Uit huis gaan maar kan niks geschikts vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 2.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-05 06:15
Hey hallo,

geen idee of dit topic juist geplaatst is. maargoed zo niet dan zal die vast verplaatst worden.

Ik overweeg uit huis te gaan.. Ik heb al erg veel georienteerd maar kan nog nietecht mijn weg vinden.
Waarschijnlijk omdat ik verkeerde zoekopdrachten gebruik.

Mijn situatie: ik, 19, bijna 20 jaar, ben momenteel een deeltijds student. in loondienst voor 32u/w.
Ik ben zoekend naar een COMPLEX voor appartementen/kamers/studios, incl GLW (nuts). geen ondervehuurde kamer van een woning/appartement. ergens in provincie utrecht wil ik graag zitten (gouda/ede/whatever)
En het is een MUST dat deze in aanmerking komt voor huurtoeslag.
Ik zoek dus een aanbod waarvan de huur+servicekosten niet hoger zijn dan 417 euro. Leek mij niet moeilijk om te vinden toch? een kamertje in een complex voor max 417 euro...?

Ik heb al vele kamers gezien van bijvoorbeeld idealis en sshxl. En die zijn opzich wel interresant. Alleen zoek ik liever iets waar ik in kan veblijven ook na mijn studie.
Maar daar vind ik haast niks op. Zoek ik verkeerd? Of bestaat zoiets gewoon haast niet?
Ik heb ook al de website van kamernet gevonden. maar dat zijn 99% alleen onderverhuurde kamers.
Zelfs als ik alleen zoek op "via makelaar" (blijkbaar vinden onderverhuurders zichzelf een makelaar dus categoriseren ze zich zo...)

ik hoor t wel

[ Voor 9% gewijzigd door 7Sins op 11-07-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 10:11
Het lijkt mij inderdaad goed te doen. Alleen ben je denk ik niet de enige die zo'n soort woning zoekt. Wat het woningaanbod schaars maakt.

Ik weet niet hoe lang je nog moet studeren, maar soms scheelt het om een kamer te nemen voor studenten en dan in de stad zelf contacten te leggen om zo via via aan een andere woning te komen.

Heb je jezelf al ingeschreven voor sociale huur in de omgeving waar je wilt wonen?

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 11-07-2017 12:05 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:01
Kijk eens op interveste.nl. Die hebben anti-kraakaanbod, nadeel daarvan is dat je daar op korte termijn uit moet als ze een koper/huurder vinden, maar ze hebben ook aanbod met tijdelijk huren. Bijvoorbeeld een flat of rij woonhuizen die over 3 jaar gesloopt gaan worden, en waar je dan ook die hele periode tot dan kunt huren.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 07:59
SSH biedt inderdaad wel een en ander aan in bijvoorbeeld Utrecht en Amersfoort, echter zit daar in het algemeen een campuscontract aan verbonden: je moet ingeschreven staan voor een studie van minstens 19 uur per week, en een jaar na beëindigen eruit.
In Utrecht is dan eigenlijk Max (Europaplein) wel een optie. Echter moet je daar dan wel een beste tijd voor staan ingeschreven.

Voor zelfstandige studio's is 't eigenlijk het meest raadzaam om je in te schrijven bij Woningnet regio Utrecht, maar ook hier weer is dat je met wachttijd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Dus je wil zelfstandige woonruimte inclusief GWL en servicekosten voor max. 417 euro per maand. Dat willen heel veel mensen, denk ik zo. Dat wordt inschrijven voor sociale huur en jaren wachten tot je aan de beurt bent.

Toen ik jaren geleden iets zocht in omgeving Amersfoort maakte je nog weleens kans in Soest of Soesterberg via Portaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:07

-tom-562

Oliesjeik

417 euro, incl. G/W/L, in Utrecht, volledig zelfstandig, dat lijkt mij onrealistisch.
Ik denk dat je blij mag zijn als je voor dat geld een studentenkamer kan vinden.

