Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• pvpke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-11 15:12
Beste Tweakers,

Ik ben als hobby een beetje aan telefoons beginnen prutse. Bij iphone, sony, ... gaat dit allemaal lekker. Nu met huwawei is dit voor mij een ander verhaal. Wanneer ik de Huawei telefoon openhaal maak ik telkens een klein gat in de batterij (enkel door de aluminium) Wanneer de telefoonreparatie klaar lijkt te zijn valt de telefoon steeds uit. Kan dit zijn doordat het aluminium scheurt van de batterij?

Alvast bedankt.
Pieter

Beste antwoord (via pvpke op 17-07-2017 09:44)

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Het antwoord hierboven is kort, maar wel correct. Een batterij van een telefoon bestaat uit veel dunne laagjes, het gat wat jij nu maakt veroorzaakt inderdaad problemen. Ik zou je zelfs aanraden de batterij direct weg te doen, je hebt nu een hoog risico op brand

Alle reacties

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Ja.

Acties:
  • Beste antwoord

• Knielen
  • Nu online
Het antwoord hierboven is kort, maar wel correct. Een batterij van een telefoon bestaat uit veel dunne laagjes, het gat wat jij nu maakt veroorzaakt inderdaad problemen. Ik zou je zelfs aanraden de batterij direct weg te doen, je hebt nu een hoog risico op brand

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus na minstens 4 maanden, zo niet langer, bedenk je je dat de uitgevoerde werkzaamheden mogelijk niet correct zijn?

Maar "waarom" maak je een gat in de accu?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rens-br
  • Laatst online: 16:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dat lijkt mij inderdaad een vrij logisch gevolg. Ander voorbeeld op het moment dat ik de kabel van je koptelefoon doorknip krijg je toch ook geen geluid meer of op het moment dat er een gat in je autoband zit loopt deze toch ook leeg?

Ik kan je dus aanraden die batterij zo snel mogelijk uit het toestel te halen en in aluminiumfolie te wikkelen, voordat deze ontploft.

• pvpke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-11 15:12
Als ik alle reacties bekijk blijkt het dus echt wel een probleem te zijn. Het gat in de aluminium zorgt dus dat er lucht bij de batterij kan en dat beschadigd de batterij. Hierdoor valt in het begin de telefoon geregeld uit en is er brandgevaar. (na een paar weken is ze volledig dood maar gelukkige nog niet ontploft)

Het gat in de batterij is uiteraard niet expres gemaakt. Het is ontstaan door het proberen te verwijderen van de batterij. Doordat huwawei hun batterij op 1 plaats zo goed vast zit is er een klein scheurtje in gekomen tijdens het proberen los te maken.

Heeft er iemand ervaring met het uithalen van een huwawei batterij en heeft die misschien tips hoe ik het mogelijk een volgende keer kan doen zonder het beschadigen hiervan?
Pagina: 1