Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga waarschijnlijk vandaag nog een Macbook pro aanschaffen. Maar ivm beperkt budget wordt het er eentje van macvoorminder. Helaas is de enige mogelijke met 256GB zonder touch bar zojuist verkocht en is er eentje overgebleven voor een mooie prijs met 128GB (z.g.a.n.).

Iemand raadde mij aan om dan een Nifty Drive te gebruiken. Maar ik weet hier vrij weinig over dus ik heb enkele vragen:

- Werkt dit hetzelfde als een gewone interne harde schijf?
- Kan ik er programma's en plug-ins vanaf laden zoals Ableton, voor het produceren van muziek?
- Raad je het aan?

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen of eventueel advies heeft, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ben een apple techneuk - verre van - maar kun je niet gewoon achteraf de hdd vervangen?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik las ergens dat het vervangen van de HDD vrij duur is..... Ik ben ook alles behalve een Apple techneut eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:23

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

SSD vervangen in de nieuwe is geen sinecure... áls het al mogelijk is. Tegenwoordig hebben die dingen in de Macbooks een eigen formfactor en eigen aansluiting. En dan nog zijn ze vreselijk duur in aanschaf. Neus eens rond op OWC.com of ifixit.com wat er allemaal mogelijk is.

Een nifty-drive werkt op zich prima, maar is natuurlijk wel veul minder snel dan de SSD. Hij wordt gezien als extra schijf, en je kunt er programma's van draaien inderdaad. Allemaal geen probleem. En met een snel kaartje gaat het allemaal nog best redelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Icephase op 11-07-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:20
let wel macbook pro 2016 (usb-C) modellen hebben geen sd kaart slot

[ Voor 9% gewijzigd door Dashlane op 11-07-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:50
Waarom geen externe SSD in een behuizing er aan gehangen via USB-C? Dat is snel en zoveel ruimte als je wil ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik heb zo Nifty drive.

- Werkt dit hetzelfde als een gewone interne harde schijf?
Het werkt als een microSD kaart/opslag. letop: het is wel langzaam met read/write (zoals microSD kaart) in vergelijking met apple SSD.
- Kan ik er programma's en plug-ins vanaf laden zoals Ableton, voor het produceren van muziek?
Ableton: vanuit super snelle apple SSD.
plug-ins: ik denk van wel, heb het zelf niet geprobeerd.
produceren van muziek(laden/bewerken mp3 bestanden): ivm microSD kaart R/W speed zal ik toch voor een USB3 SSD ex. opslag gebruiken (speed speed).
- Raad je het aan?
ik zal u was gewoon eerst met een SD kaart proberen. bevalt het dan neemt u een Nifty drive zoniet USB3 SSD ex. opslag.
ik heb het gebruikt als iTunes opslag (mp3). R/W speed is niet van belang.

Nifty drive = stukje plastic + microSD kaart 64GB tot ...(wat je kan betalen).

PS. ik draai 10.13 beta en mn systeem (MacOS) is 36.3GB groot _/-\o_ en programma 48.96GB

[ Voor 24% gewijzigd door icegodd op 11-07-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heb je aan aansluitingen op die Mac zitten straks? Een SSD op Thunderbolt is misschien ook nog een optie, en dat is wel lekker snel.
Pagina: 1