Ik vraag mij trouwens af of dit topic lang blijft staan. Dit lijkt mij meer een 'vraag' topic, en geen discussietopic.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
Ik heb me sinds ik 18 ben al ingeschreven op woningnet op aanraden van mn ouders. ik zou nu dus ongeveer al een wachttijd van anderhalf jaar moeten hebben. ik weet niet of die wachttijd dan ook van toepassing is op andere platformen en andere regios? Woningnet utrecht heeft zelf niet bijster veel aanbod namelijk.

@Oekiejoekie k heb eens even rondgekeken op interveste. Alles wat zij aanbieden is exclusief nuts. Dat is voor mij niet interessant.
@ShitHappens zo te zien heeft sshxl ook aanbod zonder campuscontract. Ik ga me daa reens meer in verdiepen.
@-tom-562 @Anoniem: 39993 In de stad zal het dromen zijn ja. Maar ik sta ook open voor goedkopere regios zoals gouda/ede-wageningen enzo. zolang het maar in provincie utrecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Als je student bent, kan het lonen om eens langs te gaan bij de studentenhuisvesters. Soms hebben die kamers die meer kosten dan die 417 euro, maar die toch in aanmerking komen voor huurtoeslag. Dat kan best interessant zijn.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
jaccotjuhhh schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:35:

@Oekiejoekie k heb eens even rondgekeken op interveste. Alles wat zij aanbieden is exclusief nuts. Dat is voor mij niet interessant.
Wat is er niet interessant aan excl. nuts ? Vastrecht krijg je deels terug via de heffingskorting eneriebelasting op je stroomrekening ? En verbruik betaal je bij all-in vaak ook als maandelijks voorschot aan de verhuurder. Dan zijn er 2 mogelijkheden: Het complex heeft tussenmeters, en de verhuurder verrekent je werkelijk verbruik, of ze hebben geen tussenmeters. Handig voor als je met 10 pc's en 40 videokaarten bitcoins wilt gaan minen :D Minder handig als je buurman dat doet, want dan betaal jij er aan mee -O-

Oh, en als je elk jaar slim overstapt van energieleverancier, pak je ook nog een gedeelte van je nuts-kosten terug via welkomstbonussen.

[ Voor 8% gewijzigd door Oekiejoekie op 11-07-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Dat Woningnet Utrecht niet veel laat zien, zal misschien ook nog wel te maken hebben met je inschrijftijd.
Ik sta er nu bijna 5 jaar ingeschreven en zelfs dan zijn de kansen nog vrij laag. Enige waar je eens naar zou kunnen kijken daar, is of er de jongerenwoningen bij het spoor in Houten bij zitten. Die willen nog wel eens toegankelijk zijn met een korte inschrijfduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Kom je nog wel in aanmerking voor huurtoeslag? Je geeft aan 32 uur per week te werken, wellicht dat je daarmee al over de grens heen gaat van € 22.200,- per jaar (+/- € 1.715,- per maand bruto).

Daarnaast is de sociale huur voor jou max € 414,02 per maand (volgens de belastingdienst; https://www.belastingdien...18-of-ouder-jonger-dan-23)

Verder denk ik dat het aanbod in en rondom Utrecht schaars is voor die prijs. Utrecht is momenteel booming, dus denk niet dat mensen snel hun stekkie zullen verlaten...

In ieder geval succes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

jaccotjuhhh schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:38:
ergens in provincie utrecht wil ik graag zitten (gouda/ede/whatever)
offtopic:
Ik raad je dan toch aan om iets aan je geografie te doen, dat helpt je uiteindelijk ook alleen maar bij het zoeken. Ede ligt in Gelderland, Gouda ligt in Zuid-Holland. En omdat ik deze wel vaker langs zie komen alvast preventief, Hilversum ligt in Noord-Holland.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 11:15
Anderhalfjaar ingeschreven staan haalt niks uit. Ik woon niet in een studentenstad (Arnhem) en zelfs hier is 8 jaar inschrijftijd al niks. Je kan reageren op lotingwoningen, maar die kans is erg klein. Een woning voor 417 incl GWL buiten sociale huur in Utrecht lijkt mij onmogelijk. Wat je overhoudt zijn studentenkamers, maar daar moet je weer uit na je studie.

