NVMe SSD M.2 clonen || hardware

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 16:42

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Topicstarter
Ik loop tegen het volgende aan:

Een bestaande laptop met een 250GB M.2 ssd moet worden gecloned naar een 500GB exemplaar.(beide PCIe)
Met de gebruikelijke adapters zoals de StarTech Behuizing SM2NGFFMBU33 M.2 gaat dat niet lukken.
Die is alleen voor M.2 SATA600 SSD's en niet geschikt voor PCIe SSD's zoals alle spul dat nu op de markt is.

Ik heb al bij Samsung gevraagd maar er komt niet een echte oplossing uit. Iemand met goeie suggesties wat voor adapter/cloning device ik kan gebruiken?

No news is bad news.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 14:49
Allebei de SSD's in een pc doen en dan opstarten van de oude, een (van de vele) Windows clone tools gebruiken. Maar dat is een manier hoe ik het zou doen denk ik, dan moet je alleen wel een pc of laptop hebben waar beide ssd's tegelijkertijd in kunnen.

Hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Een USB stick met clonezilla erop.. en dan een clone opslaan op een externe HD. Daarna de SSD's verwisselen en via hetzelfde proces de clone weer terugzetten?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 16:42

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Topicstarter
Probleem is dus dat ik geen PC's hier heb, alleen laptops. Misschien toch maar een PC aanschaffen met twee slots of een adapter.

Met clonezilla heen en weer copieren kan idd voor nood maar het process was traag.

Ik moet denk ik nog ff wachten op een geschikte USB device.

No news is bad news.