Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Beste mede tweakers,

Ik zit met een raar probleem en dit is als volgt:

Ik heb een tweedehands moederbordje gekocht namelijk de asrock h81tm-itx.

Nu had ik hier windows op geinstalleerd en kwam er al snel achter dat windows een 2e monitor als hoofdmonitor gebruikte. Dit is helaas niet de monitor die ik heb aangesloten en ik weet toch echt heel zeker dat ik er maar 1 heb aangesloten.

Echter was dit voor mij niet zo'n probleem, want draai toch veel liever elementary OS (Afstammeling van ubuntu), maar deze ziet exact dezelfde 2e monitor. Ook Linux gebruikt deze monitor als hoofdmonitor en moet dus constant voordat ik begin met mijn werk op win+P drukken.

Nu lijkt voor mij het probleem in het moederbordje te zitten, want anders zouden niet 2 OS'en hetzelfde probleem zien.

Ik heb natuurlijk op internet gezocht, maar dit is of nadrukkelijk alleen op windows. Het probleem van mij is geen windows probleem.

Mocht ik dit probleem alleen via windows op kunnen lossen (Ben niet mega bekend met de linux terminal) dan installeer ik gewoon opnieuw windows.

Kan iemand mij helpen??? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 13:12

TommieW

Numa numa.

Kan je nog iets afleiden uit het merk en model van de "niet-maar-toch-wel-aangesloten" monitor?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

rdejongjr

Gnome

Kun je in de bios de lvds interface uit zetten? Dat is de interne connector om bijvoorbeeld een all in one met dit bord te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, ik weet vrij zeker dat dit de LVDS connector van dit moederbordje is... die zijn namelijk altijd primair, en hebben géén aanwezigheids detectie (wel EDID). Als het goed is kan het echter gewoon uit in het UEFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Nou dat was het inderdaad.
Ik ben al ik weet niet hoelang aan stoeien met dit probleem, maar wist simpelweg niet waar lvds voor stond.

Alles werkt nu zowel in windows als in Elementary OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Daarvoor heb je google: https://www.google.be/search?q=lvds

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1