Wellicht verwachtingen/eisen bijstellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 11-07-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
@Jeroenneman @BastaRhymez Kamers die bruto meer dan 417 euro per maand aan huur kosten komen alleen in aanmerking voor huurtoeslag als je 23+ bent. Dat duurt bij mij nog iets te lang. Met mijn inkomen kom ik nog wel in aanmerking voor huurtoeslag

@Oekiejoekie dat is precies waarvoor ik incl nuts wil >:) zonder tussenmeter en dan lekker de mijnbouw aanzetten. In mijn huidige woonsituatie moet ik voor alle kosten opdragen.
Het maakt me dan ook niet uit als de servicekosten zelfs 120 per maand zijn omdat andere het zelfde zouden doen. Maar dan geeft het voor mij tenminste wat meer stabiliteit.

@Dido jep.. het is altijd een van mn slechtste vakken geweest. maargoed ik bedoelde vooral dat gouda/ede ook prima zijn. Zolang t maar niet meer dan 45 minuten rijden naar stad utrecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Oekiejoekie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:41:
[...]

Wat is er niet interessant aan excl. nuts ? Vastrecht krijg je deels terug via de heffingskorting eneriebelasting op je stroomrekening ? En verbruik betaal je bij all-in vaak ook als maandelijks voorschot aan de verhuurder. Dan zijn er 2 mogelijkheden: Het complex heeft tussenmeters, en de verhuurder verrekent je werkelijk verbruik, of ze hebben geen tussenmeters. Handig voor als je met 10 pc's en 40 videokaarten bitcoins wilt gaan minen :D Minder handig als je buurman dat doet, want dan betaal jij er aan mee -O-

Oh, en als je elk jaar slim overstapt van energieleverancier, pak je ook nog een gedeelte van je nuts-kosten terug via welkomstbonussen.
Klinkt inderdaad alsof TS z'n huur wil betalen door te gaan minen. Dat gaat natuurlijk niet werken. Als je 417 betaalt en voor 500 aan stroom verstookt dan zal de verhuurder snel ingrijpen. (als er al een woonruimte incl. GWL te vinden is voor dat bedrag).
Tenzij er natuurlijk een andere goede reden is waarom het incl. GWL moet zijn.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
@Caeruleus Het is inderdaad het idee om een paar mining machines neer te zetten ter bijdrage voor de huurkosten. En ik zou denken dat in complexen van 200+ (of bijvoorbeeld de haarweg in ede met 1000 kamers) dat het niet bijster veel verschil maakt op de eindrekening.
Ik ken een aantal mensen die zulke kamers huren waarvan een iemand al 2 jaar een kamer met mijnwerkers heeft. En bij niemand van hun werd er aangeklopt om uberhaupt te kijken of zij groot verstokers zijn. Aangezien er geen tussenmeters zitten en ze dus gewoon denken dat de stroomvebruik in t algemeen stijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:14
jaccotjuhhh schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:55:
@Caeruleus Het is inderdaad het idee om een paar mining machines neer te zetten ter bijdrage voor de huurkosten. En ik zou denken dat in complexen van 200+ (of bijvoorbeeld de haarweg in ede met 1000 kamers) dat het niet bijster veel verschil maakt op de eindrekening.
Ik ken een aantal mensen die zulke kamers huren waarvan een iemand al 2 jaar een kamer met mijnwerkers heeft. En bij niemand van hun werd er aangeklopt om uberhaupt te kijken of zij groot verstokers zijn. Aangezien er geen tussenmeters zitten en ze dus gewoon denken dat de stroomvebruik in t algemeen stijgt.
Ik zou wiet doen. Volgens mij levert dat meer op. :X
Of te wel lekker op kosten van je buren zitten minen. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Eigenlijk best kansloos dat we al decennia een woningnood hebben die maar niet opgelost wordt. Wonen wordt onnodig duur gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
@pacificocean Laten we het voor nu even bij de legale manieren van bijverdiensten houden hahah
En op kosten van de buren minen vind ik ook erg lullig want ik gun het ze niet om ineens 200+ per maand extra aan stroom te betalen. En ik zou nieteens weten hoe ik mn pc's ongemerkt aan hun net kan aansluiten.

