Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 944511

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik ben in het bezit van een HTC Desire Eye en volgens mijn telefoon kan ik extern geheugen als intern configureren.

Nou is mijn vraag welke micro SD is hier geschikt voor? Ik heb al meerdere SD kaartjes geprobeerd en al meerdere keren contact opgenomen met HTC maar die helpen mij niet echt verder.

Weet iemand welk micro SD kaartje ik wel als intern kan gebruiken? Liefst met linkje van de webwinkel erbij om nog meer miskopen te voorkomen..

Bedankt alvast!

Groetjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 944511 welkom op Tweakers.

Ik zie dat de HTC Desire Eye wordt geleverd met Android 4, maar de functie die jij bedoeld heet adoptable storage en is pas beschikbaar vanaf Android 6.0.

Welke versie draait er momenteel op het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@rens-br
Mijn toestel draait op het moment op Android 6.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 944511 als de functie geactiveerd is werkt in principe 'elk' geheugenkaartje. (Ik kan de specs zo vlug niet vinden op de HTC website, maar kaartjes tot 32GB moeten gewoon werken). Pak wel een Class 10 of hoger kaartje, aangezien je anders gaat inleveren op de prestaties.

Overigens waar wordt aangegeven dat de functie wordt ondersteund?

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 11-07-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik naar mijn geheugenkaartje ga in de instellingen staat dat hem als intern kan formatteren. En als ik dat doe staat er dat mijn geheugenkaartje niet goed genoeg daarvoor is. Maar ik weet dus niet welk geheugenkaartje wel goed genoeg zou zijn.. Ik heb al verschillende geprobeerd en HTC bleef ook zeggen Class 10 of hoger maar ik weet niet welk kaartje ik dan moet hebben..

https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000047852897/
deze heb ik geprobeerd

en deze
https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000047651670/
en bij geen van beide lukte het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 944511 dan kan je er in ieder geval zeker van zijn dat de optie is geactiveerd. Beide kaarten zouden in principe moeten voldoen. Vreemd dat je telefoon aangeeft dat het niet de goede zijn. Ik zie wel dat beide kaarten van het merk Sandisk zijn en dat het al relatief oude kaartjes zijn uit 2012 en 2013. (en nog heel duur ook!)

pricewatch: Sandisk Ultra microSDXC 64GB
pricewatch: Sandisk Extreme microSDHC UHS-I 32GB

Heb je al een ander merk geprobeerd?

offtopic:
Het was overigens makkelijk geweest als je meteen de foutmelding + de gebruikte kaartjes in je openingspost had gezet. Dan hadden we een stuk sneller het probleem kunnen ontdekken.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 11-07-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh dat wist ik niet.. bedankt!

Maar welke kaartjes zou ik dan moeten proberen? Heeft u misschien een link voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 944511 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:47:
Maar welke kaartjes zou ik dan moeten proberen? Heeft u misschien een link voor mij?
Je kan bijv. deze proberen: pricewatch: Samsung EVO Plus 64GB microSDXC Card + SD-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord! Maar in een eerdere reactie zei u dat kaartjes tot 32GB het moeten doen maar in de link is het een kaartje van 64GB of maakt dat niet uit?

En hoe kan ik zien of het een class 10 kaartje is? Of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@rens-br ik heb deze nu in mijn telefoon Samsung Evo plus Micro SD 64GB - met adapter https://www.bol.com/nl/p/-/9200000076912406 maar hij blijft zeggen dat het kaartje te langzaam is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 944511 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:14:
Bedankt voor het antwoord! Maar in een eerdere reactie zei u dat kaartjes tot 32GB het moeten doen maar in de link is het een kaartje van 64GB of maakt dat niet uit?
Volgens de Tweaker specs ondersteund de telefoon SDHX, wat tot 128GB gaat. Maar ik kan dit verder nergens terug vinden. Met 32GB SDHC zit je altijd veilig. Maar aangezien je telefoon de 64GB kaart gewoon herkend, zal SDHX wel kloppen :)
En hoe kan ik zien of het een class 10 kaartje is? Of maakt dat niet uit?
De snelheden staan op het kaartje zelf. Wat alle getallen betekenen kan je hier vinden:

Afbeeldingslocatie: https://www.sdcard.org/consumers/choices/speed_class/img/video_speed%20class_01.jpg

Het kaartje wat je nu gekocht hebt, staat dus U3 op, wat sneller is dan Class 10. Ik had verwacht dat het gewoon zou moeten werken.

Heb je al een keer een factory reset gedaan?

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 12-07-2017 16:07 ]

Pagina: 1