Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 944549

Topicstarter
Hallo,

Laatst heb ik een nieuwe computer onderdelen besteld, ik heb ze ook die zelfde avond dat ze aankwamen direct in elkaar gebouwd en getest.

Toen ik de pc aanzette gingen de ventilatoren draaien, maar de USB en VGA poorten werkten niet het beeldscherm ging niet aan het gaf aan op het scherm: No signal

De dag daarna probeerde ik het nog een keer en ging er helemaal niks aan!
Ik heb toen een nieuwe voeding besteld omdat ik dacht dat het daar aan kon liggen,
toen ik de voeding in mijn pc gedaan had en alle aansluitingen 1000x gecheckt had gebeurde er nog niks.

Nu heb ik mijn moederbord terug gestuurd omdat ik denk dat het daaraan ligt, maar zelf weet ik niet zeker of dat waar is.

Onderdelen die ik gekocht heb:

Moederbord: https://www.megekko.nl/pr...et-AM3/Asrock-N68C-GS4-FX

Processor: https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Koeler: https://www.megekko.nl/pr.../be-quiet--Pure-Rock-Slim

Voeding: https://www.megekko.nl/pr...Corsair-PSU-Builder-VS550

Ik weet het zelf nu echt niet meer :? , hulp is zeker welkom!

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Anoniem: 944549 op 11-07-2017 15:02)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:09
Ja. Als ik trouwens de specs van het bord naloop:
AM3+ CPUs can support only DDR3 memory.
Raad eens wat voor CPU je hebt ;). Daar zit de fout.

Maar, ja, stuur alles terug als het nog kan, en zoek het in de richting zoals @Anoniem: 660294 aangaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 11-07-2017 14:43 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Waarom heb je in godsnaam die onderdelen gekocht? Processor is oud, voeding niet fantastisch..
Kan je nog ruilen? Verder mis ik nog een kast en HDD. Oh, en het geheugen.

[ Voor 19% gewijzigd door Nat-Water op 11-07-2017 14:09 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

454232

Jeetje, dit is inderdaad antieke hardware. Zou het proberen om te ruilen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nat-Water, deze onderdelen heb ik gekocht omdat ik een budget had en heb zelf al niet zo veel verstand van computers maken dus heb ik een vriend uitgenodigd om hem samen te maken en hij had mij deze onderdelen aanbevolen.

De kast: geen idee

Geheugen: DDR 2 (oud ik weet het)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

CPU staat niet op de supportlist van het moederbord. Moederbord is door erg beperkte stroomvoorziening ook niet geschikt voor die cpu. Daarbij wat Nat-Water zegt is het een erg slechte koop. Een Intel Pentium G4560 op B250 met 8Gb DDR4 presteert beter.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 660294 op 11-07-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
DDR2 Ram? Tikfout, hoop ik? Dat geheugen moet DDR3 zijn. Ik wil ook niet weten hoe je het er in hebt gekregen.. :X Dit bord slikt blijkbaar beide.

En met hetzelfde budget had je een betere, modernere en werkende PC inelkaar kunnen zetten. :/

[ Voor 37% gewijzigd door Nat-Water op 11-07-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nat-Water, Het is wel DDR2 Ram ja maar bij de reviews gezien en in het boekje zelf zijn er 2 slots voor DDR2 Ram

Maar jou advies is dus alles terug sturen en andere onderdelen kopen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
Ja. Als ik trouwens de specs van het bord naloop:
AM3+ CPUs can support only DDR3 memory.
Raad eens wat voor CPU je hebt ;). Daar zit de fout.

Maar, ja, stuur alles terug als het nog kan, en zoek het in de richting zoals @Anoniem: 660294 aangaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 11-07-2017 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:59

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Was het hoe dan ook niet veel verstandiger geweest om iets kant en klaars te kopen als je geen benul hebt van wat je aan het doen bent ? Qua kosten kan dat niet slechter zijn gezien de prijzen van wat je nu gekocht hebt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Anoniem: 944549 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:41:
Nat-Water, Het is wel DDR2 Ram ja maar bij de reviews gezien en in het boekje zelf zijn er 2 slots voor DDR2 Ram

Maar jou advies is dus alles terug sturen en andere onderdelen kopen?
Alles terugsturen, zodra je je geld terug hebt hier een topic op tweakers openen en daarin je budget melden en wat je precies met je pc wilt doen (klik).

Er zijn genoeg tweakers die je graag helpen met een samenstellen van een pc met een zo goed mogelijke bang-for-buck :)

[ Voor 14% gewijzigd door ImNotnoa op 11-07-2017 14:53 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Topicstarter
Allemaal hartstikke bedank!

Conclusie: Antieke onderdelen terug sturen en daarna een topic openen op tweakers met mijn budget en melden wat ik er mee wil gaan doen om een goed werkende computer te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Anoniem: 944549 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:00:

Conclusie: Antieke onderdelen terug sturen en daarna een topic openen op tweakers met mijn budget en melden wat ik er mee wil gaan doen om een goed werkende computer te krijgen.
Ik zeg doen, en met de tweakers pricewatch kun je een mooi lijstje draaien met een overzicht waar je welke componenten zo voordelig/snel mogelijk kunt aanschaffen.

Protip: je kunt het topic wel vast openen, dan kun je wat feedback krijgen voor je je geld terug hebt.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Als je zelf wat in wilt lezen kan je ook 1 van deze Best Buy Guides doornemen voor een basis PC.
Januari 2017
reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2017
Juli 2017
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017

1 van deze systemen zal sowieso werken en dan heb je behoorlijk bang for buck

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

454232

Anoniem: 944549 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:00:

Lijkt mij een TOP idee :)
Pagina: 1