@stier inderdaad. Woningen worden bijna alleen maar gebouwd in vrije sector. En zelfs huidige sociale huurwoningen worden de kosten van opgedreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 13:59
Ik raad je aan om huursubsidie los te laten en gewoon te zoeken naar iets dat je wel kunt betalen zonder hulp van de overheid. De woningmarkt in Utrecht is schaars, ook/vooral voor studenten. Ik heb zelf een tijd via de SSH gehuurd, net als veel vrienden van mij en de ervaring leert dat een campusclausule niet zo hard is als je op papier zou vermoeden. De campusclausule is puur bedoeld om de doorstroom op gang te houden, maar wanneer je niet direct na je studie een baan hebt en aangeeft wel op zoek te zijn (en dit ook hard kan maken richting de SSH) doen ze in de praktijk wel een oogje dicht als je er een half jaar langer wil blijven wonen.

Verder geef je aan dat je inclusief wil gaan wonen om een berg energie te verstoken voor de rekening van anderen? Dan zou ik inderdaad maar een groot complex uitzoeken om te gaan wonen, de meeste kleinere panden betalen gewoon een voorschot en wanneer dit extreem veel hoger uit valt zullen ze echt wel eens komen kijken waarom dat zo is (de meeste verhuurders zijn niet zo happig op plantjes bijvoorbeeld). Wanneer jouw huisgenote voor jouw stroomverbruik opdraaien zou ik er niet zomaar op rekenen dat iedereen z'n mond zal houden.

Kort samengevat wil je dat andere mensen je:
- (bovengemiddelde) energiegebruik betalen
- Je zelf hier de opbrengsten van mag houden zonder een cent belasting te betalen
- Andere mensen mee laten betalen aan je huur dmv huursubsidie (iets gechargeerd, maar je begrijpt waar ik heen wil)

Ik kan enigszins wel begrijpen waarom je dat niet kan vinden, dit wil namelijk iedereen wel. Wonen in/om Utrecht is vaak (onnodig) duur, dat ben ik met je eens, maar ik vraag me af of waar jij naar op zoek bent ergens anders wel te vinden is.

[ Voor 7% gewijzigd door gastje01 op 11-07-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
pacificocean schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:57:
[...]

Of te wel lekker op kosten van je buren zitten minen. 7(8)7
Dat. Ik denk dat de verstandhouding met de buren nog wel eens onder druk kan komen te staan op het moment dat iedereen een brief krijgt dat ze 100 euro over afgelopen jaar bij moeten betalen en de servicekosten komend jaar een tientje per maand hoger zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

jaccotjuhhh schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:35:
Ik heb me sinds ik 18 ben al ingeschreven op woningnet op aanraden van mn ouders. ik zou nu dus ongeveer al een wachttijd van anderhalf jaar moeten hebben. ik weet niet of die wachttijd dan ook van toepassing is op andere platformen en andere regios? Woningnet utrecht heeft zelf niet bijster veel aanbod namelijk.

@ShitHappens zo te zien heeft sshxl ook aanbod zonder campuscontract. Ik ga me daa reens meer in verdiepen.
@-tom-562 @Anoniem: 39993 In de stad zal het dromen zijn ja. Maar ik sta ook open voor goedkopere regios zoals gouda/ede-wageningen enzo. zolang het maar in provincie utrecht is.
Grappig, heb een tijd in Ede gewoond, en kan je vermelden dat Ede niet hele goedkoop is qua particuliere kamers/appartementen (heb zelf ook een tijdje gezocht namelijk). Met jou budget kom je gewoon in de studentenkamers terecht.
Overigens is het gewoon asociaal om maximaal stroom te gaan trekken als je een all-in prijs hebt. Die prijs is gebaseerd op een gemiddelde. Als je in een kleinschalig complex/woning gaat zitten, dan kom je huurbaas gewoon langs, daar kan je vanuit gaan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Utrecht en directe omgeving kun je vergeten zonder al heel wat jaartjes ingeschreven te staan. Natuurlijk kun je geluk hebben, net als dat je in principe ook 10.000 euro kan winnen in een loterij.

Maar nu uitwijken naar een andere regio lost het probleem ook niet op. Daar is misschien iets minder schaarste, maar die schaarste is er nog steeds. Je staat daar nu niet ingeschreven en moet dus vanaf 0 beginnen. Ik ken de markt in Ede niet, maar ik woon zelf in Veenendaal (naast Ede) en daar kun je het wel schudden. De jongeren hier zouden graag in Veenendaal blijven wonen, maar de woningen zijn er gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 13:59
-tom-562 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:02:
Als je in een kleinschalig complex/woning gaat zitten, dan kom je huurbaas gewoon langs, daar kan je vanuit gaan.
Als je in een groot complex woont krijg je gewoon ongezien een naheffing en een verhoging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
jaccotjuhhh schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:00:
@stier inderdaad. Woningen worden bijna alleen maar gebouwd in vrije sector. En zelfs huidige sociale huurwoningen worden de kosten van opgedreven.
Er is nog genoeg ruimte in Nederland, daarom verbaast het me waarom ze die schaarste in stand hebben gehouden. Als ze echt wilden hadden ze allang bijgebouwd.

Niet iedereen wil verplicht een huis kopen of in een vrije sectorwoning zitten. Er zijn genoeg gevallen waarbij een enorm gedeelte van je inkomen al kwijt bent aan woonkosten. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
@gastje01 Huursubsidie zou wel een enorme bijdrage zijn. Ik kan natuurlijk wel probleemloos 450 per maand ophoesten voor de huur. Maar hey, als je hoort dat er 180 euro per maand subsidie gegeven kan worden. Dan kijk je wel even of je dat voor elkaar kan krijgen.
Mocht het niet lukken dan kijk ik natuulijk voor aanbiedingen waar geen huurtoeslag mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:14
@pacificocean Laten we het voor nu even bij de legale manieren van bijverdiensten houden hahah
En op kosten van de buren minen vind ik ook erg lullig want ik gun het ze niet om ineens 200+ per maand extra aan stroom te betalen. En ik zou nieteens weten hoe ik mn pc's ongemerkt aan hun net kan aansluiten.

Er is niks legaal aan het oneigenlijk gebruik van gemeenschappelijke nutsvoorzieningen.

Wie denk je eigenlijk, wie voor de extra kosten van de nutsvoorzieningen opdraait?

[ Voor 5% gewijzigd door pacificocean op 11-07-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:08
jaccotjuhhh schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:05:
@gastje01 Huursubsidie zou wel een enorme bijdrage zijn. Ik kan natuurlijk wel probleemloos 450 per maand ophoesten voor de huur. Maar hey, als je hoort dat er 180 euro per maand subsidie gegeven kan worden. Dan kijk je wel even of je dat voor elkaar kan krijgen.
Mocht het niet lukken dan kijk ik natuulijk voor aanbiedingen waar geen huurtoeslag mogelijk is.
Als je wil gaan minen op de kosten van de rest van de huurders, dan is dat best wel asociaal. Zoek gewoon iets waar je betaald naar je verbruik. Als je dan succesvol mined,(coins kiest waardoor je daadwerkelijk winst haalt uit het minen) dan is dit ook geen probleem.

Oja, ik ben zelf bezig met crypto en neem op tijd je winsten zodat je de rekening kan betalen. Want het kan al eens crashen zoals Ethereum gisteren en vannacht toch wel gedaan heeft ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door FragileM64 op 11-07-2017 13:08 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Of je recht op huurtoeslag hebt, is voornamelijk afhankelijk van je loon.
Aangezien je 32 uur werkt, verwacht ik dat je niet veel huursubsidie krijgt. Als je dan ook nog eens neveninkomsten hebt zonder belasting te betalen op kosten van je medebewoners, en je wilt nog steeds huurtoeslag, dan ben je naar mijn mening gewoon een asociale klaploper :( en hoop ik dat je nog lang bij je ouders mag wonen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:22
Wat denk je dat je doet als je in een woningcomplex gaat minen? Juist ja, op kosten van de buren minen, aangezien de kosten verdeeld zullen worden over de appartementen (als er geen tussenmeters zijn).
Je geeft zelf al aan dat je dat lullig vind..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:36

