Videologic Apocalypse 3dX kaartjes met 4mb, PCI. Is het wat voor een gozer die nog niks aan 3dspul in zijn PC heeft? Kun je ermee quake 2 spelen?
je kunt er quake2 mee spelen maar verwacht geen highdetail en hoge resoluties... ik denk dat je een beetje vastzit aan 640x480 in 16bit kleur ofzo. Een Voodoo2 is veel sneller dan deze eerste PowerVR kaartjes bijvoorbeeld...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Quake2 zal redelijk gaan. Check hier voor wat benchmark results. Hier nog een stukje over de kaart:
Dit kaartje doet me denken aan die goeie ouwe tijd btw
..
Bron: Tom's Hardware GuideCards with NEC's PowerVR PCX2 (add-on cards)
Videologic Apocalypse 3Dx, Matrox m3D
The PowerVR chip never got the attention it really deserved and I guess that Matrox' m3D is a little bit late for making this chip really successful. The performance is certainly pretty good, but in GLQuake it can't compete whatsoever with 3Dfx' Voodoo. The coolest thing about cards with PowerVR chip is their tinyness and the simplicity of their installation. No pass-through cable, no limitation to only 640x480 3D resolution, these are the pluses of cards with this chip. Low performance with slower CPUs and weak game support are on the negative side. The cards are pretty inexpensive and games written for it look really cool, but the future of this chip is questionable ...
Dit kaartje doet me denken aan die goeie ouwe tijd btw
Die gozer heeft een P2 350/400 Mhz systeem ofzo. Heeft ook geen geld. Kaartjes zijn 24,95 per stuk, 10 voor 200 piek.
kun je dan niet beter kijken of je ergens een 2e hands VooDoo 3 op de kop kunt tikken?
Voor 24,95 kan ie het wel doen .. kan ie iig Quake2 spelen.
Het verschil tussen een PowerVR en een Voodoo kaart is al een groot verschil. Een PowerVR heeft weinig kracht en de beeld kwaliteid is ook al een stuk minder dan een voodoo kaart en spellen spelen op 800x600 is echt het maximum om een spel goed te kunnen spelen. Je kan misschien beter voor een voodoo 2 of 3 gaan.
Zonder meer is die PowerVR behoorlijk crappo vergeleken met een Voodoo1/2/3 .. maar probeer die maar eens te vinden voor 25 piek. Er staat dat die jongen niet veel geld heeft en graag Quake2 wil spelen dus waarom niet.
Klik hier voor voodoo aanbiedingen in vraag en aanbod, een voodoo2 12mb kost je maar 75 piek, en is tenmnste snel en speelbaar.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Ik heb er zelf ook eentje gehad, mooi dat je geen doorlus kabeltje nodig had en zo, maar tegen een Voodoo1 kon ie echt niet op. Het leek me wel dat die PowerVr kaartjes zeer afhankelijk waren van de cpu (in vergelijking met een Voodoo1, die wel op alles vrij goed draaide). Een vriend van mij heeft er nog altijd 1 draaien op een P2-300 en gaat wel nog steeds aardig met spellen zoals tombraider 3 bijvoorbeeld.
Maar, zoals iedereen hier al wel aanhaalde, ik zou toch zeker en vast een 3dfx op de kop proberen te tikken.
Maar, zoals iedereen hier al wel aanhaalde, ik zou toch zeker en vast een 3dfx op de kop proberen te tikken.
En aangezien ik werk bij het bedrijf wat ze verkoopt heb ik ze voor nog wat minder...
Verwijderd
heb nog een voodoo 1 liggen hier. Als je m in den haag komt halen mag je m hebben voor 25,-
Verwijderd
Ik zou maar voor die Voodoo1 gaan als ik jouw was. En laat me raden werk jij bij Des toevallig?
Pagina: 1