Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 908213

Topicstarter
Mijn vraag
...ik ben van plan een game pc te bouwen maar kun je dan windows xp installeren en dan updaten naar windows 7 of hoger

Relevante software en hardware die ik gebruik
... windows xp cd-tje

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik weet het niet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee, niet zonder een aparte Win7 licentie, en dan kun je gelijk een schone install doen. Waarom zou je XP uberhaupt installeren?

Maar als je echt zo weinig eigen moeite doet of zelfs maar weigert zelf te zoeken, dan kun je beter niet aan dit project beginnen.

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 11-07-2017 17:57 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:17
Waarom niet gewoon direct W10 pakken?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik weet het niet
Dan is het misschien handiger iemand in te huren. ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-05 19:21
Ik raad je aan om niet "zomaar" een pc te bouwen.

Zorg eerst dat je wat tutorial filmpjes op youtube bekijkt en je wat inleest op het internet.
Als ik je verhaal namelijk zo lees dan ben ik bang dat het niet helemaal goed gaat.

Verder heb je voor windows inderdaad een licentie code nodig, met een windows xp cd kan je dus NIET windows 7 installeren.

Voor een windows 10 versie zou ik even op de pricewatch gaan kijken, geloof dat die er nu voor €25,- opstaat.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:47
Windows XP wordt al een aantal jaren niet meer ondersteund door Microsoft en het is eigenlijk ook gewoon heel onverstandig om Windows XP nog te gaan installeren op een pc die je aan het internet gaat hangen (ook al upgrade je hem daarna). Los daarvan is de installatie van XP eigenlijk best wel lastiger dan bijvoobeeld de installatie van Windows 10.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Daarnaast vraag ik mij af of je Windows XP uberhaupt nog kunt installeren op nieuwe hardware. Volgens zijn er (nieuwe) processoren die alleen maar ondersteuning hebben voor Windows 10.
Pagina: 1