MsG

Forumzwerver

Het klinkt alsof je her en der wat zinsnedes hoort maar verder niet echt onderzoek doet. Als je 32 uur per week werkt voor een normaal loon heb je een grote kans dat je überhaupt geen recht meer hebt op zorg- en huurtoeslag, of wellicht een heel klein beetje. Die drempels zijn allemaal te vinden bij de belastingdienst.

Daarnaast zijn "all in" huizen geen garantie voor gratis stroomgebruik. Als je veel verbruikt zal deze prijs gewoon telkens omhoog gaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
@MsG Ik ben pas 19 en ben nog studerend. Mijn loon is pas 1/3e van marktconform inkomen in de ict. Als ik de berekening doe via de overheidssite dan kom ik nog in aanmkering voor volledige subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheFes schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Wat denk je dat je doet als je in een woningcomplex gaat minen? Juist ja, op kosten van de buren minen, aangezien de kosten verdeeld zullen worden over de appartementen (als er geen tussenmeters zijn).
Je geeft zelf al aan dat je dat lullig vind..
Ik heb ooit een appartement gehad met een gezamelijke wateraansluiting. Waterverbruik zat in de service kosten. Zelfs daar ontstonden met regelmaat discussies over, omdat mensen het gevoel hadden niets terug te zien voor hun zuinige levensstijl. Dan hebben we het over een post van 15 euro per maand (wat inderdaad vrij hoog is voor een 1- of 2 persoonshuishouden in een appartementje, maar niet schokkend).

Met die hele mining-gekte van tegenwoordig is een gedeelde stroommeter voor mij een absolute no-go. Ik ga niet betalen voor andermans BC of Ether. Dan moet je zelf dus ook als een gek gaan minen en als iedereen dat gaat doen betaal je uiteindelijk nog steeds de hoofdprijs, want die kosten worden gewoon doorbelast.

Als stroomverbruik een grote post gaat worden, zullen er snel genoeg tussenmeters komen zodat er individueel afgerekend kan worden. Gaat de TS dan weer op zoek naar een andere "melkkoe"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

stier schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:03:
[...]
Er is nog genoeg ruimte in Nederland, daarom verbaast het me waarom ze die schaarste in stand hebben gehouden. Als ze echt wilden hadden ze allang bijgebouwd.

Niet iedereen wil verplicht een huis kopen of in een vrije sectorwoning zitten. Er zijn genoeg gevallen waarbij een enorm gedeelte van je inkomen al kwijt bent aan woonkosten. Zonde.
Kijk eens in Zeeland, Groningen of Friesland :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
jaccotjuhhh schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:18:
@MsG Ik ben pas 19 en ben nog studerend. Mijn loon is pas 1/3e van marktconform inkomen in de ict. Als ik de berekening doe via de overheidssite dan kom ik nog in aanmkering voor volledige subsidie.
Je komt inderdaad dan in aanmerking voor die toeslagen, maar..........
Dat krijg je als je ergens woont, en daar dus voor in aanmerking komt.
Als jij je inschrijft voor de 'normale' huurwoningen wordt er gekeken naar inkomen en draagkracht, en TENZIJ er een dringende reden is dat je die woning in kan, krijg je die niet toegewezen.

Huursubsidie is geen gratis geld om boven je stand te mogen wonen, maar om je te ondersteunen tot het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:34
jaccotjuhhh schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:18:
Dat gaat er echter vanuit dat je een 'normale' huur betaalt voor een 'normale' woning. Goedkope (~<500e) studentenkamers vallen daar (begrijpelijk) niet onder. Vervelend, jazeker ;), maar als je 32u werkt moet het geen probleem zijn lijkt me.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wil je nou zelfstandige woonruimte omdat je graag een plekje voor jezelf wil hebben, of wil je een plekje voor je bitcoin farm zodat je ouders niet voor je stroom hoeven te betalen? Want als je dat laatste wil, waarom dan beperken tot de provincie Utrecht, zoek iets in een ongewilde krimpregio, rij je serverpark er naar binnen en zorg dat je via remote desktop de boel kunt bedienen.

