Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05 11:05

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Ik had de game bij launch aangeschaft, installed op de OS SSD en werkte perfect.

Na een tijdje had ik er wel terug zin in, en na Uplay up te daten moest ook Steep enkele updates doen..
Hierbij zag ik dat het nogal wat GB's in beslag zou nemen, en met men beperkte ruimte op de OS SSD (Samsung EVO 840 250GB) besloot ik om eerst de game te verwijderen en opnieuw te installeren op men HDD..

Een uurtje later was alles terug installed en updated zoals het hoort, opstarten maar..
Ik krijg dan de startup screens (logo ubisoft enz) met sound, maar vanaf de server wordt ingeladen valt alle ingame sound weg !

Na ff googlen kan er blijkbaar een probleem optreden na de laatste update.
Het valt op te lossen met de game terug te installen op de OS SSD zeggen ze, maar dit is voor mij geen 'fix' en doe ik ook liever niet..

Ik heb verder de audio drivers ook een update laten doen, maar helaas geen verandering..
In de game vind ik ook nergens een optie om eventueel de audio-apparten te veranderen of iets dergelijks..

Zijn er nog dingen die ik kan proberen, of gewoon hopeloos wachten tot er een fix komt (als die er al komt dan)

-edit-
File verifying via Uplay hielp ook niet trouwens, ook reeds geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door KipCurreh op 11-07-2017 15:07 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 21:10
Zover ik heb kunnen lezen en vinden is het inderdaad een bug in het spel.
Kennelijk leest de game alleen de audiofiles vanaf een OS disk.

Beste wat je kan doen is melding maken bij UBISOFT. Mogelijk dat er al een topic daarover is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05 11:05

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Toch maar es de helpdesk gecontacteerd, waar ze achter men dxdiag en msinfo vroegen...
Heb die dingen dan maar aangemaakt en doorgestuurd, waarop ik volgend antwoord kreeg ;
Hallo Stefan,

Bedankt voor het uploaden van de gevraagde systeeminformatie.

In deze informatie is mij opgevallen dat uw Storage HDD een virtueel Microsoft Storage Space Device betreft.
Helaas wordt dit niet door onze spellen ondersteund.

Dit zal naar alle waarschijnlijkheid ook de oorzaak van het probleem zijn.
Zeker omdat u aangeeft dat u het geluid pas bent kwijtgeraakt op het moment dat u het spel op deze Microsoft Storage Space Device hebt geïnstalleerd.

Ik kan helaas dan ook niets anders doen, dan u adviseren om het spel te herinstalleren op een reguliere harde schijf of SSD.
Verdere ondersteuning kan ik u helaas niet bieden.

Mijn excuses voor het ongemak dat u hierdoor ervaart.

Op onderstaande pagina vindt u algemene informatie over Microsoft Storage Spaces
https://support.microsoft...windows-10-storage-spaces

Wilt u uw Microsoft Storage Space Device overzetten naar een reguliere harde schijf en heeft u hier hulp bij nodig?

Neem dan contact op met Microsoft Klantenservice.
https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus/

Heeft u verdere vragen, laat het dan vooral weten.

Met vriendelijke groeten,

Hidde
Ubisoft Klantenservice
toon volledige bericht
Weet niet echt wat een MS storage space device inhoudt eerlijk gezegd.. Er zit een 2 TB HDD in die gebruikt wordt als storage disk, en waar dus ook de meeste games op terecht komen..

Dus kort, jammer maar er is niks anders aan te doen dan (alle?) Ubisoft games op de SSD te installeren ?

[ Voor 5% gewijzigd door KipCurreh op 27-07-2017 19:21 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro