan verbinding heb ik in de ip range gezet.
...
Server noob hier
Eigen database, eigen communicatie server enz.
Moet ik bij de instellingen in de server (F2 bij opstarten) iets uitzetten omdat dit overruled?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro op een R230 server met een beveiligings software pakket
Ip range 192.168.1.1 t/m 192.168.1.???
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ip adres in de opstartinstellingen van de server verandert naar 192.168.1.1
Ik kan andere pc's pingen in het netwerk maar deze kunnen niet inloggen op de database van de server
Ik kan de server ook pingen vanaf die pc's
Er is dus wel een verbinding maar ik krijg geen netwerkverbinding.
Ik zie bij mijn netwerk instellingen ook onder elkaar staan "ethernet" en "Lan verbinding"
De ethernet verbinding heeft een standaard ip adres vanuit de server instellingen die niet in de range valt maar die kan ik niet veranderen want dan geeft de server bij opslaan een foutmelding
De lan verbinding heb ik in de ip range gezet.
...