Dit klinkt overigens nog wel iets te veel als een plan om snel rijk te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
jaccotjuhhh schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:55:
Om even de bel door te prikken: in de studentenwoningen waar ik in Utrecht gewoond heb (van SSH) werd stroomverbruik op eenheid (huis) niveau gemeten. Dus je moet er echt niet zomaar vanuit gaan dat bij alle complexen je stroom niet gemeten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jaccotjuhhh schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:51:
@Dido jep.. het is altijd een van mn slechtste vakken geweest. maargoed ik bedoelde vooral dat gouda/ede ook prima zijn. Zolang t maar niet meer dan 45 minuten rijden naar stad utrecht is.
Dan kun je dus bijna in half Nederland gaan wonen, met uitzondering van de plaatsen waar je vaak files tegenkomt in de richting van Utrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 22:34
Ik hoop dat je een complex zult vinden, maar dat ze zonder dat jij dat weet toch tussenmeters hebben.
Kun je lekker aan het eind van het jaar een leuke rekening betalen.
Ik vind je maar een oplichter die op kosten van een ander wil leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:18
roches schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:52:
Ik hoop dat je een complex zult vinden, maar dat ze zonder dat jij dat weet toch tussenmeters hebben.
Kun je lekker aan het eind van het jaar een leuke rekening betalen.
Ik vind je maar een oplichter die op kosten van een ander wil leven!
Dit dus.

Het verschilt per huis, maar 9/10 keer kunnen ze per kamer ook stroomverbruik zien. En "inclusief" betekend niet onbeperkt stroom. Wat je betaald is een voorschot, en mocht je er zwaar overheen zitten wordt dat gewoon betalen.

Mochten ze nou niet kunnen zien wat je stroomverbruik is binnen het huis, maar puur op basis van het hele huis rekenen, dan ben je gewoon een zak ten opzichte van je huisgenoten die je ermee op kosten jaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik de TS was zou ik de vereisten even aanpassen en opnieuw op zoek gaan.
Schrap de huurtoeslageis en schrap het idee om een illegale bitcoinfarm neer te zetten (of nouja, legale bitcoinfarm met 'afgetapte' stroom).

En kijk nog eens rond of er iets naar je gading is :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 11-07-2017 14:20 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat hij gratis een miner wilde draaien was voor mij al duidelijk na zijn OP. :P
Het 'goede nieuws' is dat hij op zijn huidige criteria echt geen geschikte woning in Utrecht of omgeving gaat vinden..

Ook ik wens TS verder succes, maar denk wel dat hij zijn beeld van de realiteit nog wat moet bijschaven :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Huurtoeslag lijkt me niet vreemd als hij weinig inkomen heeft om wel voor te gaan. Maar ik denk wel dat TS zijn prioriteiten even recht moet zetten:

Is je doel nu enkel een mining farm op te zetten? Doe het gewoon niet en blijf lekker waar je nu woont.
Wil je om wat voor reden dan ook op jezelf gaan wonen: Ga geen woning uitzoeken gebaseerd op je mining farm. Je zegt notabene zelf dat je iets wil waar je ook na je studie nog een tijd(je) kan blijven wonen. Als je voor redelijke termijn er wil zitten, waarom dan het grotendeels baseren op iets wat over een half jaar waarschijnlijk weer voorbij is? (Gebaseerd op de BTC mining gekte, waar toen de ASICs kwamen zelfs met 'gratis' stroom minen eigenlijk niet meer uit kon op je PC).

Los ervan dat het natuurlijk asociaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Modbreak:We gaan TS echt niet helpen aan een woning om gratis coins te minen. Vandaar een slot op dit topic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.