Open powershell window here opent, maar toont zich niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:22
Hoi tweakerts!

Bro, what up?
Mijn probleem staat al in de titel, laat het me iets duidelijker omschrijven.
Ik maak redelijk vaak gebruik van de optie om PowerShell te openen in een folder via het contextmenu. Hierna zie ik aan het icoon van powershell wel dat het is opgestart, maar ik krijg het venster met geen mogelijkheid in beeld. Ik heb al meerdere opties veranderd in het properties menu van PowerShell zelf maar dit maakt geen verschil. Het vreemde is dat PowerShell wel gewoon opent als ik het aanklik vanuit het startmenu.

Wat heb ik zelf al gedaan?
Logischerwijs heb ik al het een en ander op Google opgezocht met termen "Powershell doesn't show" en afgeleiden hiervan maar dat gaat óf over hoe men 'Open PowerShell here' kan laten verschijnen in het contextmenu óf dat gaat over de properties-tab van PowerShell icm de layout tab. Beiden heb ik dus niet veel aan en het begint nu wat vervelend te worden.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe ik het zou kunnen fixen?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:28
Heb je meerdere schermen? Probeer dan eens (met het icoon onderin actief) Windows-toets + Pijl naar rechts om de applicatie te 'snappen' naar een helft van het scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door Kars op 11-07-2017 17:00 . Reden: context ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
Kars schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:59:
Heb je meerdere schermen? Probeer dan eens (met het icoon onderin actief) Windows-toets + Pijl naar rechts om de applicatie te 'snappen' naar een helft van het scherm.
Ja, inderdaad meerdere schermen en had deze tip inderdaad ook ergens voorbij zien komen. Ook dat verandert helaas helemaal niets. Ik zal zodra ik thuis ben eens even testen hoe dat gaat met 1 scherm voor de zekerheid.

[ Voor 9% gewijzigd door KoningsGap op 11-07-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goopher schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:01:
[...]

Ja, inderdaad meerdere schermen en had deze tip inderdaad ook ergens voorbij zien komen. Ook dat verandert helaas helemaal niets. Ik zal zodra ik thuis ben eens even testen hoe dat gaat met 1 scherm voor de zekerheid.
En pijltje omhoog? (maximaliseren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
Vorkie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:03:
[...]

En pijltje omhoog? (maximaliseren)
Heb alle Windows-toets-pijl combinaties geprobeerd. Heb zojuist via Teamviewer ook maar even de optie geprobeerd met maar 1 scherm maar ook dat maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Zou je de commando eens willen posten die je in command hebt staan onder classes root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 22:06
Goopher schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:05:
[...]

Heb alle Windows-toets-pijl combinaties geprobeerd. Heb zojuist via Teamviewer ook maar even de optie geprobeerd met maar 1 scherm maar ook dat maakt niets uit.
Eens SHIFT + rechts klikken op het icoontje. Dan kan je de optie Move kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
Squ1zZy schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:01:
Zou je de commando eens willen posten die je in command hebt staan onder classes root?
Ik ga ervanuit dat je het hebt over het registry, onder de HKEY_CLASSES_ROOT staat geen command folder oid. Misschien begrijp ik je verkeerd, zou je het dan ietsje willen verduidelijken?
D-Three schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:16:
[...]

Eens SHIFT + rechts klikken op het icoontje. Dan kan je de optie Move kiezen.
Het heeft echt niets te maken met dat het scherm ergens wegvalt geloof ik. Ik heb hem op deze manier geprobeerd te verplaatsen maar het venster blijft foetsie.

Het vreemde is overigens wel dat ik bij het alt-tab menu wel een preview te zien krijg van het venster zelf:

[ Voor 7% gewijzigd door KoningsGap op 11-07-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Goopher schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:51:
[...]

Ik ga ervanuit dat je het hebt over het registry, onder de HKEY_CLASSES_ROOT staat geen command folder oid. Misschien begrijp ik je verkeerd, zou je het dan ietsje willen verduidelijken?

[...]

Het heeft echt niets te maken met dat het scherm ergens wegvalt geloof ik. Ik heb hem op deze manier geprobeerd te verplaatsen maar het venster blijft foetsie.

Het vreemde is overigens wel dat ik bij het alt-tab menu wel een preview te zien krijg van het venster zelf:
Je hebt een regkey aan moeten maken toch? Met iets van:

C:\\Windows\\system32\\WindowsPowerShell\\v1.0\\powershell.exe -NoExit -Command Set-Location -LiteralPath '%L'

HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\powershellmenu\command

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
Squ1zZy schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:54:
[...]

Je hebt een regkey aan moeten maken toch? Met iets van:

C:\\Windows\\system32\\WindowsPowerShell\\v1.0\\powershell.exe -NoExit -Command Set-Location -LiteralPath '%L'

HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\powershellmenu\command
Sinds een recente update (Creators update?) is de open cmd optie veranderd voor powershell. Heb ik zelf niks voor hoeven doen.

Overigens is dit de huidige waarde: powershell.exe -noexit -command Set-Location '%V'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Voeg eens toe:

-WindowStyle Normal

Of:

-WindowStyle Maximized

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
@Squ1zZy
powershell.exe -noexit -command Set-Location '%V' -WindowStyle Normal

Op deze manier? Dan krijg ik een foutmelding dat dit niet uitgevoerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Goopher schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:36:
@Squ1zZy
powershell.exe -noexit -command Set-Location '%V' -WindowStyle Normal

Op deze manier? Dan krijg ik een foutmelding dat dit niet uitgevoerd kan worden.
powershell.exe -WindowStyle Normal -noexit -command Set-Location '%V'

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
Squ1zZy schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:39:
[...]

powershell.exe -WindowStyle Normal -noexit -command Set-Location '%V'

:)
Thanks voor je vlotte hulp steeds!

