Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Kerpen] Ervaring netwerkkabel

Pagina: 1
Acties:

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13
Mijn oprachtgever overweegt een verhuizing. Op verzoek ben ik de nieuwe locatie gaan schouwen. Alle databekabeling in het nieuwe pand is uitgerust met Kerpen bekabeling. In het serverhok kom ik patchkabels tegen met de tekst Kerpen special Megaline 726 flex 2p.

Zelf heb ik geen ervaring met dit soort netwerkbekabeling en ben dus op zoek naar ervaringen en specs om zo de vraag beantwoord te krijgen:
Moeten we de netwerkbekabeling vervangen?

Buiten wat Duitse e-bay sites, wat kleine forumposts op GoT (á la, wij gebruiken hier Kerpen), vind ik weinig via Google. Morgen heb ik met Distri Voltec een belafspraak om wat vragen beantwoord te krijgen.

Zelf ben ik benieuwd naar:
- De overweging om Kerpen te gebruiken
- De meerwaarde van Kerpen
- Het risico van Vendor lock-in (Wat als Kerpen stopt)
- De snelheid en compabiliteit van de bekabeling
- De nadelen

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Kerpen is waarschijnlijk short-cut voor Leoni Kerpen, een duitse kabelfabrikant welke netwerk-bekabelingsconcepten aanbied. Zo zijn er diverse.

De meerwaarde is vaak dat, wanneer je alle vereiste Kerpen-onderdelen gebruikt, je een bepaalde garantietermijn geniet. Als je die garantie niet over kan nemen heeft het 1-vendor concept weinig meerwaarde.

Geen, zodra ze ermee stoppen ga je verder met een ander concept. Of gewoon goedkope standaard bekabeling. UTP / netwerkbekabeling is over gestandaardiseerd.

Volgens mij is het 2-pair bekabeling, dus niet geschikt voor diverse zaken. Een nette 4-pair C5e zou al beter zijn. Mocht de werkplekbekabeling (dus niet de patchkabels) ook 2-pair zijn kun je beter alles vervangen.

Vooral bovenstaande, 2-pair bekabeling is niet echt geweldig handig.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Verwijderd

Ik heb zelf veel kerpen geïnstalleerd.
Er zijn verschillende typen 600 mhz tot 1200 mhz
Aan de patch kabel te zien zit daar een cat 7 netwerk met vierkanten connectoren met 8 pins erin
Voordeel van deze connectoren is dat je over 1 kabel 2 netwerken kan sturen of 2 telefoons digitaal of 4 telefoons analoog

De patchkabel Kerpen special Megaline 726 flex 2p is een "halve" kerpen connector met aan de andere kant een rj45 en aan de andere kant een 4 pins kerpen connector
Dus gewoon 4 draads voor netwerkverbinding

Is de netwerkbekabeling in het gebouw geel van kleur ?

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13
Klopt inderdaad geel van kleur. Ik heb nu een datasheet dat het een 1200mhz kabel is. Snelheden kan ik echter niet terug vinden.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het klinkt als een netwerkkabel met maar 2 aderparen (en mijn google-fu lijkt dit te bevestigen), max 100Mbit dus. Het verstandigste zou zijn om dit er allemaal uit te rausen en vervangen door nette 4-aderigeparige cat6. Als je dit pas gaat doen zodra jullie al in het pand zitten, ga je geen vrienden maken ;)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
TommyboyNL schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:49:
… 2 aderparen, max 100Mbit dus… versus … 4-aderige cat6…
Als je het over aderparen hebt dan moet je jezelf niet laten verleiden om het ineens anders te noteren: je bedoelt waarschijnlijk 4 aderparen of 8-aderige CAT6.
Pagina: 1