Schoonmaken systeemkast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Beste heren sinds een maand game ik via de PC en ook ik moet eraan geloven om mijn systeemkast "stofvrij" te maken.

Nu heb ik de product: Corsair Crystal 460X en de 3 fans voorin beginnen wat stof te verzamelen. Wat is de beste manier om hem stofvrij te krijgen. Ik heb gegoogled en op youtube gekeken maar ik kwam zelf niets tegen wat mij kon helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:28
Bij de action zon busje met lucht voor 3 euro kopen. Werkt prima, en je kan er 2 a 3 pc's helemaal stofvrij mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
BlazeMuis schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:53:
Bij de action zon busje met lucht voor 3 euro kopen. Werkt prima, en je kan er 2 a 3 pc's helemaal stofvrij mee maken.
Dan een domme vraag maar ik moet hem dan wel van de zijkant openmaken en dan naar "buiten" toe blazen 8)7 ( tijdens het typen klonk het inderdaad als het meest logische :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:50
Eerst met een langharige kwast de vinnen schoonvegen, scheelt je een hoop lucht

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:28
RifatSahin schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:55:
[...]

Dan een domme vraag maar ik moet hem dan wel van de zijkant openmaken en dan naar "buiten" toe blazen 8)7 ( tijdens het typen klonk het inderdaad als het meest logische :D )
Wat ik altijd doe is het stoffilter losmaken en dat dan schoonspuiten. Het systeem zelf gewoon schoonspuiten, stof vliegt er meestal wel uit :P

Past wel op met de fans, dat je ze vasthoud zodat ze niet gaan draaien als een gek als je er lucht op spuit.

Wat ik altijd met de fans doe is met een wattenstaafje eerst de stof op de vinnen eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
BlazeMuis schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:58:
[...]

Wat ik altijd doe is het stoffilter losmaken en dat dan schoonspuiten. Het systeem zelf gewoon schoonspuiten, stof vliegt er meestal wel uit :P

Past wel op met de fans, dat je ze vasthoud zodat ze niet gaan draaien als een gek als je er lucht op spuit.

Wat ik altijd met de fans doe is met een wattenstaafje eerst de stof op de vinnen eraf halen.
Top! Dan weet ik hoe ik aan de slag moet zometeen. Hartelijk dank!
Tens schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:57:
Eerst met een langharige kwast de vinnen schoonvegen, scheelt je een hoop lucht
Goede tip. Dat vergeet ik niet meer. Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:23

rdejongjr

Gnome

De inhoud van de busjes verschilt wel eens maar die van gembird hebben een bijtende stof er in zitten welke plastic aantast als het als vloeistof er uit komt ( goed rechtoo houden dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
rdejongjr schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:56:
De inhoud van de busjes verschilt wel eens maar die van gembird hebben een bijtende stof er in zitten welke plastic aantast als het als vloeistof er uit komt ( goed rechtoo houden dus)
Het busje "air duster" van 10 euro bevat gewoon brandbaar gas. Zo ruikt het ook.
Ik denk dat lucht een veel hoger druk en dus veel dikkere fles nodig heeft om gecomprimeerd te worden. De grote vraag blijft waarom dit busje zoveel duurder is dan een flesje aanstekergas.
Pagina: 1