Dit slikt ie niet: "Kan niet bewerken: er is een fout opgetreden bij heft schrijven van de nieuwe inhoud in de waarde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Ik pak even een windows machine. Moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Start eens een PowerShell op met "Administrative privileges" en voer de volgende commando's eens uit:

PowerShell:
1
2
3
New-Item "Registry::HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\PowerShellMenu\Command" -Force
New-ItemProperty "Registry::HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\PowerShellMenu" -Name "(Default)" -Value "Open PowerShell Here!" -Force
New-ItemProperty "Registry::HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\PowerShellMenu\Command" -Name "(Default)" -Value "C:\\Windows\\system32\\WindowsPowerShell\\v1.0\\powershell.exe -NoExit -WindowStyle Maximized -Command Set-Location -LiteralPath '%L'" -Force

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
Squ1zZy schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:16:
Start eens een PowerShell op met "Administrative privileges" en voer de volgende commando's eens uit:

PowerShell:
1
2
3
New-Item "Registry::HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\PowerShellMenu\Command" -Force
New-ItemProperty "Registry::HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\PowerShellMenu" -Name "(Default)" -Value "Open PowerShell Here!" -Force
New-ItemProperty "Registry::HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\PowerShellMenu\Command" -Name "(Default)" -Value "C:\\Windows\\system32\\WindowsPowerShell\\v1.0\\powershell.exe -NoExit -WindowStyle Maximized -Command Set-Location -LiteralPath '%L'" -Force
Helaas ook dat geeft niet het gewenste resultaat. Maakt het in deze nog uit dat de regkey anders heet dan die andere key? Die andere key is namelijk PowerShell/command ipv PowerShellMenu/command.

Ik had gehoopt/verwacht dat er een extra optie in m'n contextmenu bij zou komen maar dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Goopher schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:24:
[...]

Helaas ook dat geeft niet het gewenste resultaat. Maakt het in deze nog uit dat de regkey anders heet dan die andere key? Die andere key is namelijk PowerShell/command ipv PowerShellMenu/command.

Ik had gehoopt/verwacht dat er een extra optie in m'n contextmenu bij zou komen maar dat is niet het geval.
PowerShell/Command wordt ergens anders voor gebruikt. Om de context-menu te krijgen heb je PowerShellMenu nodig.

Als je op een folder klikt met de rechtermuis knop, zie je dan wel "Open PowerShell Here!" staan? Dus met de ! op het eind?

Blijft geminimaliseerd bedoel je?

Edit:

Om zeker te zijn dat je context-menu wordt aangepast kan je de volgende commando gebruiken:
PowerShell:
1
New-ItemProperty "Registry::HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\PowerShellMenu" -Name "(Default)" -Value "Goopher!" -Force

Je moet in je context-menu dan "Goopher!" zien staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Squ1zZy op 11-07-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
Squ1zZy schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:26:
[...]

PowerShell/Command wordt ergens anders voor gebruikt. Om de context-menu te krijgen heb je PowerShellMenu nodig.

Als je op een folder klikt met de rechtermuis knop, zie je dan wel "Open PowerShell Here!" staan? Dus met de ! op het eind?

Blijft geminimaliseerd bedoel je?

Edit:

Om zeker te zijn dat je context-menu wordt aangepast kan je de volgende commando gebruiken:
PowerShell:
1
New-ItemProperty "Registry::HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\PowerShellMenu" -Name "(Default)" -Value "Goopher!" -Force

Je moet in je context-menu dan "Goopher!" zien staan.
Ah dat is in deze dan even een verschilletje! Dit werkt inderdaad mits ik rechtermuisklik op een folder doe en niet shift-rechtermuisklik ín een folder. Dit werkt voor mij prima! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Shift-rechtermuis kan ook volgens mij. Ik dacht dat er dan een key nodig was die onder PowerShellMenu valt. Moment :)

Edit: Dit dus ...

PowerShell:
1
New-ItemProperty "Registry::HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\PowerShellMenu" -Name "Extended" -Force

Je krijgt er wel een extra context-menu item bij, maar dat werkt dan wel? Dus met "Extended" krijg je de optie alleen met "shift - rechtermuis". Haal je de "extended" value weg dan zie zou je geen shift moeten gebruiken.

Ik heb er nu "maximized" bij gezet, maar je zou deze ook op "normal" kunnen zetten. Net wat je wilt.

[ Voor 73% gewijzigd door Squ1zZy op 11-07-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
Squ1zZy schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:36:
Shift-rechtermuis kan ook volgens mij. Ik dacht dat er dan een key nodig was die onder PowerShellMenu valt. Moment :)

Edit: Dit dus ...

PowerShell:
1
New-ItemProperty "Registry::HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\PowerShellMenu" -Name "Extended" -Force

Je krijgt er wel een extra context-menu item bij, maar dat werkt dan wel? Dus met "Extended" krijg je de optie alleen met "shift - rechtermuis". Haal je de "extended" value weg dan zie zou je geen shift moeten gebruiken.

Ik heb er nu "maximized" bij gezet, maar je zou deze ook op "normal" kunnen zetten. Net wat je wilt.
Ik ga dit bij thuiskomst wederom proberen, al ben ik al gelukkig met je eerste oplossing! Dankjewel :)
Pagina: 1