ThermalTake Volcano II / Cel 1150+

Pagina: 1
Acties:

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Nou weet ik t niet meer.

Heb een Celeron 700 @ 1150+ (hangt af van temperatuur..als t buiten wat minder warm is prima @ 1180...anders 1150)

De cooler die ik hiervoor gebruikte was een coolermaster DP5-6H51 ...voldoet prima opzich, maar ik vond de temperaturen die mijn celeronnetje moest verdragen toch wat te hoog (55-59 graden extreem stressed) .

Op 1180 heeft hij 2.10v , das wel beetje hoog natuurlijk (default is 1.7) , maar alla.

Ik heb sinds gister een Thermaltake Volcano II, die ik al bij meerdere klanten op hun athlon 1200+ heb geinstalleerd, ook voor overclocken erg prettig etc ..temps blijven onder de 60 altijd zelsf @ 1550..

Nou heb ik em dus zelf geinstalled, en op 1180 geeft ie me gewoon ook doodleuk 58-59 graden stressed ..uRk...en dan kan t nog warmer worden buiten..:(

Wat doe ik fout
waarom een Athlon @ 1500 wel onder de 60 graden en een celeronnetje @ 1180 met 2.10v op dezelfde temperaturen!!!

Zo'n athlon verbruikt veel meer watt's , ik snap dr echt geen donder van .....

Heb er overigens artic silver II koelpasta tussen zitten, zowel op de athlon als op de dp5-6h51 als de thermaltake op mijn proccie.

anyone meer temps / resultaten met de thermaltake ?

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
mwaaah. ik heb net even dat vage radiate proggy geprobeert. ik kreeg het niet goed aan de gang.. MAAR ik zag tot mijn verbazing wel dat mijn celeron@950@1.85volt doodleuk 48watt zou moeten afgeven. oe. ik zal eens voor jou kijken..

okee.. het proggy gaat niet verder dan 2.10volt. maar op 1180 zou hij dus 77 watt of meer moeten afgeven. dat klopt wel ongeveer met tbirds@1400-1500

niet dat ik dit gare proggy vertrouw. maar het is wel leuk om even te zien.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
zie mijn reply in de RADIATE topic (search;)

Radiate zwamt uit zn nek, als je diezelfde waardes invult voor een P3 cpu (2.10v, 1180 MHz) dan komt ie met MINDER watts ...50 ofzo

echt een onzin prog radiate..dwz, voor celeron CU-mine klopt ie voor geen meter, de gewone CU-Mine P3 trekt minder watt's volgens t proggie..arg;)
Op zaterdag 07 juli 2001 10:59 schreef slacksoff het volgende:
mwaaah. ik heb net even dat vage radiate proggy geprobeert. ik kreeg het niet goed aan de gang.. MAAR ik zag tot mijn verbazing wel dat mijn celeron@950@1.85volt doodleuk 48watt zou moeten afgeven. oe. ik zal eens voor jou kijken..

okee.. het proggy gaat niet verder dan 2.10volt. maar op 1180 zou hij dus 77 watt of meer moeten afgeven. dat klopt wel ongeveer met tbirds@1400-1500

niet dat ik dit gare proggy vertrouw. maar het is wel leuk om even te zien.

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik heb ook net een week een Volcano II lopen hier. Eerde had ik een Coolermaster DP5-5**, met temperaturen rond de 42 C, zonder (!) Arctic Silver II

Nu met die Volcano II en AS II, haal ik temperaturen van 49 C :?
(En met dit warme weer zelfs 51 C!)

Ik snap het niet :( Ga alles zo ff opnieuw installuh denk ik....

PS ik heb die heatpad wel van die Volcano II gehaald, had je volgens mij beter niet kunnen doen |:(

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Heatpad :?